برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

تفاوت زبان های برنامه نویسی

 1. زبانهای برنامه نویسی تدوین شده

دلیل این امر این است که ، برنامه ای که از زبان کامپایل شده استفاده می کند ، باید قبل از اجرا ابتدا "کامپایل" شود. بنابراین ، می توانید کد خود را در ++ C بنویسید ، سپس از یک برنامه دیگر برای تجزیه این کد و بسته بندی آن در یک برنامه در حال اجرا (قابل اجرا) استفاده می کنید. وقتی برنامه "کامپایل" شد ، آماده اجرا است و نمی توان آن را ویرایش کرد.

مشکلی که در زبان های برنامه نویسی کامپایل شده وجود دارد این است که شما باید کد را قبل از اجرای دستور کامپایل درست دریافت کنید. یک نحو اشتباه و کل مسئله خفه خواهد شد. باید به صفحه نقاشی برگردید.

همانطور که گفته شد ، همه زبانهای کامپایل شده برای بچه ها بد نیستند. یادگیری BASIC (که در زیر به آن می پردازیم و قابل کامپایل و تفسیر است) نسبتاً آسان است و از ایجاد و اجرای یک برنامه کامل BASIC می توان احساس رضایت زیادی داشت.

 

2. زبانهای برنامه نویسی تفسیر شده

زبانهای تفسیر شده در حین پرواز اجرا می شوند - آنها در حین اجرا "تفسیر" می شوند. بسیاری از مواردی که شبکه جهانی وب را با استفاده از زبانهای تفسیر شده اجرا می کند ، به این دلیل است که جمع آوری هر بیت کد برای اجرای صفحات وب واقع بینانه و عملی نیست. Perl ، PHP و JavaScript اسبهای کاری وب سایت هستند که از زبانهای برنامه نویسی تفسیر می شوند.

 

برای اشتباه گرفتن بیشتر این مسئله ، می توانید مفسرها و کامپایلرها را در بسیاری از زبانها که به طور سنتی یکی یا دیگری در نظر گرفته می شوند ، اجرا کنید. (به عنوان مثال جاوا اسکریپت می تواند وارد شود ، اگرچه این کاربرد تاریخی یا رایج آن نیست.)

 

بسیاری از افراد همچنین زبانهای نوشتاری مانند HTML و CSS را به عنوان زبانهای "برنامه نویسی" اشتباه می گیرند. HTML یک زبان نشانه گذاری است - اساساً نحوه نمایش یک صفحه را مشخص می کند. هیچ نوع قابلیت تعاملی ایجاد نمی کند. برای این کار باید از زبان های برنامه نویسی مانند JavaScript فراخوانی کند. CSS مشابه است و به طور رسمی "زبان صفحه سبک" نامیده می شود.

 

https://www.codecamp.com.au/blog/20-best-programming-languages-kids

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد