برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان



https://s31.picofile.com/file/8474929150/images_5_.jpg

سایر دستگاه های ورودی شامل جوی استیک و گوی های حرکتی هستند. تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان   از قلم های نوری می توان برای ترسیم یا اشاره به موارد یا مناطق روی صفحه نمایش استفاده کرد. یک پد دیجیتالی حساس، تصاویر کشیده شده روی آن را با قلم یا قلم الکترونیکی به تصویر مربوطه روی صفحه نمایش ترجمه می کند. صفحه نمایش حساس به لمس به کاربران این امکان را می دهد که به موارد یا مناطق روی صفحه اشاره کنند و دستورات را فعال کنند. اسکنرهای نوری کاراکترها یا تصاویر را در یک صفحه چاپ شده "خوانده" می کنند و آنها را به اعداد باینری ترجمهتعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  می کنند که CPU بتواند از آنها استفاده کند. مدار تشخیص صدا کلمات گفته شده را دیجیتالی می کند و آنها را وارد کامپیوتر می کند.

 

اکثر رایانه های دیجیتال داده ها را هم در داخل، در حافظه اصلی و هم تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  به صورت خارجی، در واحدهای ذخیره سازی کمکی ذخیره می کنند. همانطور که یک کامپیوتر داده ها و دستورالعمل ها را پردازش می کند، به طور موقت اطلاعات را در حافظه اصلی که شامل حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) است، ذخیره می کند. دسترسی تصادفی به این معنی است که هر بایت را می توان مستقیماً ذخیره و بازیابی کرد، برخلاف نوار مغناطیسی.

 

تراشه‌های حافظه روی بردهای مدار چاپی یا ماژول‌های RAM لحیم می‌شوند تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  که به سوکت‌های مخصوص مادربرد رایانه متصل می‌شوند. با افزایش نیاز به حافظه برای رایانه های شخصی، معمولاً از چهار تا 16 تراشه حافظه روی یک ماژول لحیم می شوند. در رم داینامیک، نوعی رم که معمولاً برای حافظه عمومی سیستم استفاده می شود، هر تراشه از میلیون ها ترانزیستور و خازن تشکیل شده است. (هر خازن یک بیت داده، 1 یا 0 را در خود جای می دهد. تراشه های حافظه امروزی می توانند هر کدام تا 512 مگابیت (مگابیت) داده را ذخیره کنند؛ مجموعه ای از 16 تراشه روی یک ماژول RAM می تواند تا 1 گیگابایت داده را ذخیره کند. به این نوع حافظه داخلی، حافظه خواندن/نوشتن نیز گفته می شود.

 

نوع دیگری از حافظه داخلی از یک سری تراشه های حافظه فقط خواندنی (ROM) تشکیل شده است. برخلاف RAM، آنچه در ROM ذخیره می شود، با قطع برق باقی می ماند. بنابراین، تراشه‌های ROM با دستورالعمل‌های سازنده خاصی ذخیره می‌شوند که معمولاً قابل دسترسی یا تغییر نیستند. برنامه های ذخیره شده در این تراشه ها با  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان دستورات و برنامه هایی مطابقت دارند که کامپیوتر برای بوت شدن یا آماده شدن برای عملیات و انجام عملیات اساسی به آنها نیاز دارد. از آنجایی که رام در واقع ترکیبی از سخت افزار (ریزتراشه ها) و نرم افزار (برنامه ها) است، اغلب از آن به عنوان فریمور یاد می شود.

 

واحدهای ذخیره سازی کمکی با نگهداری برنامه ها و داده هایی که در یک زمان بیش از حد بزرگ هستند، حافظه اصلی را تکمیل می کنند. آنها همچنین یک روش دائمی تر و امن تر برای ذخیره برنامه ها و داده ها ارائه می دهند.

 

Aff A0n N Pu Claaaa El F Tk Su Qm Cc

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

بسیاری از دستگاه های ذخیره سازی کمکی، از جمل آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه فلاپی دیسک، هارد دیسک و نوار مغناطیسی، داده ها را با تنظیم مجدد مغناطیسی ذرات فلز روی سطوح تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  خود ذخیره می کنند. ذرات جهت دار در یک جهت نشان دهنده 1s و ذرات جهت دار در جهت دیگر نشان دهنده 0s هستند. درایوهای فلاپی دیسک (که داده ها را روی دیسک های مغناطیسی قابل جابجایی می خوانند و می نویسند) می توانند از 1.4 تا 2.8 مگابایت داده را روی یک دیسک ذخیره کنند و عمدتاً در رایانه های شخصی استفاده شده اند. هارد دیسک ها یا هارد دیسک ها حاوی رسانه های مغناطیسی غیر قابل جابجایی هستند و برای همه انواع کامپیوترها استفاده می شوند. آنها خیلی سریع به داده ها دسترسی دارند و می توانند صدها گیگابایت داده را ذخیره کنند.

 

دستگاه‌های ذخیره‌سازی نوار مغناطیسی معمولاً همراه با هارد دیسک‌ها در سیستم‌های رایانه‌ای بزرگ استفاده می‌شوند که حجم بالایی از داده‌های دائماً در حال تغییر را مدیریت می‌کنند. درایوهای نوار که به طور متوالی و نسبتاً آهسته به داده ها دسترسی دارند، به طور منظم از داده های موجود در هارد دیسک ها نسخه پشتیبان یا کپی  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان می کنند تا از سیستم در برابر از دست رفتن داده ها در هنگام قطع برق یا خرابی رایانه محافظت کنند.

 

فلش مموری یک رسانه ذخیره سازی الکترونیکی حالت جامد است که قابلیت ضبط RAM را با پایداری ROM ترکیب می کند. از زمان اختراع آن به دو شکل اصلی در اواخر دهه 1980 (توسط اینتل و توشیبا)، برای دستگاه‌های قابل حمل مانند دوربین‌های دیجیتال، تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی، پخش‌کننده‌های MP3 و دستگاه‌های بازی ویدیویی استاندارد شده است. در اوایل قرن بیست و یکم، دستگاه‌های فلش مموری که می‌توانستند روی حلقه کلید قرار بگیرند و ظرفیت ذخیره‌سازی تا 1 گیگابایت (و بعداً بیشتر) داشتند، شروع به کار به عنوان هارد دیسک‌های قابل حمل کردند.

 

Aff A0n N Pu Claaaa El F Tk Su Qm Cc

کریستین ای. استروم

کریستین ای. استروم

Aff A0n N Pu Claaaa El F Tk Su Qm Cc

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

دیسک های نوری دستگاه های ذخیره سازی کمکی غیر مغناطیسی هستند که تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  از فناوری دیسک فشرده صوتی (CD) ساخته شده اند. داده ها بر روی یک دیسک به صورت مجموعه ای از حفره ها و فضاهای مسطح به نام زمین کدگذاری می شوند که طول آنها با الگوهای مختلف 0 و 1 مطابقت دارد. یک سی دی 43/4 اینچی (12 سانتی متری) قابل جابجایی حاوی یک مسیر مارپیچی به طول بیش از 3 مایل (4.8 کیلومتر) است که می توان نزدیک به Definition of computer in simple language for children  1 گیگابایت اطلاعات را روی آن ذخیره کرد. برای مثال تمام متن این دایره المعارف فقط یک پنجم آن را پر می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد