برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ، رباتیک ، تفکر محاسباتی

برنامه نویسی ، رباتیک ، تفکر محاسباتی ... این واژگان که تا چند سال پیش وارد مکالمات مرتبط با تحصیل یا اوقات فراغت کودکان نمی شد ، وزن بسیار زیادی پیدا کرده است. دیگر عجیب و غیرمعمول نیست که در موضوعات مختلف در مدرسه ، اسباب بازی های بنیادی ، فعالیت های فوق برنامه یا وقت با والدین ، ​​آموزش برنامه نویسی یک هدف مشخص و مشخص است.

 

س bigال اصلی این است: کدام زبان ، بازی یا ابزار برنامه نویسی برای آموزش یا تمرین با کودکان با توجه به سن آنها توصیه می شود؟

 

 

آموزش برنامه نویسی به جوانترین بدون برنامه نویسی (3-6 سال)

هنگامی که ما در مورد آموزش برنامه نویسی به کودک زیر 5-6 سال صحبت می کنیم ، در واقع اشاره ما به این است که آنها بدون اینکه بدانند با دنیای برنامه نویسی و زبان عمومی آن آشنا شده و آشنا می شوند. اینکه آنها اولین ارتباط را با این رشته به صورت بازیگوشانه و در عین حال شکل دهنده دارند.

 

فقط با 4-5 سال سن ، بازی های منطقی و حرکات بدنی شروع خوبی برای برداشتن اولین قدم های برنامه نویسی و تفکر محاسباتی است.

از طریق بازی ها ، چالش ها ، معماها و توسل به خلاقیت آنها ، در این سنین اولیه می توانیم توسعه تفکر محاسباتی را شروع کنیم. آنچه در همه آنها مشترک است این است که ما باید سعی کنیم ابزارهایی که استفاده می کنیم با عناصر بصری مرتبط نباشند ، زیرا ظرفیت خواندن و نوشتن آنها هنوز شکل گرفته است.

 

نقشه ها

در این مثال ، کودکان فقط باید آن دستورالعمل هایی را که به ما امکان می دهد با شخصیت دوستانه خود به هدف برسیم ، رنگ آمیزی کنند

در Code.org و CSUnplugged نمونه های بی شماری به خوبی مستند شده (با کارت های قابل چاپ ، پیوند به منابع و بر اساس مراحل و سن) وجود دارد و در آنها می توانیم برنامه های سفر مختلف را دنبال کنیم. بازی هایی که در آن بچه های کوچک به دنبال راه حل برای حل مشکلات به روشی خلاقانه و بدون استفاده از الگوریتم ها هستند می توانند بسیار متنوع باشند.

 

https://www.xataka.com/especiales/que-lenguaje-herramientas-programacion-deberian-ensenarse-a-ninos-su-edad

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد