برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی

برنامه نویسی به عنوان یک ابزار آموزشی در حال حاضر بخشی از LOGO است ، زبانی که در دهه 60 و 70 ایجاد شده است. این LOGO نطفه ای بود که بعداً ، در دهه 90 ، به شکل چندین ابزار برای آموزش و برنامه سازی برنامه های آموزشی برای کودکان و خردسالان جوانه زد. افراد ، خواه به صورت زبانهای خاص یا اسباب بازی ها مانند LEGO Mindstorms ، که توسعه LEGO همراه با MIT بود. اهمیت برنامه نویسی به عنوان ابزاری برای سرگرمی و همچنین یادگیری برخی از مفاهیم مربوط به تفکر محاسباتی دیده شد.

 

از LEGO قبلاً می دانیم که آنها با موفقیت زیادی به حماسه Mindstorms خود ادامه می دهند ، با نسل سوم EV3 - و در سال 2013 راه اندازی شد - و اولین LEGO League در سراسر جهان جشن گرفته می شود. به نوبه خود ، در اواخر دهه 90 ، یک سری زبانهای برنامه نویسی مبتنی بر بلوک شروع به توسعه کردند ، بسیار شهودی و آسان برای استفاده و فهم ، و که به دلیل ماهیت آنها به هر کودک اجازه می دهد یادگیری برنامه نویسی را شروع کند. .

 

دارایی اصلی این زبانهای مبتنی بر بلوک Scratch است ، که همانطور که گفتیم ، در مهد کودک مادام العمر در MIT در سال 1997 شروع به توسعه کرد ، اما در سال 2003 بود که در اولین نسخه عمومی آن راه اندازی شد. بعد از او ، و با ورود اینترنت و دسته های جدید دستگاه ها (تلفن های هوشمند ، تبلت ها) به خانه ها ، بسیاری از شرکت ها و نهادها با بهره گیری از این زمینه دانش جدید ، زبان ها ، آموزش ها ، سیستم عامل ها یا حتی بازی های خود را پیشنهاد می دهند برای یادگیری برنامه نویسی.

 

چه برنامه نویسی برای کودک به ارمغان می آورد

مسیر در گذشته مشخص است. ابتدا نکات کوچکی مبنی بر اینکه برنامه نویسی می تواند چیزی فراتر از یک ابزار حرفه ای باشد ، و با گذشت سالها (سالها!) در پایان ، ابتکارات متعددی ظاهر شده است که موضوع را در آموزش تقویت می کند ، هم در برنامه های درسی رسمی مانند دوره ها ، کارگاه ها و سایر موارد فعالیت های خارجی

 

اما چرا برنامه نویسی یاد بگیریم؟ همه ما توافق داریم که تفکر محاسباتی مفهوم اصلی در این موضوع است. روش تفکر ، یادگیری حل مسایل و ایجاد الگوریتم ها و راه حل ها ، چه خاص و چه مهمتر از همه - عمومی برای این مشکلات. ما دانشمندان علوم رایانه ای درمورد این مفهوم واضح هستیم که به ما اجازه می دهد ، برای مثال ، یک مشکل با اندازه خاصی در مقابل خود داشته باشیم ، و با تعمیم این راه حل ، می دانیم که چگونه آن را تقسیم کنیم و هر یک از قسمت ها را حل کنیم.

 

با این حال ، من همیشه دوست دارم بگویم که این برنامه نویسی به خاطر برنامه نویسی نیست. در پایان ، برنامه نویسی بهانه ای برای موارد دیگر است. در باشگاه برنامه نویسان جوان دانشگاه والادولید ، کارگاهی که من از سال 2011 در آن شرکت کرده ام ، ما از برنامه نویسی به عنوان ابزاری برای کارهای بیشتر استفاده می کنیم.

 

به بیرون جعبه فکر کن

این تا حدودی به دلیل پیشنهاد روش شناختی ما است که بسیاری آن را عجیب می خوانند. بدون میزهای جداگانه ، با فضاها و میزهای بزرگ برای ترویج کار مشترک ، به دلیل پروژه های پیشنهادی که ما پیشنهاد می کنیم و به دنبال خلاقیت و راه حل های مختلف در هر کودک هستند.

 

برنامه نویسی ابزاری است که می تواند خلاقیت را به سطوح فوق العاده ای برساند ، به شرط اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید. این فقط حل مشکلات نیست ، بلکه استفاده از منابع و ابزارهای موجود برای ساختن آفرینش هایی است که در ذهن داریم. این فقط دانستن چگونگی برنامه ریزی یک پنگ نیست ، بلکه این که وقتی آن را برنامه ریزی کردید می دانید چگونه یک قدم جلوتر بروید. بدانید که چگونه به هر بازیکن نشانگر اضافه کنید ، قصد داشته باشید با بهترین بازیکنان رتبه بندی کنید یا امکان انتخاب رنگ بازی را بدهید.

 

از آنجا که برنامه نویسی نباید فقط نوشتن کد باشد ، برنامه نویسی به ما امکان بیشتری می دهد ... تا زمانی که ما بدانیم چگونه می توانیم به آنجا برسیم. تفکر محاسباتی ویژگی مشترکی است که در آن همه ما که در تدریس این موضوع نقش داریم موافق هستیم ، اما موارد بسیار بیشتری وجود دارد. خلاقیت - که دقیقاً یکی از کمبودهای سیستم فعلی است - ، جامعه پذیری در کلاس ها ، دوره های گروهی یا کارگاه ها ، یا حتی ارائه های عمومی ، ممکن است برخی از ویژگی هایی باشد که ما به لطف برنامه نویسی بهبود می یابیم. من اصرار دارم که نباید فقط برنامه نویسی به خاطر برنامه نویسی باشد.

 

مانند آموزش یک حرفه ای ، آموزش برنامه نویسی را فراموش کنید. این آموزش برنامه نویسی برای یادگیری برنامه نویسی نیست ، بلکه خیلی بیشتر است. مفهوم کلیدی ، تفکر محاسباتی -> یاد بگیرید که مشکلات بزرگ را حل کنید ، آنها را به بخشهایی تقسیم کنید و به طور جداگانه با آنها روبرو شوید تا در مجموع به مسئله مطرح شده پاسخ دهند. این نرم افزار با مفاهیم مختلفی مانند انتزاع (تخیل ، تمرکز) و اتوماسیون (پیشنهاد راه حل هایی که نه تنها برای یک مسئله خاص ، بلکه کلی برای هر مسئله مرتبط هستند) بازی می کند

https://www.xataka.com/otros/como-iniciar-a-un-nino-en-la-programacion-desde-cero

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد