برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان

اسکرچ: برنامه نویسی برای همه سنین

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT در سال 2007 ایجاد شده است. رابط کشیدن و رها کردن آن با بلوک های رنگارنگ ، آن را به یکی از بصری ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری تبدیل کرده است. برخلاف زبانهای برنامه نویسی سنتی مانند پایتون که رمزگذار باید کد را بنویسد ، Scratch به جوانان و بزرگسالان این قدرت را می دهد تا با اتصال بلوک های کد به یکدیگر بازی ها و برنامه های تعاملی را به راحتی بسازند.

 

Scratch به طور معمول برای کودکان بالای 8 سال توصیه می شود. برای کودکان 5-7 ساله ، ScratchJr یک گزینه جایگزین با یک پلت فرم ساده و ساده تر از Scratch معمولی است.

 

 

حتی اگر Scratch برای کودکان 8-11 ساله عالی است ، کودکان بزرگتر و بزرگترها نیز می توانند از Scratch استفاده کنند! هر کس با حداقل تجربه علوم کامپیوتر ، Scratch را مقدمه ای مناسب و دوستانه برای کدگذاری می داند. در واقع ، بسیاری از کالج ها - مانند UC Berkeley - حتی از Scratch و سایر زبانهای مشابه بلوک محور به عنوان بخشی از دوره های مقدماتی علوم کامپیوتر استفاده می کنند!

 

اگر قبلاً با برنامه نویسی رایانه آشنایی دارید ، یادگیری زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن مانند Python یا Java در عوض مفیدتر خواهد بود. گرچه Scratch راهی عالی برای شروع کار است ، این زبانهای برنامه نویسی پیچیده تر از زبانهایی هستند که در واقع روزانه در مشاغل علوم کامپیوتر استفاده می شوند.

 

حالا که یاد گرفتید Scratch چیست ، بیایید بیشتر به تفاوت آن با زبان های برنامه نویسی سنتی بپردازیم.

 

 

 

https://junilearning.com/blog/guide/what-is-scratch-easy-coding-for-kids/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد