برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی کودکان

تا اوایل سال 2020، جاوا اسکریپت و HTML/CSS رایج برنامه نویسی کودکان ترین زبان های برنامه نویسی مورد استفاده در میان توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان بودند، با نزدیک به 68 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از جاوا اسکریپت و 63.5 درصد از HTML استفاده می کردند.

برای 3 زبان برنامه نویسی برتر کودکان برای کودکان بالای 14 سال، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

پایتون

به اندازه کافی خنده دار، پایتون یک زبان برنامه نویسی است که نام آن از سری مونتی پایتون گرفته شده است. این زبان یکی از ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان به حساب می‌آید که به دلیل نحو ساده‌شده و تمرکز بیشتر بر فضای سفید است. پایتون برای کار کردن به مجموعه کدهای کمتری نیاز دارد. این برای دانش آموزان در سن کمی بالاتر ایده آل است که به سرعت یاد بگیرند.

پایتون که توسط گوگل، دیزنی و شرکت های بی پایان برنامه نویسی کودکان استفاده می شود، برای توسعه موضوعات پیچیده عالی است. چه بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها، چه پروژه‌های محاسباتی علمی و عددی یا صفحات وب. پایتون راهی برای رفتن است. به دلیل طبیعت، این بهترین زبان برنامه نویسی برای بچه هایی است که فرصت هایی در زمینه های مشابه می خواهند.

نکته مهم این است که امنیت سایبری و هوش مصنوعی در حال رشد هستند و Python که در اینجا بیشتر استفاده می شود. بنابراین دانش‌آموزانی که اکنون آن را انتخاب می‌کنند مطمئناً به زودی فرصت‌های بزرگی را به دست خواهند آورد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که پایتون و جاوا 5 زبان برنامه نویسی پرکاربرد در سراسر ایرانیان سایبر جهان را جمع آوری کرده اند. و همچنین یکی از پر استفاده ترین زبان های برنامه نویسی در ایالات متحده است.

C++

C++ زبانی است برای بچه هایی که می خواهند درک برنامه نویسی کودکان عمیق تری از برنامه نویسی داشته باشند. دانش آموزان می توانند به راحتی از آن برای ایجاد برنامه هایی که به صورت محلی بر روی رایانه های شخصی اجرا می شوند استفاده کنند. اگرچه درک پیچیدگی C++ زمان می برد، اما همچنان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان باقی می ماند.

فرزند شما یاد خواهد گرفت که چگونه نرم افزار سیستمی، بازی ها، و مجموعه وسیعی از دیگر تعهدات برجسته رزومه ایجاد کند. برای برنامه نویسی و ساخت بازی کودکان بسیار مناسب است.

سی شارپ

سی شارپ که به صورت «see sharp» تلفظ می‌شود، برنامه نویسی کودکان بچه‌ها را قادر می‌سازد بازی‌های سه بعدی بسازند. سی شارپ که معمولاً برای ایجاد برنامه های شخص ثالث برای ویندوز استفاده می شود، چهارمین زبان برنامه نویسی محبوب مورد استفاده در I.T است. صنعت و بهترین زبان برنامه نویسی برای دانش آموزان دبیرستانی که می توانند آن را یاد بگیرند. از آنجایی که شبیه جاوا است، یادگیری سریع برای دانش آموزان آسان است.

سی شارپ که تا حد زیادی به عنوان کلون جاوا مایکروسافت شناخته می شود، برای ایجاد برنامه های کاربردی وب، بازی ها و سایر برنامه ها نیز استفاده می شود. دانش‌آموزانی که به طراحی اپلیکیشن علاقه دارند و کسانی که می‌خواهند فراتر از جاوا بیاموزند، دوست برنامه نویسی کودکان دارند سی شارپ را یاد بگیرند.

اولین گام فرزندتان برای کدنویسی را ترسیم کنید و بفهمید که چگونه می تواند از آنها حرکت کند. اطمینان حاصل کنید که این مطابق با علایق آنها و فرصت های آینده است که در آنها خوب خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد