برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

Jr برای افراد غیر کتابخوان طراحی شده است و برای کودکان ۳ سال  آموزش برنامه نویسی برای کودکان به بالا مناسب است. به طور رسمی برای کودکان 5 تا 7 ساله توصیه می شود، اما فضای زیادی برای کاوش والدین و فرزندان برای بچه های کوچکتر وجود دارد تا بچه های بزرگتر که به تنهایی برخی از بازی ها و انیمیشن های پیچیده را بسازند.

Scratch Jr مقدمه ای بر کدنویسی مبتنی بر بلوک است. شما به صورت خطی از چپ به راست کد می نویسید. در Scratch، بلوک های کد از بالا به پایین به هم متصل می شوند. برخی از ویژگی‌ها، مانند فشردن «پرچم سبز» برای اجرای برنامه‌تان، روی هم قرار می‌گیرند.

شما می توانید شخصیت ها را برای حرکت، پریدن، چرخش و رقصیدن، تغییر پس زمینه، ضبط صداها و حتی گرفتن عکس برای ساخت بازی ها، داستان ها و انیمیشن های خود کدنویسی کنید.

به جای بازی کردن یا تماشای یک انیمیشن، چرا بچه هایتان را تشویق نکنید که خودشان را بسازند؟

شروع به کار Scratch Jr

Scratch Jr به صورت آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دانلود رایگان در دستگاه‌های iOS، Andriod و Amazon و همچنین به‌عنوان یک برنامه در Chromebook در دسترس است. ویدیوی زیر معرفی خوبی از برنامه و نوع کارهایی که می توانید روی آن انجام دهید ارائه می دهد.

همچنین می‌توانید از وب‌سایت Scratch Jr دیدن کنید، جایی که می‌توانید درباره رابط، ویرایشگر رنگ و توضیحات بلوک اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین تعدادی فعالیت به صورت آنلاین به صورت PDF قابل دانلود برای شروع شما وجود دارد.

"کتاب رسمی اسکرچ جونیور" یک منبع عالی برای خانواده هایی است که به دنبال پروژه های هدایت شده برای برنامه هستند. کتاب راهنما شامل تعدادی پروژه متوالی برای ایجاد داستان، بازی و انیمیشن است. به صورت دانلود دیجیتال یا نسخه چاپی موجود است. این ارتباط با سواد و ریاضیات را برجسته می کند و نکاتی را برای بزرگسالان در هر پروژه ارائه می دهد

حکم ما

Scratch Jr یک برنامه ضروری برای آشنا کردن کودکان با مفاهیم  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کدنویسی است. بچه ها عاشق ساختن بازی ها و داستان های خودشان هستند و خیلی خوب است که می توانند صداهای خودشان را برای استفاده در برنامه ضبط کنند. بچه های من عاشق این ویژگی هستند!

قبل از اینکه بتوانید به سراغ اسکرچ بروید، لازم نیست Scratch Jr را بشناسید، آنها مشابه هستند اما از بسیاری جهات متفاوت هستند. (درباره Scratch بیشتر بخوانید) BUT Scratch Jr برای افراد غیر خوان عالی است.

 

این یک برنامه دوست داشتنی برای کاوش با فرزندتان و یادگیری مهارت های جدید با هم است. محیط برنامه نویسی مناسب برای کودکان، شهودی و یادگیری بسیار آسان است.

بچه‌ها را هم می‌توان رها کرد تا خودشان برنامه را کاوش کنند - ما به‌خصوص دوست داریم که هیچ آگهی یا محتوای «اضافی» وجود نداشته باشد که بچه‌ها به‌طور تصادفی روی آن ضربه بزنند.

وقتی خانواده‌ها با خواهر و برادرهای  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کوچک‌تر در دوجوی ماهانه ما شرکت می‌کنند، تقریباً همیشه توصیه می‌کنیم برنامه Scratch Jr را دانلود کنند و تقریباً همیشه خوشحال هستند که این کار را انجام داده‌اند! در این مقاله، شما را به صورت گام به گام با نحوه ساخت Pacman در اسکرچ راهنمایی می کنیم. با ایجاد این بازی، هم جن و هم پیچ و خم را طراحی خواهید کرد. برنامه‌نویسی می‌تواند بسیار پیچیده باشد، اما رضایت از طراحی بازی Pacman خود ارزشش را دارد!

A Scratch Pacman یک بازی آرکید پیچ ​​و خم است که در آن بازیکن Pacman را کنترل می کند، که باید تمام نقاط روی پیچ و خم محصور را بخورد و در عین حال از ارواح دوری کند.

بازی Pacman یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین بازی‌ها به حساب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  می‌آید و معمولاً به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها معرفی می‌شود!

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

تقریبا هیچ چیز به حروف بزرگ و کوچک حساس نیست. این نه تنها با  آموزش برنامه نویسی برای کودکان نامگذاری اشیا موانعی ایجاد می کند، بلکه مورد 6 را حتی بدتر می کند (حداقل در الگوریتم من). ببینید، برای حداکثر انعطاف‌پذیری و کمترین مقدار کد، باید حساسیت حروف کوچک و بزرگ را در حداقل بلوک‌های رونویسی پیاده‌سازی کنید. انجام این کار آنقدر سخت است که ویکی اسکرچ فقط 3 روش برای انجام آن دارد. دو مورد از آنها به قدری کند هستند که می توانند هر فیلمنامه ای را کاملاً خراب کنند. دیگری شامل داشتن 53 متغیر است که مستقیماً در برابر مورد 1 با پیچیده تر کردن لیست متغیرها کار می کند. بنابراین یا سازماندهی نشده است یا واقعا کند است. هر دو یک نان هستند. حتی اگر این تابع دردسرساز نبود، باز هم به دلیل نیاز به شرایط و کد اضافی برای پیاده سازی، مقابله با آن سخت خواهد بود. چرا خراش نمی تواند رشته های آنها را به حروف کوچک و بزرگ حساس کند؟

 پنجره "ذخیره نشده" همانطور که اگر موارد بالا کافی نیست، هنوز یک چیز دیگر وجود دارد که مقابله با خراش را سخت می کند. این پنجره ای است که به شما اطلاع می دهد که پروژه شما "ذخیره نشده است!" این پاپ آپ در وسط صفحه نمایش داده می شود و تا زمانی که پروژه ذخیره نشود، از بین نمی رود. بدون توجه به اینکه آن را به کجا منتقل می کنید، بلوک های زیادی را مسدود می کند. بنابراین اساساً فقط یک نظر بزرگ و غیرقابل حذف است (به مورد 2 مراجعه کنید).

 

همه این موارد مقابله با خراش را بسیار  آموزش برنامه نویسی برای کودکان سخت می کند. و مطمئنم چیزهای بیشتری هست که من متوجه نشدم. لطفاً کسی می تواند به من بگوید که چرا این ویژگی ها در "آسان ترین زبان برنامه نویسی تا کنون" گنجانده شده است و آیا برنامه ریزی شده است که آنها را برطرف کنند؟Scratch Jr یک برنامه جدید نیست، اما اخیراً متوجه شدم که در تبلت های Amazon Fire بچه های من به خوبی کار می کند.

 

ما اخیراً Scratch را بررسی کرده‌ایم زیرا آنها دهمین سالگرد خود آموزش برنامه نویسی برای کودکان  را در ماه می جشن می‌گیرند. Scratch Jr یک برنامه موبایل مقدماتی برای برنامه وب Scratch است که این روزها بسیاری از بچه ها از آن در مدارس استفاده می کنند. Scratch Jr یک برنامه فوق العاده برای آشنا کردن بچه های جوان با مفاهیم کدنویسی و تفکر منطقی است.

ما طرفداران بزرگ تبلت های آمازون Fire هستیم، به ویژه در دستان بچه های جوان. من به دنبال تبلت‌های ارزان‌قیمتی برای بچه‌های کوچکترم می‌گشتم تا Minecraft Pocket Edition را به صورت چندنفره بازی کنند (قبلاً آنها یک iPad قدیمی 2 را به اشتراک می‌گذاشتند و نمی‌توانستند بازی را با هم انجام دهند!). تبلت های آمازون فایر در معامله جمعه سیاه راه حل عالی بود.

متأسفانه همه برنامه‌هایی که ما دوست داریم وارد اپ استور آمازون نمی‌شوند، اگرچه فکر می‌کنیم برنامه‌های بیشتری باید استفاده کنند - ما دوست داریم که Scratch Jr، Minecraft Pocket Edition و Wonder Workshop's Dash & Dot به صورت آموزش برنامه نویسی برای کودکان  بومی در دسترس هستند.

اگر بخواهیم منصف باشیم، تبلت ها حافظه زیادی ندارند (می توانید کارت های حافظه اضافی خریداری کنید) بنابراین من کاملا خوشحالم که فرزندانم فقط به چند برنامه مفید دسترسی دارند. این همچنین به این معنی است که زمان نمایش آنها محدود است، زیرا آنها فقط به تعداد محدودی از برنامه ها دسترسی دارند.

 

تبلت‌های آمازون فایر با اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تر و جابجایی آسان‌تر برای دست‌های کوچک، گزینه خوبی برای بچه‌های کوچک‌تر هستند. Amazon FreeTime همچنین برای مخاطبان جوان‌تر طراحی شده است - مقایسه ما با نسخه Fire Kids و تبلت Basic Fire را بخوانید.

اسکرچ جونیور چیست؟

Scratch Jr یک زبان برنامه نویسی است که به طور خاص برای کودکان خردسال  آموزش برنامه نویسی برای کودکان طراحی شده است. این زبان مبتنی بر زبان برنامه نویسی بسیار محبوب Scratch است (و توسط همان تیم MIT توسعه یافته است) که این روزها بسیاری از بچه ها در مدرسه از آن استفاده می کنند.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

متغیر داشته باشید. با پیچیده کردن لیست متغیرها، پروژه شما را آموزش برنامه نویسی برای کودکان  به شدت ناسازگار می کند. مقابله با پروژه های سازمان نیافته سخت تر است. مقادیر برگشتی به شما این امکان را می دهد که این کار را هر چند بار که می خواهید بدون استفاده از هیچ متغیری انجام دهید. همچنین، متغیرهای محلی (فقط در یک اسکریپت خاص موجود است) به این موضوع کمک می کنند زیرا مقادیری که توابع به غیر از خروجی خود استفاده می کنند نیز حذف می شوند.

 سیستم نظرات متاسفم، اما سیستم نظر خراش فعلی وحشتناک است. اول از همه، چسباندن نظر به یک اسکریپت (نظر با اسکریپت حرکت می کند) بسیار سخت تر از آن چیزی است که لازم است. نصف وقت، من این کار را درست انجام نمی دهم. دوم، نحوه سازماندهی نظرات نیز بسیار بد است. نظر سعی می کند از سر راه همه اسکریپت ها خارج شود، اما معمولاً به سمت دیگر صفحه می رود. سوم، نظرات بسیار بزرگ هستند و بلاک های زیادی را می پوشانند. این مشکل هنگام انجام پاکسازی بلوک بدتر می شود زیرا پاکسازی بلوک همه نظرات را نادیده می گیرد. حتی فشرده کردن کامنت هم اشکالاتی دارد.  آموزش برنامه نویسی برای کودکان عمدتاً شخصیتی که می توان شخصیت های بسیار کمی را در نظر جمع و جور قرار داد. "..." خیلی زود می آید. حتی اگر این موارد را پایین بیاورید، به هم ریختن نظرات بسیار آسان است. و وقتی یک sprite/script را در کوله پشتی خود قرار می دهید، هیچ یک از نظرات کپی نمی شود. این چیزها (و موارد دیگر) باعث می‌شود که کامنت‌های خارق‌العاده به یک کابوس برای مقابله با آن تبدیل شوند (به همین دلیل است که من حوصله اضافه کردن نظرات به کدم را ندارم).

 ویرایشگر صدا این یکی که من چیز زیادی برای گفتن ندارم. در اصل، روشی که شما افکت‌ها را روی صداها در حالت اولیه اعمال می‌کنید بسیار عجیب است. ابتدا باید نحوه انتخاب یک بخش را بیابید (این واضح نیست). سپس، شما باید بفهمید که هر اثر چه می کند. من فکر می‌کنم که جلوه‌ها تنها چیزی است که بدون کمک داخلی قابل استفاده است. این کار باعث می شود که صدا واقعا سخت باشد.

 گزینه های پارامتر ناکافی در حال حاضر، تنها 3 نوع پارامتر بدون بلوک های هک شده  آموزش برنامه نویسی برای کودکان مجاز است. اما بسیاری دیگر از خراش قادر به وجود دارد. 2 مثال اصلی از این پارامتر پارامتر متغیر و پارامتر لیست هستند. به دلیل عدم وجود پارامتر متغیر، باید برای نتیجه هر تابع یک متغیر جداگانه ایجاد کنید. اگر می خواهید آن نتیجه به متغیر دیگری منتقل شود، باید یک خط کد دیگر اضافه کنید. با پارامتر متغیر، نتیجه را می توان مستقیماً در متغیر مورد نظر ذخیره کرد. پارامتر لیست اساساً یکسان است، اما شدیدتر است. در حال حاضر هیچ راهی برای ارسال لیست به یک تابع وجود ندارد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید کاری را در یک لیست خاص انجام دهید، باید آن لیست را در فهرست جهانی دیگری کپی کنید و سپس نتیجه را در لیست اول کپی کنید، یا یک بلوک سفارشی جداگانه برای هر لیستی که می‌خواهید استفاده کنید ایجاد کنید. هر دوی این راه حل ها می توانند خیلی سریع آزاردهنده شوند. با پارامتر لیست، هیچ یک از این موارد مورد نیاز نیست. فقط لیست مورد نظر خود را در منوی کشویی انتخاب کنید. مطمئناً می توان از بلوک های هک شده برای این منظور استفاده کرد، اما آنها مشکلات خاص خود را دارند. برای یک چیز، آنها خراش های جدید را اشتباه می گیرند. برای دیگری، اگر یک بلوک هک شده را بشکنید، نمی توانید آن را تعمیر کنید مگر اینکه دوباره آن را هک کنید. این برای برخی از موقعیت‌های واقعا آزاردهنده و دشوار است.

 هیچ ابزار اشکال زدایی مطلقاً وجود ندارد. این یکی  آموزش برنامه نویسی برای کودکان واقعا معنی نداره همانطور که احتمالاً اکثر شما می دانید، scratch هیچ ابزاری برای رفع اشکال ندارد. بدون گزارش خطا، بدون خرابی، بدون کنسول، بدون هیچ چیز. در واقع، به نظر می رسد که آنها برای اجتناب از این ابزارهای اشکال زدایی، تمام تلاش خود را می کنند. به عنوان مثال، داشتن یک بلوک با یک متغیر تعریف نشده در آن می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص اگر آن متغیر را به تازگی حذف کرده باشید. به جای گزارش یک خطای ساده، scratch تصمیم می گیرد آن متغیر را برای شما ایجاد کند. سپس متوجه می شوید که متغیری که به تازگی حذف کرده اید بازگشته است. دوباره پاکش میکنی فایده نداره شما مجبور هستید هر بلوکی را که از آن متغیر استفاده می کند ردیابی کنید و آن را بدون حذف هیچ بخشی از پشته دیگر حذف کنید (به هر حال انجام این کار بسیار سخت است). انجام این کار می تواند بسیار دردسرساز باشد. و این فقط یک مثال است. یکی دیگر از بلوک های تعریف نشده تقریبا اجتناب ناپذیر است که هنگام انتقال اسکریپت هایی که حاوی بلوک های سفارشی به پروژه های دیگر هستند ایجاد می شود. این واقعا می تواند شما را جذب کند. اما شاید مضحک ترین چیز در رابطه با این مورد، عدم امکان مشاهده آنچه اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است باشد. در حال حاضر، تنها پشتیبانی برای آن بسیار ge استهایلایت neric در اطراف اسکریپتی که در حال حاضر در حال اجرا است. هرچه اسکریپت بزرگتر باشد، هایلایت کمتر کمک کننده می شود. فقدان این ابزارهای رفع اشکال (و بسیاری دیگر) باعث می شود که اشکال زدایی به یک کابوس کامل تبدیل شود. برخی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  از این ابزارها را می توان به صورت دستی اضافه کرد، اما برای رفع چند باگ کار بسیار زیادی است.

 هیچ رشته ای در ابر مجاز نیست. این واقعیت که رشته ها در متغیرهای ابری مجاز نیستند تقریباً هر تعامل با ابر را پیچیده می کند. بلوک های پیچیده مترجم و رونویس برای ذخیره چیزی که نشان دهنده یک رشته در ابر است، مورد نیاز است. با لیست ها حتی پیچیده تر می شود. این بلوک های پیچیده از قبل به دلیل مورد 7 پیچیده تر شده اند.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

متغیر داشته باشید. با پیچیده کردن لیست متغیرها، پروژه شما را آموزش برنامه نویسی برای کودکان  به شدت ناسازگار می کند. مقابله با پروژه های سازمان نیافته سخت تر است. مقادیر برگشتی به شما این امکان را می دهد که این کار را هر چند بار که می خواهید بدون استفاده از هیچ متغیری انجام دهید. همچنین، متغیرهای محلی (فقط در یک اسکریپت خاص موجود است) به این موضوع کمک می کنند زیرا مقادیری که توابع به غیر از خروجی خود استفاده می کنند نیز حذف می شوند.

 سیستم نظرات متاسفم، اما سیستم نظر خراش فعلی وحشتناک است. اول از همه، چسباندن نظر به یک اسکریپت (نظر با اسکریپت حرکت می کند) بسیار سخت تر از آن چیزی است که لازم است. نصف وقت، من این کار را درست انجام نمی دهم. دوم، نحوه سازماندهی نظرات نیز بسیار بد است. نظر سعی می کند از سر راه همه اسکریپت ها خارج شود، اما معمولاً به سمت دیگر صفحه می رود. سوم، نظرات بسیار بزرگ هستند و بلاک های زیادی را می پوشانند. این مشکل هنگام انجام پاکسازی بلوک بدتر می شود زیرا پاکسازی بلوک همه نظرات را نادیده می گیرد. حتی فشرده کردن کامنت هم اشکالاتی دارد.  آموزش برنامه نویسی برای کودکان عمدتاً شخصیتی که می توان شخصیت های بسیار کمی را در نظر جمع و جور قرار داد. "..." خیلی زود می آید. حتی اگر این موارد را پایین بیاورید، به هم ریختن نظرات بسیار آسان است. و وقتی یک sprite/script را در کوله پشتی خود قرار می دهید، هیچ یک از نظرات کپی نمی شود. این چیزها (و موارد دیگر) باعث می‌شود که کامنت‌های خارق‌العاده به یک کابوس برای مقابله با آن تبدیل شوند (به همین دلیل است که من حوصله اضافه کردن نظرات به کدم را ندارم).

 ویرایشگر صدا این یکی که من چیز زیادی برای گفتن ندارم. در اصل، روشی که شما افکت‌ها را روی صداها در حالت اولیه اعمال می‌کنید بسیار عجیب است. ابتدا باید نحوه انتخاب یک بخش را بیابید (این واضح نیست). سپس، شما باید بفهمید که هر اثر چه می کند. من فکر می‌کنم که جلوه‌ها تنها چیزی است که بدون کمک داخلی قابل استفاده است. این کار باعث می شود که صدا واقعا سخت باشد.

 گزینه های پارامتر ناکافی در حال حاضر، تنها 3 نوع پارامتر بدون بلوک های هک شده  آموزش برنامه نویسی برای کودکان مجاز است. اما بسیاری دیگر از خراش قادر به وجود دارد. 2 مثال اصلی از این پارامتر پارامتر متغیر و پارامتر لیست هستند. به دلیل عدم وجود پارامتر متغیر، باید برای نتیجه هر تابع یک متغیر جداگانه ایجاد کنید. اگر می خواهید آن نتیجه به متغیر دیگری منتقل شود، باید یک خط کد دیگر اضافه کنید. با پارامتر متغیر، نتیجه را می توان مستقیماً در متغیر مورد نظر ذخیره کرد. پارامتر لیست اساساً یکسان است، اما شدیدتر است. در حال حاضر هیچ راهی برای ارسال لیست به یک تابع وجود ندارد. این بدان معناست که اگر می‌خواهید کاری را در یک لیست خاص انجام دهید، باید آن لیست را در فهرست جهانی دیگری کپی کنید و سپس نتیجه را در لیست اول کپی کنید، یا یک بلوک سفارشی جداگانه برای هر لیستی که می‌خواهید استفاده کنید ایجاد کنید. هر دوی این راه حل ها می توانند خیلی سریع آزاردهنده شوند. با پارامتر لیست، هیچ یک از این موارد مورد نیاز نیست. فقط لیست مورد نظر خود را در منوی کشویی انتخاب کنید. مطمئناً می توان از بلوک های هک شده برای این منظور استفاده کرد، اما آنها مشکلات خاص خود را دارند. برای یک چیز، آنها خراش های جدید را اشتباه می گیرند. برای دیگری، اگر یک بلوک هک شده را بشکنید، نمی توانید آن را تعمیر کنید مگر اینکه دوباره آن را هک کنید. این برای برخی از موقعیت‌های واقعا آزاردهنده و دشوار است.

 هیچ ابزار اشکال زدایی مطلقاً وجود ندارد. این یکی  آموزش برنامه نویسی برای کودکان واقعا معنی نداره همانطور که احتمالاً اکثر شما می دانید، scratch هیچ ابزاری برای رفع اشکال ندارد. بدون گزارش خطا، بدون خرابی، بدون کنسول، بدون هیچ چیز. در واقع، به نظر می رسد که آنها برای اجتناب از این ابزارهای اشکال زدایی، تمام تلاش خود را می کنند. به عنوان مثال، داشتن یک بلوک با یک متغیر تعریف نشده در آن می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص اگر آن متغیر را به تازگی حذف کرده باشید. به جای گزارش یک خطای ساده، scratch تصمیم می گیرد آن متغیر را برای شما ایجاد کند. سپس متوجه می شوید که متغیری که به تازگی حذف کرده اید بازگشته است. دوباره پاکش میکنی فایده نداره شما مجبور هستید هر بلوکی را که از آن متغیر استفاده می کند ردیابی کنید و آن را بدون حذف هیچ بخشی از پشته دیگر حذف کنید (به هر حال انجام این کار بسیار سخت است). انجام این کار می تواند بسیار دردسرساز باشد. و این فقط یک مثال است. یکی دیگر از بلوک های تعریف نشده تقریبا اجتناب ناپذیر است که هنگام انتقال اسکریپت هایی که حاوی بلوک های سفارشی به پروژه های دیگر هستند ایجاد می شود. این واقعا می تواند شما را جذب کند. اما شاید مضحک ترین چیز در رابطه با این مورد، عدم امکان مشاهده آنچه اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است باشد. در حال حاضر، تنها پشتیبانی برای آن بسیار ge استهایلایت neric در اطراف اسکریپتی که در حال حاضر در حال اجرا است. هرچه اسکریپت بزرگتر باشد، هایلایت کمتر کمک کننده می شود. فقدان این ابزارهای رفع اشکال (و بسیاری دیگر) باعث می شود که اشکال زدایی به یک کابوس کامل تبدیل شود. برخی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  از این ابزارها را می توان به صورت دستی اضافه کرد، اما برای رفع چند باگ کار بسیار زیادی است.

 هیچ رشته ای در ابر مجاز نیست. این واقعیت که رشته ها در متغیرهای ابری مجاز نیستند تقریباً هر تعامل با ابر را پیچیده می کند. بلوک های پیچیده مترجم و رونویس برای ذخیره چیزی که نشان دهنده یک رشته در ابر است، مورد نیاز است. با لیست ها حتی پیچیده تر می شود. این بلوک های پیچیده از قبل به دلیل مورد 7 پیچیده تر شده اند.

آموزش برنامه نویسی کودکان

موسسه دهخدا مفتخر به رویکرد آموزشی خود است که در طول آموزش برنامه نویسی کودکان  سالیان متمادی توسط کارشناسان برجسته آموزشی تهیه و اصلاح شده است. این رویکرد در کتاب های درسی منتشر شده و برای کلاس های تدریس شده در برنامه یادگیری فارسی استفاده می شود.

فارسی دهخدا (1) کتاب درسی برای زبان آموزان خارجی

شامل کتاب درسی، کتاب کار و سی دی می باشد. کتاب درسی از چهار قسمت تشکیل شده است: بخش اول کتاب به آموزش الفبای فارسی و آواها و بخش دوم کتاب به آموزش زبان اختصاص دارد. بخش دوم در دوازده درس تنظیم شده است که هر درس به یکی از موضوعات مورد نیاز در زندگی اجتماعی اختصاص دارد.

بنابراین، این قسمت از کتاب به مهارت‌های مکالمه شامل مکالمه روزانه، آموزش واژگان، دیالوگ‌های موقعیتی، درک مطلب، شنیداری و همچنین نوشتن می‌پردازد. قسمت سوم کتاب کار است و سعی شده برای هر درس تمرین های مفیدی در نظر گرفته شود.

بخش چهارم کتاب به افعال به کار رفته در دروس اختصاص دارد و در بخش آخر تصاویر مربوط به مباحث دوازده درس از بخش دوم ارائه شده است. این کتاب درسی برای بزرگسالانی که آشنایی قبلی با زبان فارسی ندارند تهیه شده است.

این طرح برای یک دوره آموزشی هفتاد آموزش برنامه نویسی کودکان  و پنج ساعته طراحی شده است و هدف نهایی این است که زبان آموزان بتوانند با یادگیری الفبای فارسی در پایان دوره متون ساده را بخوانند و با استفاده از ساختارهای ساده زبان فارسی در زبان فارسی صحبت کنند. موقعیت های واقعی و رفع نیازهای اساسی آنها در جامعه فارسی زبان. آنها همچنین می توانند در مورد موضوعات ساده صحبت کنند، مقاله بنویسند و به طور کلی بتوانند با فارسی زبانان ارتباط موثر برقرار کنند.

سطح کتاب بر اساس چارچوب CEFR: A1 ادامه مطلب و دانلود فایل صوتی رایگان آموزش زبان فارسی: اول ابتدایی

(برای زبان آموزان فارسی به عنوان یک زبان خارجی)

این کتاب به عنوان جلد اول از دوره شش سطحی زبان فارسی (ابتدایی 1 و 2، متوسط ​​1 و 2 و پیشرفته 1 و 2) برای فارسی آموزان مؤسسه لغت نامه دهخدا و مرکز بین المللی فارسی شناسی تألیف شده است. از دانشگاه تهران. این شامل الفبا، ساختارهای ساده و واژگان ساده مربوط به سطح اول ابتدایی است.

 این کتاب هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گفتار و شنیدن را پوشش می دهد و بر آموزش برنامه نویسی کودکان  اساس روش ارتباطی آموزش است. دکتر ضیاء قاسمی که بیش از ده سال دروس فارسی را تدریس کرده است این کتاب را نوشته است.

ادامه مطلب و دانلود فایل صوتی رایگان فارسی به فارسی

کتاب حاضر به آموزش الفبای فارسی می پردازد و پس از الفبا، دروس کتاب ارائه شده است. کتاب شامل 12 درس است و مخاطبان این کتاب غیر فارسی زبانانی هستند که یا فارسی نمی دانند و یا دانش بسیار کمی از این زبان دارند و با الفبای فارسی آشنایی ندارند. در این کتاب زبان آموزان با ساختارهای ساده زبان فارسی و زمان های پرکاربرد و کلمات پرکاربرد زبان فارسی برای رفع نیازهای ارتباطی اولیه خود آشنا می شوند.

سطح کتاب بر اساس چارچوب CEFR: A1 درک مطلب فارسی (دوره ابتدایی)

کتاب درک مطلب فارسی ابتدایی کتابی تک مهارتی است که بر مهارت های خواندن در مقاطع ابتدایی و ابتدایی متمرکز است. چاپ چهارم این کتاب منتشر شد. این کتاب مشتمل بر هجده متن است و در پایان هر درس متن کوتاهی آموزش برنامه نویسی کودکان  با عنوان Reading More برای علاقه مندان به مطالعه متن های بیشتر ارائه شده است.

متون کتاب از آسان تا دشوار است و موضوعات با توجه به نیازهای اجتماعی و فرهنگی زبان آموز در مورد جامعه فارسی زبان امروزی انتخاب شده است.

سطوح کتاب بر اساس چارچوب CEFR: A2 و B1 ادامه مطلب و دانلود فایل صوتی رایگان درک مطلب فارسی (دوره متوسط)

کتاب فارسی Reading Comprehension Intermediate کتابی تک مهارتی است که بر مهارت های خواندن در سطوح متوسط ​​و ابتدایی پیشرفته تمرکز دارد. چاپ دوم این کتاب منتشر شد. این کتاب مشتمل بر هجده متن است و در پایان هر درس متن کوتاهی آموزش برنامه نویسی کودکان  با عنوان Reading More برای علاقه مندان به مطالعه متن های بیشتر ارائه شده است.