برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

ویژگی های زبان برنامه نویسی جاوا

برنامه های جاوا را می توان در مرورگر اجرا کرد

با کمک اپلت ها می توان برنامه های جاوا را در داخل یک مرورگر (Firefox ، Internet Explorer ، Safari یا Opera) اجرا کرد. این امر توسط برچسب applet زبان اینترنتی HTML امکان پذیر است.

برنامه های جاوا را فقط مرورگرهای دارای جاوا می توانند اجرا کنند ؛ یک مفسر جاوا (ماشین مجازی) و کتابخانه زمان اجرا باید در مرورگر ادغام شوند. با استفاده از اپلت ، بدون توجه به سخت افزار و سیستم عامل ، برنامه های جاوا به راحتی در اینترنت توزیع می شوند.

برخی از محدودیت های مربوط به امنیت برای برنامه های جاوا وجود دارد ، که برای جلوگیری از ایجاد آسیب به سیستم در هنگام اجرای برنامه اعمال می شود. انجام عملیات پرونده در رایانه محلی مجاز نیست. همچنین امکان شروع برنامه های خارجی وجود ندارد.

یک اپلت از طریق لودر کلاس مرورگر بارگیری می شود و سپس مستقیماً اجرا می شود. متن ، گرافیک ، صدا ، فیلم و گفتگوها می توانند از طریق اپلت خارج شوند.

برنامه نویسی گرافیکی جاوا با AWT و Swing

با زبان برنامه نویسی جاوا امکان ایجاد رابط کاربر گرافیکی بسیار راحت و راحت وجود دارد. کتابخانه زمان اجرا جاوا سه جز components برای این امر فراهم می کند:

خلاصه جعبه ابزار Windowing (AWT): برای نمایش گرافیک ابتدایی و توابع پنجره

Swing Toolset: برای نمایش رابط های کاربری گرافیکی پیچیده.

Java 2D API: برای کارهای پیچیده پردازش تصویر و دستکاری گرافیک.

با استفاده از جعبه ابزار Windowing Abstract ، متون ، خطوط ، دایره ها ، مستطیل ها و چند ضلعی ها را می توان در هر نقطه از پنجره نمایش داد.

البته ، عناصر گرافیکی خروجی را می توان در هر رنگی بازتولید کرد. از مدل رنگ RGB (قرمز ، سبز ، آبی) برای تعریف رنگ مورد نظر استفاده می شود. در جاوا همچنین می توان از مدل رنگی HSB (Hue، Saturation، Brightness) استفاده کرد.

اگر مجبور باشید سریع بروید ، می توانید به طیف وسیعی از رنگ های از پیش تعریف شده در سیستم عامل ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این ، روش هایی برای تبدیل بین مدل رنگی RGB و مدل رنگی HSB وجود دارد.

برای توسعه دهندگان برنامه های صوتی ، جاوا یک API صدای ویژه ارائه می دهد که با آن می توان فایل های صوتی را پخش و دستکاری کرد. با استفاده از بسته تصویر ، می توان داده های تصویر را به راحتی ویرایش و نمایش داد.

از آنجا که کاربر در مورد رابط کاربر گرافیکی با نرم افزار ارتباط برقرار می کند ، دستورالعمل های کاربر باید ثبت شود. جاوا این مشکل را با کمک رویدادهایی حل می کند که وقتی کاربر اقدامات خاصی را انجام می دهد و به برنامه جاوا ارسال می شود ، ایجاد می شود.

این برنامه رویدادهای ورودی را ارزیابی کرده و سپس توابع مربوطه را اجرا می کند. رویدادهای زیر را می توان با حوادث ثبت کرد:

کلیک ماوس، ضربه زدن به کلید ، ورودی های پنجره و گفتگو

رویدادها را می توان به هر شی ارسال کرد. با این حال ، شرط همیشه این است که رابط گیرنده پیام در جسم پیاده سازی شود.

Swing Toolset اولین انتخاب برای برنامه نویسان از رابط های کاربری گرافیکی پیچیده است. این دارای بسیاری از عناصر گرافیکی است که در رابط های کاربری مدرن استفاده می شود.

یکی دیگر از مزایای بزرگ Swing Toolset قابلیت حمل بالا در سیستم عامل های مختلف است.

البته برنامه هایی را می توان در جاوا نیز برنامه ریزی کرد که از طریق خط فرمان کنترل می شوند. برای این مورد ، جاوا یک خروجی متن با عملکرد معمول C / C ++ فراهم می کند.

از این گزینه های ورودی و خروجی مبتنی بر متن به ویژه برای اولین مراحل برنامه نویسی جاوا قدردانی می شود. یکی از مهمترین کلاسها کلاس رشته است. این شامل تمام روشهای مورد نیاز برای ارزیابی و پردازش رشته های کاراکتر است.

علاوه بر کلاس string ، بسیاری از کلاسهای مهم دیگر هم اکنون در کتابخانه کلاس جاوا پیاده سازی شده اند که بعداً به طور مفصل در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

 

https://www.programmierenlernenhq.de/was-ist-java-einfuhrung-in-die-programmiersprache-java/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد