برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

کلاس های تابستانی

اما وقتی یک زبان برنامه نویسی کلاس های تابستانی  «صرفاً گرافیکی» است، به چه معناست؟

کمی جلوتر برویم:

همانطور که زبان‌های انسانی ما گرامر و واژگان خاص خود را دارند، زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر متن نیز روش‌های خاصی برای نوشتن دستورات مختلف (دستورالعمل‌هایی که به رایانه می‌گوید چه کاری انجام دهد) و نحو پیچیده خود را دارند.

زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن به دلیل پیچیدگی می تواند برای مبتدیان برنامه نویسی جوان دلهره آور باشد.

توسعه دهندگان Scratch و Scratch Junior برای اینکه مانع ورود به برنامه نویسی را تا حد امکان پایین نگه دارند، زبان برنامه نویسی خود را بصری نگه داشته اند.

 

به جای برنامه نویسی با متن، کودکان از دستورات رنگارنگ مبتنی بر بلوک در Scratch و Scratch Junior استفاده می کنند.

کودکان می توانند با کنار هم قرار دادن بلوک ها برنامه بسازند. شما می توانید آن را مانند لگو مجازی تصور کنید!

یکی دیگر از  کلاس های تابستانی ویژگی های مشترک اسکرچ و اسکرچ جونیور مهارت هایی است که آنها آموزش می دهند.

مزایای Scratch and Scratch Junior

جدا از این واقعیت که این دو زبان برنامه نویسی مقدمه ای عالی برای دنیای برنامه نویسی برای کودکان هستند، آنها همچنین انواع مهارت های مرتبط با آینده را تقویت می کنند:

جدا از این واقعیت که این دو زبان برنامه نویسی مقدمه ای عالی برای دنیای برنامه نویسی برای کودکان هستند، آنها همچنین انواع مهارت های مرتبط با آینده را تقویت می کنند:

طراحی و خلاقیت - با Scratch و Scratch Junior، کودکان می‌توانند با یکدیگر همکاری کنندبا هر شخصیتی که می تواند تصور کند داستان های فعال ایجاد کنید! شخصی سازی شخصیت ها و خلق داستان مهارت های هنری آنها را بهبود می بخشد. در طراحی، داستان سرایی و ثبات موضوعی بهتر خواهید شد.

تفکر منطقی و حل مسئله - ایجاد پروژه ها در اسکرچ باعث می شود بچه ها برنامه نویس بهتری داشته کلاس های تابستانی  باشند. آنها را نسبت به نحوه کار علم کامپیوتر حساس می کند. با تمرین تفکر منطقی اولیه و مفاهیم برنامه نویسی حل مسئله، کودکان آماده می شوند تا با علوم کامپیوتر در سطح بالاتری برخورد کنند یا حتی یادگیری خود را در سایر موضوعات مانند ریاضی یا علوم تسریع کنند.

مهارت های برنامه ریزی - برای برنامه ریزی مکانیک بازی یا داستان آن، کودکان باید بفهمند که چگونه قطعات مختلف کد یا طرح آنها با هم کار می کنند. تمرین طوفان فکری در اسکرچ به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های برنامه‌ریزی و سازمانی قوی‌ای را توسعه دهند که قابل انتقال به بسیاری از زمینه‌های زندگی است.

اما حالا به تفاوت های این دو زبان برنامه نویسی می پردازیم.

تفاوت بین اسکرچ و اسکرچ جونیور چیست؟

تفاوت اصلی Scratch و Scratch Junior در پیچیدگی رابط کاربری و زبان برنامه نویسی است.

بی دلیل نیست که Scratch Junior برای کلاس های تابستانی  یک گروه هدف جوان تر برنامه نویسی جذاب است: کودکان 5 ساله.

توسعه دهندگان Scratch Junior به طور عمدی رابط کاربری و زبان برنامه نویسی را دوباره طراحی کرده اند تا آنها را برای کودکان کوچکتر به شیوه ای مناسب از نظر رشد طراحی کنند.

هدف این بود که Scratch Junior با رشد شناختی، شخصی، اجتماعی و عاطفی کودکان کوچکتر مطابقت داشته باشد.

به همین دلیل است که Scratch Junior برای بچه‌های کوچک‌تری کلاس تابستانی  است که هنوز نمی‌توانند بخوانند.

کلاس های تابستانی

برای پاسخ به این سوال، در زیر توضیح خواهیم کلاس های تابستانی  داد که Scratch و Scratch Junior چیست، شباهت ها و مهمتر از همه تفاوت ها در چیست.

خراش چیست؟

اسکرچ جونیور چیست؟

Scratch و Scratch Junior چه مشترکاتی دارند؟

مزایای Scratch and Scratch Junior

تفاوت بین اسکرچ و اسکرچ جونیور چیست؟

کدام بهتر است: اسکرچ یا اسکرچ جونیور؟

خراش کلاس های تابستانی  چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که کودکان از سن 8 سالگی می توانند از آن برای یادگیری کدنویسی به شیوه ای بازیگوش - بدون نیاز به دانش قبلی استفاده کنند.

Scratch توسط آزمایشگاه رسانه MIT در سال 2007 توسعه یافت. رابط ساده کشیدن و رها کردن با بلوک های رنگارنگ آن را به یکی از بصری ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری تبدیل می کند.

برخلاف زبان‌های برنامه‌نویسی سنتی مانند پایتون، که برنامه‌نویس کلاس های تابستانی  را ملزم به نوشتن کد می‌کنند، Scratch به نوجوانان و بزرگسالان این امکان را می‌دهد تا بازی‌ها و برنامه‌های تعاملی را به سادگی با پیوند دادن بلوک‌های کد به یکدیگر ایجاد کنند.

دلیلی وجود دارد که اسکرچ می گوید:

Scratch بزرگترین انجمن برنامه نویسی رایگان برای کودکان در جهان است.

میلیون ها کودک در حال حاضر از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند و داستان ها، انیمیشن ها و بازی های تعاملی خود را می سازند.

در حالی که اسکرچ برای کودکان بین 8 تا 11 سال مناسب است، کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز می توانند از اسکرچ استفاده کنند! هر کسی که حداقل تجربه علم کامپیوتر را داشته باشد، مقدمه ای در دسترس و دوستانه برای برنامه نویسی در اسکرچ پیدا خواهد کرد.

اسکرچ جونیور چیست؟

Scratch Junior از Scratch الهام گرفته شده است و اساساً نسخه ساده شده برای کودکان 5 ساله بدون مهارت خواندن و نوشتن است.

Scratch Junior، کودکان  کلاس های تابستانی شخصیت ها را زنده می کنند و داستان های تعاملی را متحرک می کنند.

برنامه نویسی با Scratch Junior یک کار رنگارنگ است. زبان برنامه نویسی صرفاً گرافیکی است و با استفاده از ماژول ها انجام می شود، به طوری که نیازی به تجربه قبلی در کدنویسی نیست.

Scratch Junior کودکان را از 5 سالگی با برنامه نویسی به شیوه ای بازیگوش آشنا می کند و به آنها اجازه می دهد تا توسعه دهندگان بازی شوند. شما نیازی به تجربه قبلی در برنامه نویسی یا کدنویسی ندارید.

هیچ کدی برای جلوگیری از اشتباهاتی که انگیزه را کاهش می دهد و سرگرمی را در پیش زمینه قرار می دهد وجود ندارد.

Scratch و Scratch Junior چه مشترکاتی دارند؟

شباهت های بین Scratch و Scratch Junior واضح است: هر دو کلاس تابستانی  زبان برنامه نویسی کاملاً گرافیکی هستند.

برنامه نویسی کودکان

بسیاری از API ها و ویژگی های Jetpack جدید ابتدا ب برنامه نویسی کودکان رای Kotlin در دسترس خواهند بود. اگر پروژه جدیدی را شروع می کنید، باید آن را در Kotlin بنویسید، "گوگل توضیح می دهد که" کد نوشته شده در Kotlin اغلب به معنای کد بسیار کمتر برای شما، کد کمتر برای نوشتن، آزمایش و نگهداری است. "

به گفته گوگل، مهمترین چیز این است که کاتلین با زبان های رسمی توسعه اندروید (جاوا، سی ++) و زمان اجرا اندروید قابل کار است.

لوگوی اندروید استودیو

به عنوان مثال، این شرکت توضیح داد که Kotlin کاملاً با زبان جاوا کار می کند و به توسعه دهندگانی که عاشق زبان جاوا هستند ادامه استفاده از آن را آسان می کند، اما همچنین به تدریج کد Kotlin را اضافه کرده و از کتابخانه های Kotlin استفاده می کند.

علاوه بر این، پذیرش Kotlin در اندروید به طور پیوسته در طول سال ها افزایش یافته است و به گفته گوگل، با اشتیاق روزافزون برنامه نویسی کودکان  در میان توسعه دهندگان، یکی از دلایلی است که این شرکت قصد دارد کاتلین را به عنوان یک زبان رسمی در اندروید معرفی کند تا از آنها پشتیبانی بهتری ارائه کند. Kotlin. . آنچه توسط اندروید استودیو 3.0 انجام شده است.

پشتیبانی رسمی کاتلین به پذیرش روزافزون این زبان در دنیای توسعه اندروید کمک کرده است، تا جایی که برخی پیش‌بینی می‌کردند که زبان JetBrains به سرعت جاوا را از سلطنت خلع کند.

در هر صورت، این احتمال قابل حذف  برنامه نویسی کودکان نیست، زیرا به گفته گوگل، "بیش از 50٪ از توسعه دهندگان حرفه ای اندروید اکنون از Kotlin استفاده می کنند".

با مشارکت JetBrains و بنیاد Kotlin، گوگل به سرمایه گذاری در ابزارهای Kotlin برای اندروید ادامه می دهد، همانطور که با انتشار زودهنگام Android KTX در سال 2018، مجموعه ای از برنامه های افزودنی برای توسعه اندروید با Kotlin مشهود است.

آنها همچنین در اسناد، آموزش و رویدادها سرمایه گذاری می کنند تا یادگیری زبان JetBrains و در نتیجه پذیرش آن را تسهیل کنند.

این اعلامیه از سوی گوگل تعجب آور نیست، به خصوص که گوگل سعی می کند از جاوا فاصله بگیرد زیرا این شرکت در دادگاه توسط اوراکل به دلیل استفاده غیرقانونی از API های جاوا در اندروید مورد حمله قرار می گیرد. زبان پایتون چاقوی سوئیسی برنامه نویسان است. این یک زبان برنامه نویسی  برنامه نویسی کودکان است که در بسیاری از برنامه ها و سیستم عامل ها یافت می شود. ما می‌توانیم آن را روی سرورها، در برنامه‌های iOS، اندروید و همچنین در سیستم‌عامل‌هایی مانند لینوکس، ویندوز یا مک پیدا کنیم.

این به دلیل این واقعیت است که پایتون دارای فلسفه ای است که بر ارائه یک نحو خوانا با کد تأکید دارد.

علاوه بر این پایتون یک زبان برنامه نویسی چند پلتفرم و چند پارادایم همه کاره است که به دلیل کد خوانا و تمیز خود متمایز است. یکی از دلایل موفقیت آن این است که مجوز منبع باز دارد که امکان استفاده از آن را در هر سناریویی فراهم می کند.

این باعث می شود که یکی از زبان هایی باشد که بسیاری از برنامه نویسان در مراحل اولیه تمرین برنامه نویسی خود از آن استفاده می کنند.

علاوه بر این، برنامه نویسی به زبان پایتون در مدارس و دانشگاه های سراسر جهان تدریس می شود و بزرگترین شرکت ها به طور گسترده از آن استفاده می کنند.

این مورد مثلاً گوگل یا فیسبوک و یوتیوب است، زیرا از جمله موارد دیگر، امکان اتوماسیون فرآیندها و اجرای وظایف در محیط کلاینت و سرور را فراهم می کند.

اگر هنوز در دبیرستان هستید و می خواهید پتانسیل های این زبان را درک کنید، می توانید در دوره تابستانی کدنویسی در Politecnico di Milano ثبت نام کنید.

زمان و مکان استفاده از برنامه نویسی کودکان  این زبان برنامه نویسی

پایتون، به دلیل اینکه یک زبان بین پلتفرمی است، زمانی مناسب است که باید با حجم زیادی از داده کار کنید.

برنامه نویسی کودکان

برای استفاده حداکثری از نمونه‌سازی و آزمایش برنامه‌های تلفن  برنامه نویسی کودکان همراه خود، مطمئن شوید که در فرآیند نمونه‌سازی برنامه‌ها عجله نمی‌کنید، اما در این کار زیاده‌روی نکنید، این کار را سریع انجام دهید، ایده‌های جدید را برای طرح‌های خود انتخاب کنید، روی تجربه کاربری تمرکز کنید. برنامه شما و UI، در ابتدا آن را ساده و متحرک نگه می دارد، از دستگاه های واقعی برای آزمایش و درک مجدد کاربران یا بازار هدف شما برای ساخت برنامه های متناسب با نیاز آنها استفاده می کند.

نمونه سازی و آزمایش یک روش بسیار موثر و کارآمد برای دستیابی به نتایج بهینه در هنگام توسعه یک برنامه تلفن همراه است.

مرحله 4: منابع مفید برای اطلاعات و تحقیق

وقتی احساس می کنید به نقطه ای رسیده اید که دیگر نمی توانید مطالب و اطلاعات را از منابع و ابزارهای آموزشی ارائه شده در بالا استخراج کنید، نگران نباشید. چندین پلت فرم با تکنیک های آموزشی قابل فهم  برنامه نویسی کودکان وجود دارد که به شما کمک می کند تا به جلو بروید. در زیر چند پلتفرم دیگر وجود دارد که مطمئناً برای شما مفید خواهد بود:

GitHubRedditهکر نیوزسرریز پشتهنتیجه

برای ایجاد یک برنامه اندروید، جاوا مورد نیاز است، زیرا همه پلتفرم های دیگر برای عملکرد به آن مرتبط هستند. در حال حاضر، شما تقریباً تمام دانش و منابع مورد نیاز برای شروع سفر خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن اندروید در اختیار دارید. تا زمانی که به زور زدن ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید، مرتکب اشتباه می شوید و از آنها خلاص می شوید، اشکال زدایی می کنید، وقتی گیر می کنید، کمک می خواهید، اشتیاق و اشتیاق دارید که همیشه جلو  برنامه نویسی کودکان بروید و چیزهای جدید را امتحان کنید، ویژگی های جدید اضافه کنید، اولین اندروید شما برنامه در زمان کمتری از آنچه تصور می کنید آماده انتشار می شود.

داشتن یک هدف مشخص، یادگیری شما را هیجان انگیز و ساختار یافته نگه می دارد. فراموش نکنید که زمانی که در آن هستید از آن لذت ببرید. دیروز در اولین روز از کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O در سال 2019، گوگل از این فرصت استفاده کرد و اعلام کرد که زبان برنامه نویسی Kotlin اکنون زبان منتخب توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید است.

Kotlin یک زبان برنامه نویسی کاربردی و شی گرا است، با نوشتن ایستا که به شما امکان کامپایل برای ماشین مجازی جاوا و جاوا اسکریپت را می دهد. این توسط تیمی از برنامه نویسان JetBrains، ویرایشگر IntelliJ IDEA،  برنامه نویسی کودکان محیط توسعه یکپارچه جاوا و اندروید استودیو، IDE رسمی برای توسعه برنامه های اندروید، بر روی آن ساخته شده است.

برای کسانی که آن را دنبال می‌کنند یا قبلاً از آن استفاده می‌کنند، آخرین به‌روزرسانی آن (Kotlin 1.3.30)، ماه گذشته منتشر شد، از جمله بهبودهایی در Kotlin / Native که از LLVM برای کامپایل منابع Kotlin برای جدا کردن داده‌های باینری (بدون نیاز به ماشین مجازی) برای عملکردهای مختلف استفاده می‌کند. سیستم ها و معماری CPU، از جمله iOS. لینوکس، ویندوز، مک و حتی WebAssembly و سیستم های جاسازی شده مانند STM32.

پشتیبانی رسمی Kotlin از توسعه اندروید در کنفرانس Google I / O 2017 اعلام شد.Kotlin برای توسعه اندروید

برای تیم Google Android، این تصمیم برای پشتیبانی از Kotlin به راحتی قابل توضیح بود.

پشتیبانی EDI از Kotlin: اندروید استودیو مبتنی بر JetBrains IntelliJ IDEA است و تیم JetBrains سال‌ها تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که Kotlin بدون نقص با IntelliJ IDEA کار می‌کند.

گوگل تمام کارهای خود را برای پشتیبانی از Kotlin در اندروید استودیو به ارث خواهد برد. فراتر از این جنبه، کاتلین مزایای بسیار دیگری نیز دارد.

به گفته گوگل:

"Kotlin رسا، مختصر، توسعه پذیر، قدرتمند و لذت بخش برای خواندن و نوشتن برنامه نویسی کودکان  است، و دارای ویژگی های امنیتی قانع کننده ای از نظر پوچ پذیری و تغییر ناپذیری است" که به طور پیش فرض با سرمایه گذاری شما برای ایمن سازی و کارآمد کردن برنامه ها هماهنگ است.

گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: "توسعه اندروید بیشتر و بیشتر در مورد Kotlin خواهد بود."

آموزش برنامه نویسی به کودکان

اپراتورها، متغیرها و بلوک‌های من. این بلوک های کد را  آموزش برنامه نویسی به کودکان می توان در قسمت کد مانند قرار دادن قطعات پازل در کنار هم قرار داد. هر دو منطقه کد و مرحله به طور همزمان قابل مشاهده هستند که به زبان آموزان اجازه می دهد کد را اجرا کنند، آزمایش کنند، اشکال زدایی کنند و آثار خود را مشاهده کنند.

 

بر اساس ویکی اسکرچ، سیستم مختصات اسکرچ از 2 مختصات، «موقعیت X» و «موقعیت Y» برای تعیین مکان یک اسپرایت روی صحنه استفاده می‌کند. مقدار "X position" مکان افقی اسپرایت و مقدار "Y position" مکان یا ارتفاع عمودی را تعیین می کند. هر پروژه Scratch، خواه یک بازی، داستان یا انیمیشن باشد، همیشه دارای شبکه x,y در پشت صحنه خواهد بود تا محل قرارگیری جن ها را مشخص کند.

در این قسمت، فراگیران به بررسی موارد زیر خواهند پرداخت:

 

کدگذاری جن خود  آموزش برنامه نویسی به کودکان برای تغییر لباس

واژگان

تعاریف واژگان زیر از ویکی اسکرچ است.

پالت بلوک (خراش)

وقتی دکمه کد باز می شود، پالت بلوک ناحیه سمت چپ صفحه است. در سمت  آموزش برنامه نویسی به کودکان چپ، منطقه ای وجود دارد که شامل 9 بخش بلوک در Scratch است. در سمت راست آن، ناحیه‌ای وجود دارد که شامل بلوک‌هایی است که می‌توان آن‌ها را برای ایجاد کد به ناحیه کد کشیده شد.

ناحیه کد (خراش)

ناحیه کد فضای خالی بزرگ در سمت راست پالت بلوک است. این منطقه برای ذخیره بلوک هایی است که پروژه را اجرا می کنند. بلوک ها را می توان از پالت بلوک به ناحیه کد کشیده و مرتب کرد تا اسکریپت ها را تشکیل دهند.

کت و شلوار (خراش)

لباس یکی از فریم های مختلف (تصاویر) یک جن است.

ویرایشگر رنگ آموزش برنامه نویسی به کودکان  (Scratch)

Paint Editor ویرایشگر تصویر داخلی Scratch است. ویرایشگر رنگ به Scratchers اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن، بک‌دراپ‌ها و اسپریت‌های مخصوص به خود را ایجاد کند یا با هر گونه جن و پس‌زمینه موجود تنظیم شود.

اسپرایت (خراش)

یا ایجاد شده توسط کاربر، آپلود یا یافت شده در کتابخانه sprites، اشیایی هستند که اقداماتی را در یک پروژه انجام می دهند.

پانل اسپرایت (خراش)

این یک ناحیه سفید است که در زیر Stage قرار گرفته است که در آن می توان به راحتی به تمام اسپرایت های موجود در یک پروژه برای اصلاح یا بازرسی دسترسی داشت.

کارآموزی (اسکرچ)

صحنه منطقه ای است که جن ها در آن هستند و اعمال خود را انجام آموزش برنامه نویسی به کودکان  می دهند. در بالای ناحیه سمت راست Code Area قرار دارد.

مواد