برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

اگر یک برنامه نویس رایانه بالای 40 سال به زبان های برنامه نویسی کودکان شما بگوید آموزش برنامه نویسی برای کودکان  که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی واقعی نیست، در 10 سال گذشته در این صنعت حضور نداشته اند که بسیاری از برنامه ها و شرکت ها برخی از مهم ترین برنامه های خود را با استفاده از جاوا زبان های برنامه نویسی کودکان اسکریپت اجرا می کنند.

مشکل HTML و جاوا اسکریپت به عنوان زبان های برنامه نویسی کودکان یک زبان برنامه نویسی برای کودکان خردسال، تمام علائم نگارشی است که آنها باید تایپ کنند. آنها احتمالاً هرگز از { } یا < > خارج از کلاس ریاضی استفاده نکرده اند. در هر دو این زبان ها تایپ زیادی وجود دارد و متاسفانه زبان های برنامه نویسی کودکانc املا و علائم نگارشی مناسب در کدنویسی بسیار مهم است. ما متوجه شده‌ایم که بچه‌ها تایپ‌کننده‌های بهتری می‌شوند و سرعت تایپ آن‌ها به طور قابل توجهی در نتیجه آموزش کدنویسی بهبود می‌یابد. این یک مزیت بزرگ در مدرسه زبان های برنامه نویسی کودکان است که در آن هر تکلیفی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  نیاز به تایپ دارد، حتی در کلاس سوم.

پایتون

شما بدون شک پایتون را شنیده اید. این زبان برنامه نویسی «داغ» امروزی است. در علم داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می شود. پایتون همچنین یک زبان مبتدی خوب است زیرا تایپ کردن آن ساده تر است. بسیاری از علائم نگارشی از زبان حذف شد و بیشتر شبیه به انگلیسی معمولی خوانده می شود. قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد تورفتگی وجود دارد - که معمولاً برای بچه ها بسیار گیج کننده است زیرا چه زمانی تورفتگی در مدرسه ایرانیان سایبر اهمیت دارد؟ اما به محض اینکه آنها به این موضوع پی ببرند، در واقع کمتر برای تایپ در پایتون وجود دارد.

نقطه ضعف پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای کودکان این است که محدودیت هایی در مورد کارهایی که می توانید با آن برای بازی انجام دهید وجود دارد. بازی‌های ویدیویی معمولاً با پایتون نوشته نمی‌شوند و در حالی که کتابخانه‌هایی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، برای رسیدن به سطحی که بتوانید یک بازی ویدیویی مناسب با پایتون بسازید، یادگیری زیادی لازم است. مدرسه کدنویسی پنگوئن برنامه‌های درسی زیادی را روی توسعه بازی‌های سرگرم‌کننده برای دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کرده است تا با پایتون بسازند، اما اگر دلیل علاقه فرزند شما به یادگیری برنامه‌نویسی، بازی‌سازی است، ما پایتون را به عنوان زبان اول توصیه نمی‌کنیم.

 Python ما برای مدرسه ابتدایی بیشتر شبیه یک کلاس سنتی تدریس می شود که در آن هر کلاس 60 دقیقه ای یک برنامه درسی و یک مفهوم خاص دارد که ما دوست داریم آنها به آن مسلط شوند. همچنین مقدار کمی از تکالیف هفتگی وجود خواهد داشت.

پروژه در مقابل کلاس محور

دو رویکرد (مبتنی بر پروژه در مقابل کلاس محور) چیزی متفاوت برای هر کودک ارائه می دهد و بنابراین واقعاً به سبک یادگیری ترجیحی دانش آموز بستگی دارد. رویکردهای مبتنی بر پروژه می‌تواند دانش‌آموزی را که قبلاً از میزان سرگرمی برنامه‌نویسی بی‌اطلاع است، وادار کند تا برای هفته‌ها به تنهایی بر روی یک پروژه انگیزه پیدا کند. برنامه درسی مبتنی بر پروژه ابتدا توسط بوت کمپ های برنامه نویسی بزرگسالان که در تبدیل غیر کدنویس ها به کدنویس موفق بوده اند، اتخاذ شد و ما این کار را برای صدها دانش آموز جوان نیز دیده ایم.

اگر فرزند شما ترجیح می‌دهد همه چیز را یک مرحله در یک زمان یاد بگیرد آموزش برنامه نویسی برای کودکان ، کلاس‌های سنتی عالی هستند. دانش‌آموزان همچنین آزادی بیشتری برای کشف جنبه‌های مختلف کدنویسی بدون داشتن چاپ آبی برای دنبال کردن دارند. تمرینات تکلیف یک مفهوم خاص را تقویت می کند و برخی از دانش آموزان با بررسی هر نقطه عطف در مسیر یادگیری خود، احساس موفقیت را دوست دارند. دانش‌آموزان باید در این رویکرد صبورتر باشند، زیرا حداقل چند هفته طول می‌کشد تا آنها به اندازه کافی بدانند تا چیزی فراتر از آن بسازند. d یک عبارت if then ساده. امروزه برنامه نویسی کامپیوتری مهم است زیرا بسیاری از دنیای ما خودکار است. انسان ها باید بتوانند تعامل بین افراد و ماشین ها را کنترل کنند. از آنجایی که رایانه‌ها و ماشین‌ها می‌توانند کارها را بسیار کارآمد و دقیق انجام دهند، ما از برنامه‌نویسی رایانه‌ای برای مهار آن قدرت محاسباتی استفاده می‌کنیم.

همه می توانند یک برنامه کامپیوتری بنویسند (مقدمه ای با استفاده از پایتون)دستور جلسه

مقدمه ای بر برنامه نویسی و دلایل نوشتن برنامه؟اینها مطالب سراسر دوره و  آموزش برنامه نویسی برای کودکان همچنین اولین بخش مقدمه هستند که در آن به معنای برنامه های نوشتن بحث می کنیم. در قسمت سوم کلاس، مقدمه را تمام می کنیم و آزمون و تکلیف اول را خواهیم داشت.نصب و استفاده از پایتون ما می خواهیم چیزهایی را تنظیم کنیم تا بتوانید برنامه های پایتون بنویسید.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

در این کتاب، Whale خوانندگان جوان را در فرآیند راه‌اندازی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  یک پروژه کدنویسی Minecraft در رایانه شخصی، مک یا رزبری پای راهنمایی می‌کند. وقتی صفحه آخر را ورق می زنند، خوانندگان می دانند که چگونه بازی های تعاملی بنویسند، گنج بسازند، ساختارهای سه بعدی عظیم بسازند و اشیاء هوشمند بسازند.

کد برای نوجوانان: راهنمای مبتدی عالی برای برنامه نویسی نویسنده: جرمی موریتز نوع: کتاب کار محدوده سنی توصیه شده: 12 سال به بالا دانش پیش نیاز: ندارد مهارت های آموزش داده شده: جاوا اسکریپت، تفکر برنامه ای

کتاب راهنمای موریتز برای نوجوانانی که بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های اجتماعی را دوست دارند تهیه شده است - و بیایید صادق باشیم، چه نوجوانی دوست ندارد؟ این راهنما راهی ساده و راحت را برای نوجوانان فراهم می کند تا با زبان برنامه نویسی محبوب آشنا شوند.

از ایجاد حلقه‌های منطقی گرفته تا توابع بازگشتی، موریتز تمام اصول اولیه و ویژگی‌های سخت‌فهم جاوا اسکریپت را پوشش می‌دهد. اندازه گیری نوجوانان مهارت های خود را با تکمیل سوالات مروری، آزمون ها، تمرین ها و پروژه های DIY توسعه می دهند. این راهنما از تصاویر رنگارنگ و نمودارهای مفید برای تشریح اصول اولیه جاوا اسکریپت استفاده می کند.

افکار نهایی

آیا علاقه مندید که فرزندتان خلاقیت خود را از طریق کد بیان کند؟ کتاب برنامه نویسی کامپیوتر برای بچه ها یکی از ساده ترین راه ها را ارائه می دهد.

مملو از منابع متناسب با سن و محتوای جذاب، کتاب‌های فوق آموزش برنامه نویسی برای کودکان  به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا فوراً شروع به ساخت پروژه‌هایی کنند که واقعاً در مورد آنها هیجان‌زده هستند. فقط مطمئن شوید که علایق فرزندتان را درک کرده اید تا بتوانید کتابی را انتخاب کنید که با ترجیحات و شخصیت او هماهنگ باشد.

منبع مناسب ممکن است فقط یک اشتیاق مادام‌العمر برای یک مسیر شغلی با پتانسیل بالا ایرانیان سایبر را آغاز کند - و مهارت‌های حل مشکل آنها را در طول مسیر بهبود بخشد. Scratch یک ابزار عالی برای ترغیب بچه های جوان به شروع برنامه نویسی است. این برنامه که توسط MIT توسعه یافته است، به دانش آموزان اجازه می دهد تا بازی ها و انیمیشن ها را بدون نیاز به تایپ یک خط کد کدنویسی کنند. بلوک های کد را بکشید و رها کنید و می توانید بازی ها و هنرهای بسیار شگفت انگیزی بسازید.

با این حال، پس از مدتی بچه ها متوجه می شوند که امکانات Scratch را به پایان رسانده اند. در حالی که نوجوانان و بزرگسالانی هستند که بازی های پیچیده تری را با ابزارهای ابتدایی ارائه شده در سایت ایجاد کرده اند، در نهایت شما به محدودیت های آن دست می یابید. بالاخره یک اسباب بازی است. پیچیده و قدرتمند است، اما همچنان یک جعبه شنی است.

از آنجایی که به بچه‌هایی که تایپ نمی‌کنند اجازه می‌دهد تا کدنویسی کنند، بچه‌های 5 و 6 ساله می‌توانند به کدنویس‌های بسیار پیچیده تبدیل شوند.

اما بعد کجا برویم؟ هیچ زبان انتقال آسانی از ابتدا وجود ندارد. در حالی که زبان‌های دیگری برای کشیدن و رها کردن وجود دارد، اگر فرزندتان بتواند به برنامه‌نویسی مبتنی بر متن تغییر کند، آزادی و حس «کدنویسی واقعی» بیشتر خواهید داشت.

HTML/Javascript

کدنویسی پنگوئن سه زبان پس از اسکرچ را آموزش  آموزش برنامه نویسی برای کودکان می دهد. HTML (وب)، جاوا اسکریپت (بازی) و پایتون. هر کدام مزایا و معایبی برای دانش آموز جوانی دارد که کدنویسی را یاد می گیرد. ما HTML و Javascript را به عنوان یک دوره پروژه محور آموزش می دهیم که در آن دانش آموزان به مدت 8 هفته روی یک پروژه کار می کنند. هر هفته یک ویژگی به پروژه اضافه می کنند. در وب یک وب سایت تعاملی می سازند و در گیمینگ یک وب  آموزش برنامه نویسی برای کودکان بازی با امکانات کامل می سازند. اصول کدگذاری در پروژه در هم تنیده شده است.

HTML و جاوا اسکریپت زبان‌های خوبی هستند که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند یک نمایش تصویری از کدنویسی خود را ببینند. از آنجایی که قرار دادن یک صفحه وب بسیار آسان است، دانش آموزان با چند خط کد متوجه می شوند که یک صفحه آموزش برنامه نویسی برای کودکان  وب را از ابتدا ساخته اند. به‌جای یادگیری نکات و نکات تگ‌های HTML و جزئیات جاوا اسکریپت، ما مستقیماً به ساخت بازی‌ها و هنر می‌پریم، همان‌طور که Scratch یک مقدمه عالی برای کدنویسی بود.