برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی

برنامه نویسی به عنوان یک ابزار آموزشی در حال حاضر بخشی از LOGO است ، زبانی که در دهه 60 و 70 ایجاد شده است. این LOGO نطفه ای بود که بعداً ، در دهه 90 ، به شکل چندین ابزار برای آموزش و برنامه سازی برنامه های آموزشی برای کودکان و خردسالان جوانه زد. افراد ، خواه به صورت زبانهای خاص یا اسباب بازی ها مانند LEGO Mindstorms ، که توسعه LEGO همراه با MIT بود. اهمیت برنامه نویسی به عنوان ابزاری برای سرگرمی و همچنین یادگیری برخی از مفاهیم مربوط به تفکر محاسباتی دیده شد.

 

از LEGO قبلاً می دانیم که آنها با موفقیت زیادی به حماسه Mindstorms خود ادامه می دهند ، با نسل سوم EV3 - و در سال 2013 راه اندازی شد - و اولین LEGO League در سراسر جهان جشن گرفته می شود. به نوبه خود ، در اواخر دهه 90 ، یک سری زبانهای برنامه نویسی مبتنی بر بلوک شروع به توسعه کردند ، بسیار شهودی و آسان برای استفاده و فهم ، و که به دلیل ماهیت آنها به هر کودک اجازه می دهد یادگیری برنامه نویسی را شروع کند. .

 

دارایی اصلی این زبانهای مبتنی بر بلوک Scratch است ، که همانطور که گفتیم ، در مهد کودک مادام العمر در MIT در سال 1997 شروع به توسعه کرد ، اما در سال 2003 بود که در اولین نسخه عمومی آن راه اندازی شد. بعد از او ، و با ورود اینترنت و دسته های جدید دستگاه ها (تلفن های هوشمند ، تبلت ها) به خانه ها ، بسیاری از شرکت ها و نهادها با بهره گیری از این زمینه دانش جدید ، زبان ها ، آموزش ها ، سیستم عامل ها یا حتی بازی های خود را پیشنهاد می دهند برای یادگیری برنامه نویسی.

 

چه برنامه نویسی برای کودک به ارمغان می آورد

مسیر در گذشته مشخص است. ابتدا نکات کوچکی مبنی بر اینکه برنامه نویسی می تواند چیزی فراتر از یک ابزار حرفه ای باشد ، و با گذشت سالها (سالها!) در پایان ، ابتکارات متعددی ظاهر شده است که موضوع را در آموزش تقویت می کند ، هم در برنامه های درسی رسمی مانند دوره ها ، کارگاه ها و سایر موارد فعالیت های خارجی

 

اما چرا برنامه نویسی یاد بگیریم؟ همه ما توافق داریم که تفکر محاسباتی مفهوم اصلی در این موضوع است. روش تفکر ، یادگیری حل مسایل و ایجاد الگوریتم ها و راه حل ها ، چه خاص و چه مهمتر از همه - عمومی برای این مشکلات. ما دانشمندان علوم رایانه ای درمورد این مفهوم واضح هستیم که به ما اجازه می دهد ، برای مثال ، یک مشکل با اندازه خاصی در مقابل خود داشته باشیم ، و با تعمیم این راه حل ، می دانیم که چگونه آن را تقسیم کنیم و هر یک از قسمت ها را حل کنیم.

 

با این حال ، من همیشه دوست دارم بگویم که این برنامه نویسی به خاطر برنامه نویسی نیست. در پایان ، برنامه نویسی بهانه ای برای موارد دیگر است. در باشگاه برنامه نویسان جوان دانشگاه والادولید ، کارگاهی که من از سال 2011 در آن شرکت کرده ام ، ما از برنامه نویسی به عنوان ابزاری برای کارهای بیشتر استفاده می کنیم.

 

به بیرون جعبه فکر کن

این تا حدودی به دلیل پیشنهاد روش شناختی ما است که بسیاری آن را عجیب می خوانند. بدون میزهای جداگانه ، با فضاها و میزهای بزرگ برای ترویج کار مشترک ، به دلیل پروژه های پیشنهادی که ما پیشنهاد می کنیم و به دنبال خلاقیت و راه حل های مختلف در هر کودک هستند.

 

برنامه نویسی ابزاری است که می تواند خلاقیت را به سطوح فوق العاده ای برساند ، به شرط اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید. این فقط حل مشکلات نیست ، بلکه استفاده از منابع و ابزارهای موجود برای ساختن آفرینش هایی است که در ذهن داریم. این فقط دانستن چگونگی برنامه ریزی یک پنگ نیست ، بلکه این که وقتی آن را برنامه ریزی کردید می دانید چگونه یک قدم جلوتر بروید. بدانید که چگونه به هر بازیکن نشانگر اضافه کنید ، قصد داشته باشید با بهترین بازیکنان رتبه بندی کنید یا امکان انتخاب رنگ بازی را بدهید.

 

از آنجا که برنامه نویسی نباید فقط نوشتن کد باشد ، برنامه نویسی به ما امکان بیشتری می دهد ... تا زمانی که ما بدانیم چگونه می توانیم به آنجا برسیم. تفکر محاسباتی ویژگی مشترکی است که در آن همه ما که در تدریس این موضوع نقش داریم موافق هستیم ، اما موارد بسیار بیشتری وجود دارد. خلاقیت - که دقیقاً یکی از کمبودهای سیستم فعلی است - ، جامعه پذیری در کلاس ها ، دوره های گروهی یا کارگاه ها ، یا حتی ارائه های عمومی ، ممکن است برخی از ویژگی هایی باشد که ما به لطف برنامه نویسی بهبود می یابیم. من اصرار دارم که نباید فقط برنامه نویسی به خاطر برنامه نویسی باشد.

 

مانند آموزش یک حرفه ای ، آموزش برنامه نویسی را فراموش کنید. این آموزش برنامه نویسی برای یادگیری برنامه نویسی نیست ، بلکه خیلی بیشتر است. مفهوم کلیدی ، تفکر محاسباتی -> یاد بگیرید که مشکلات بزرگ را حل کنید ، آنها را به بخشهایی تقسیم کنید و به طور جداگانه با آنها روبرو شوید تا در مجموع به مسئله مطرح شده پاسخ دهند. این نرم افزار با مفاهیم مختلفی مانند انتزاع (تخیل ، تمرکز) و اتوماسیون (پیشنهاد راه حل هایی که نه تنها برای یک مسئله خاص ، بلکه کلی برای هر مسئله مرتبط هستند) بازی می کند

https://www.xataka.com/otros/como-iniciar-a-un-nino-en-la-programacion-desde-cero

شروع با برنامه نویسی بلوک (7-10 سال)


هنگامی که سواد در سطح پیشرفته تری داشته باشیم ، امکان یادگیری برنامه به صورت تصاعدی گسترش می یابد. تعداد زیادی از سیستم عامل ها ، برنامه ها و منابع وجود دارد که در همه موارد از برنامه نویسی بلوک کاملاً بصری استفاده می کنند.

 

به کودک بیاموزید که بدون رایانه شخصی یا روبات کدگذاری کند: بازی های رومیزی ، کیت های قابل چاپ ، کتاب و منابع رایگان

در XATAKA

به کودک بیاموزید که بدون رایانه شخصی یا روبات کدگذاری کند: بازی های رومیزی ، کیت های قابل چاپ ، کتاب و منابع رایگان

Code.org

در این سن ما می توانیم از پلتفرم بسیار خوبی که Code.org است استفاده کنیم و نه تنها منابع آن را از پریز برق و یا جدا کنیم. در آنجا آموزشهای مختلفی را مشاهده می کنیم که با روشهای مختلف برنامه نویسی مرتبط هستند ، اما جالبترین مسئله این است که این چالشها بر اساس مضامین و جهانهایی است که بخصوص کودکان را به خود جلب می کند. جنگ ستارگان ، Minecraft ، Frozen یا شخصیت های مجموعه کارتونی مورد علاقه شما در صدها منبع برای اولین مراحل برنامه نویسی استفاده می شوند.

 

آموزشهای Code.org یک نقطه شروع جامع و متنوع برای شروع درگیر شدن با برنامه نویسی بلوک است

آموزشها براساس سن ، موضوع و نوع منبع سازماندهی می شوند. توصیه می شود با یکی از موارد پیشنهادی برای طرح ساعت کد شروع کنید. آنها فقط به یک ساعت فداکاری احتیاج دارند و انگیزه خوبی برای اولین قدم ها هستند. سپس می توانیم برخی از برنامه های مرتبط با هر محدوده سنی را شروع کنیم که هدایت شده و با یک طرح کاملاً واضح هستند و می توانیم آنها را در زمان های مختلف ادامه دهیم.

 

سازمان Codeorg

اسکرچ

Scratch چه با سطح پیشرفته تری از نسخه Junior و چه مستقیماً با نرم افزار کامل ، بهترین و منطقی ترین قدم رو به جلو است که کودکان می توانند از 7-8 سالگی شروع کنند.

 

https://www.xataka.com/especiales/que-lenguaje-herramientas-programacion-deberian-ensenarse-a-ninos-su-edad

برنامه نویسی ، رباتیک ، تفکر محاسباتی

برنامه نویسی ، رباتیک ، تفکر محاسباتی ... این واژگان که تا چند سال پیش وارد مکالمات مرتبط با تحصیل یا اوقات فراغت کودکان نمی شد ، وزن بسیار زیادی پیدا کرده است. دیگر عجیب و غیرمعمول نیست که در موضوعات مختلف در مدرسه ، اسباب بازی های بنیادی ، فعالیت های فوق برنامه یا وقت با والدین ، ​​آموزش برنامه نویسی یک هدف مشخص و مشخص است.

 

س bigال اصلی این است: کدام زبان ، بازی یا ابزار برنامه نویسی برای آموزش یا تمرین با کودکان با توجه به سن آنها توصیه می شود؟

 

 

آموزش برنامه نویسی به جوانترین بدون برنامه نویسی (3-6 سال)

هنگامی که ما در مورد آموزش برنامه نویسی به کودک زیر 5-6 سال صحبت می کنیم ، در واقع اشاره ما به این است که آنها بدون اینکه بدانند با دنیای برنامه نویسی و زبان عمومی آن آشنا شده و آشنا می شوند. اینکه آنها اولین ارتباط را با این رشته به صورت بازیگوشانه و در عین حال شکل دهنده دارند.

 

فقط با 4-5 سال سن ، بازی های منطقی و حرکات بدنی شروع خوبی برای برداشتن اولین قدم های برنامه نویسی و تفکر محاسباتی است.

از طریق بازی ها ، چالش ها ، معماها و توسل به خلاقیت آنها ، در این سنین اولیه می توانیم توسعه تفکر محاسباتی را شروع کنیم. آنچه در همه آنها مشترک است این است که ما باید سعی کنیم ابزارهایی که استفاده می کنیم با عناصر بصری مرتبط نباشند ، زیرا ظرفیت خواندن و نوشتن آنها هنوز شکل گرفته است.

 

نقشه ها

در این مثال ، کودکان فقط باید آن دستورالعمل هایی را که به ما امکان می دهد با شخصیت دوستانه خود به هدف برسیم ، رنگ آمیزی کنند

در Code.org و CSUnplugged نمونه های بی شماری به خوبی مستند شده (با کارت های قابل چاپ ، پیوند به منابع و بر اساس مراحل و سن) وجود دارد و در آنها می توانیم برنامه های سفر مختلف را دنبال کنیم. بازی هایی که در آن بچه های کوچک به دنبال راه حل برای حل مشکلات به روشی خلاقانه و بدون استفاده از الگوریتم ها هستند می توانند بسیار متنوع باشند.

 

https://www.xataka.com/especiales/que-lenguaje-herramientas-programacion-deberian-ensenarse-a-ninos-su-edad

برنامه نویسی با معلم خصوصی برای کودکان


 بسیاری از توسعه دهندگان از کار داوطلبانه لذت می برند و شما ممکن است از اینکه چه تعداد ممکن است حاضر شوند پسر یا دخترتان را به صورت آنلاین یا حضوری راهنمایی کنند ، متعجب شوید. خواه این دوست ، همکار ، معلم یا معلم خصوصی باشد ، واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند.

تعامل با یک توسعه دهنده باتجربه می تواند بسیار ارزشمند باشد و چندین بار می تواند از طریق Skype یا سایر راه حل های اشتراک کنفرانس ویدیویی رایگان صفحه نمایش انجام شود. تعدادی از شرکت ها هستند که به طور خاص این سرویس را نیز ارائه می دهند ، بنابراین اگر کسی در حلقه شخصی شما نیست که به ذهن شما خطور کند ، درباره برخی گزینه های اضافی تحقیق کنید.

نکته شماره 4: تفاوت بین سیستم عامل های بلوک بصری و کدگذاری مبتنی بر متن را درک کنید.

 بسیاری از سیستم عامل های برنامه نویسی وجود دارد که ادعا می کنند به فرزندان شما "زبان های برنامه نویسی واقعی" را آموزش می دهند. با این حال ، بیشتر آنها در حال آموزش بسترهای نرم افزاری بلوک بصری خواهند بود. این معمولاً برای مبتدیان یا کودکان بین سنین 5-7 سال بهتر است ، بنابراین انتخاب یک مسیر "بد" یا "کمتر" نیست. به خاطر داشتن برنامه های مناسب برای گروه سنی فرزندتان (و بدین ترتیب می دانید که دقیقاً چه چیزهایی را یاد می گیرند) ، بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید.

سیستم عامل های بلوک بصری

ما دوره های برنامه نویسی drag and drop ، block بصری را به عنوان سه چرخه کدگذاری مشاهده می کنیم. آنها به گونه ای طراحی شده اند که سرگرم کننده و آسان باشند ، اما همچنین به گونه ای طراحی شده اند که از آنها بیشتر می شوید.

سیستم عامل هایی مانند Code.org ، Scratch ، Tynker و دیگران معتقدند که تایپ کردن نباید مانعی در آموزش علوم کامپیوتر شود. آنها احساس می کنند که بچه ها می توانند بسیاری از همان مفاهیم کدگذاری را از طریق رویکردی لمسی ، بصری تر ، بیاموزند. ما فکر می کنیم که این سیستم عامل ها می توانند برای یادگیرندگان جوان بسیار مفید باشند ، اما باید به عنوان پلی برای کدگذاری مبتنی بر متن عمل کنند.

کدگذاری مبتنی بر متن

برنامه هایی مانند CodaKid ، Codeacademy و آکادمی کان از زبان های برنامه نویسی واقعی و ابزار برنامه نویسی درجه حرفه ای استفاده می کنند. اما این دوره ها به گونه ای تدریس می شوند که دانش آموزان در سن 8 سالگی بتوانند آن را دنبال کنند و اوقات فراغت خود را یاد بگیرند.

مزیت این روش این است که دانش آموزان با ایجاد یک نرم افزار واقعی دانش کسب می کنند. من واقعاً معتقدم که این فرصت های زیادی را در آینده برای آنها ایجاد می کند.

خوب ، اکنون که 4 نکته را قبل از شروع فرزند خود با کد نویسی یادداشت کرده اید ، بیایید در برخی از سیستم عامل های رمزگذاری رایگان و پولی که برای شروع کار در اختیار شما قرار می گیرد غوطه ور شویم!

کودکان و بزرگسالان زبان ها را متفاوت می آموزند

به هر گروه سنی که آموزش می دهید ، درک مراحل مختلف یادگیری زبان که در طول زندگی اتفاق می افتد کمک می کند.

توانایی طبیعی کودکان در به دست آوردن زبان های جدید قبل از بلوغ قوی است. تلفظ به راحتی انجام می شود و در این مدت واژگان می چسبند. در واقع ، زبان شناسان نمی گویند کودکان یک زبان را یاد می گیرند بلکه آنها آن را فرا می گیرند. در واقع نیازی به آموزش زبان به بچه های جوان نیست زیرا آنها این زبان را انتخاب می کنند. آنها به طور ضمنی یاد می گیرند تا صریح. آسان است ، درست است؟

هر کسی که هر زمان را با بچه ها گذرانده باشد ، به شما خواهد گفت که تلاش برای حفظ تمرکز و علاقه آنها است ، نه اینکه آنها را به یادگیری برسانید. بنابراین ، آموزش به بچه ها به همان اندازه که مهارت تدریس زبان را دارد ، به مهارت های کوچک در مدیریت شخص نیز نیاز دارد.

نکاتی برای آموزش ESL به کودکان

نحوه آموزش ESL: نکاتی برای آموزش ESL به کودکان

کودکان کوچک انگیزه رانندگی برای یادگیری زبان ندارند. توجه آنها با کنجکاوی و تخیل تقویت می شود. هر چیزی و همه چیز برای کودک خردسال به طور بالقوه جالب است. برای آموزش به آنها انرژی زیادی نیاز است ، به خصوص تمام مدت در طول یک هفته ، اما اگر خلاق و مشتاق باشید ممکن است یک کار ایده آل برای شما باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام آموزش به کودکان در خاطر داشته باشید.

1. حرکت را حرکت دهید

کلاسهای با کودکان به صورت خلبان خودکار اجرا نمی شود و شما کمتر از برنامه های درسی تعیین شده کمتر از تدریس به بچه های بزرگتر هستید. حتی ممکن است این شما باشید که کلاسهای خود را از ابتدا برنامه ریزی کنید.

اگر گروهی از کودکان 6 ساله کاری برای انجام دادن ندارند ، انتظار نداشته باشید که آنها مانند فرشتگان آرام بنشینند و منتظر بمانند تا آماده شوید. به همین دلیل مهم است که همیشه مطالب خود را قبل از کلاس آماده کنید و برای دوره هایی که برنامه A از بین می برد ، دوره های پشتیبان را پشت سر بگذارید.