برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان


در حالی که پیش‌بینی معمولاً نوعی پیش‌بینی در نظر گرفته می‌شود، تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  پیش‌بینی زلزله اغلب از پیش‌بینی زلزله متمایز می‌شود. پیش‌بینی زلزله به ارزیابی احتمالی خطرات عمومی زلزله، از جمله فراوانی و بزرگی زلزله‌های مخرب در یک منطقه معین در طول سال‌ها یا دهه‌ها مربوط می‌شود. برای گسل هایی که ب تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  ه خوبی درک شده اند، احتمال گسیختگی یک قطعه در چند دهه آینده را می توان تخمین زد.

 

سیستم‌های هشدار زلزله توسعه داده شده‌اند که می‌توانند اطلاع‌رسانی منطقه‌ای از یک زلزله در حال انجام را ارائه دهند، اما قبل از اینکه سطح زمین شروع به حرکت کند، به طور بالقوه به افراد در محدوده سیستم اجازه می‌دهد تا قبل از احساس شدن تاثیر زلزله، پناهگاهی پیدا کنند.

 

آمادگی

صفحه اصلی: آمادگی در برابر زلزله

هدف مهندسی زلزله پیش بینی تأثیر زلزله بر ساختمان ها و سایر سازه ها  تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  و طراحی چنین سازه هایی برای به حداقل رساندن خطر آسیب است. سازه های موجود را می توان با مقاوم سازی لرزه ای اصلاح کرد تا مقاومت آنها در برابر زلزله بهبود یابد. بیمه زلزله می تواند از مالکان ساختمان ها در برابر خسارت های ناشی از زلزله حمایت مالی کند. استراتژی های مدیریت اضطراری می تواند توسط یک دولت یا سازمان برای کاهش خطرات و آمادگی برای عواقب استفاده شود.

 

هوش مصنوعی ممکن است به ارزیابی ساختمان‌ها و برنامه‌ریزی عملیات احتیاطی تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  کمک کند: سیستم خبره ایگور بخشی از یک آزمایشگاه سیار است که از روش‌های منتهی به ارزیابی لرزه‌ای ساختمان‌های بنایی و برنامه‌ریزی عملیات مقاوم‌سازی روی آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این با موفقیت برای ارزیابی ساختمان ها در لیسبون، رودس، ناپل به کار گرفته شده است.

 

افراد همچنین می‌توانند اقدامات آمادگی مانند ایمن کردن آبگرمکن‌ها و وسایل سنگینی را که می‌توانند به کسی آسیب برسانند، تعیین مکان‌های خاموشی برای تاسیسات برقی، و آموزش در مورد کارهایی که باید  تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  هنگام شروع لرزش انجام دهند، انجام دهند. برای مناطق نزدیک به حجم های بزرگ آبی، آمادگی برای زلزله احتمال وقوع سونامی ناشی از یک زلزله بزرگ را در بر می گیرد.

 

چگونه در هنگام زلزله ایمن بمانیم

در بیشتر شرایط، اگر فوراً موارد زیر را انجام دهید، می توانید از خود محافظت کنید:

 

قبل از اینکه زلزله شما را به زمین بیاندازد، روی دست ها و زانوهای خود بیاندازید. این موقعیت از شما در برابر افتادن محافظت می کند اما به شما امکان می دهد در صورت لزوم همچنان حرکت کنید.

سر و گردن خود (و در صورت امکان کل بدن خود را) زیر یک میز یا  تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  میز محکم بپوشانید. اگر در این نزدیکی سرپناهی وجود ندارد، نزدیک دیوار داخلی یا کنار مبلمانی که روی شما نمی افتد پایین بیایید و سر و گردن خود را با بازوها و دستان خود بپوشانید.

به پناهگاه خود (یا سر و گردن خود) بچسبید تا لرزش متوقف شود. برای حرکت با پناهگاه خود آماده باشید اگر لرزش آن را به اطراف منتقل کرد.

اگر در ماشین هستید، جلو بروید و بایستید. ترمز دستی خود را تنظیم کنید

اگر در رختخواب هستید، رو به پایین بچرخید و سر  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان و گردن خود را با یک بالش بپوشانید.

اگر در داخل هستید، تا زمانی که لرزش متوقف شود و مطمئن شوید که خروج از آن امن است، در داخل بمانید.

از درهای ورودی خودداری کنید، زیرا در برابر سقوط یا پرواز تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  اشیاء محافظت نمی کنند. شما زیر یک میز امن تر هستید.

اگر در ساختمان های مرتفع هستید، از آسانسور استفاده نکنید.

اگر بیرون هستید یک نقطه باز پیدا کنید.

اگر گرفتار شدید، آرام باشید، از دهان، بینی و چشمان خود در برابر گرد و غبار محافظت کنید و برای کمک تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. برای جلب توجه پاسخ دهندگان، با سوت زدن یا فریاد زدن سر و صدا ایجاد کنید.

در فرهنگ

دیدگاه های تاریخی

لیکوستن

تصویری از کتابی در سال 1557 که زلزله ای را در ایتالیا در قرن چهارم قبل از میلاد نشان می دهد

از زمان حیات فیلسوف یونانی آناکساگوراس در قرن پنجم قبل از میلاد تا قرن چهاردهم پس از میلاد، زمین لرزه ها معمولا به «هوا (بخارها) در حفره های زمین» نسبت داده می شد. تالس از میلتوس (625-547 پ. تئوری های دیگری نیز وجود داشت، از جمله عقاید فیلسوف یونانی آناکسامین (585–526 پ. فیلسوف یونانی دموکریتوس (460-371 پ.م.) آب را به طور کلی مقصر زلزله می دانست. پلینی بزرگ زمین لرزه ها را «رعد و برق زیرزمینی» نامید.

 

اساطیر و دین

در اساطیر نورس، زلزله به عنوان مبارزه خشونت آمیز خدای لوکی توضیح داده شد. هنگامی که لوکی، خدای شرارت و نزاع، بالدر، خدای زیبایی و نور را به قتل رساند، او را با مار سمی که بالای سرش زهر می چکید در غاری بستند مجازات شد. همسر لوکی سیگین با یک کاسه در کنار او ایستاد تا سم را بگیرد، اما هر زمان که مجبور شد کاسه را خالی کند، سم روی صورت لوکی می چکید و او را مجبور می کرد سرش را دور بزند و به بند هایش بکوبد، که باعث لرزش زمین شد.

 

در اساطیر یونان پوزئیدون عامل و خدای زلزله بود. هنگامی که حالش بد بود، سه تایی بر زمین می زد و باعث زلزله و بلاهای دیگر می شد. او همچنین از زلزله برای تنبیه و ایجاد ترس بر مردم به عنوان انتقام استفاده می کرد.

 

در اساطیر ژاپنی، Namazu () یک گربه ماهی غول پی Definition of earthquake in simple language for children  کر است که باعث زلزله می شود. نمازو در گل و لای زیر زمین زندگی می کند و از او محافظت می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد