برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی کودکان

انتخاب پلتفرم ما راهی عالی برای شروع سفر برنامه نویسی فرزندتان است. ما برنامه نویسی کودکان پکلاس های برنامه نویسی آنلاین برای بچه ها ارائه دهید و فراموش نکنید که کلاس های ما کاملاً شخصی هستند. در اینجا لیستی از دوره هایی است که ما به آنها پاسخ می دهیم. برای جزئیات بیشتر به Codevidhya مراجعه کنیداین وبلاگ بخشی از مجموعه سه قسمتی ما در مورد کودکان و برنامه نویسی است.

 این اولین مقاله به بررسی انواع مزایای یادگیری مهارت های توسعه وب در سنین جوانی می پردازد، از جمله برنامه های کاربردی دنیای واقعی فراتر از فناوری. اگر مشتاق شروع یادگیری از خانه هستید، وبلاگ ابزارها و منابع کدنویسی ما را بررسی کنید و فهرست ما از 15 بهترین کتاب کدنویسی برای کودکان را برای راه‌های سرگرم‌کننده‌تر برای شروع یادگیری بررسی کنید.

وقتی اکثر والدین شروع به تهیه برنامه های فوق برنامه برای فرزندان خود می کنند، با اصول اولیه شروع می کنند: فوتبال، رقص، شاید تمرین گروهی. اولین ایده آنها برای سرگرم کردن دانش آموزان ابتدایی احتمالاً شامل برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان نمی شود. اما آیا باید؟

در سال‌های اخیر، این سوال که چرا بچه‌ها باید کدنویسی را یاد بگیرند، در میان گروه‌های والدین و مراکز آموزشی گسترش یافته است. علاقه به علوم کامپیوتر در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. با توجه به آمار به اشتراک گذاشته شده در گزارش وضعیت عدالت و تنوع آموزش علوم کامپیوتر در سال 2019، 45 درصد از دبیرستان ها در حال حاضر علوم کامپیوتر تدریس می کنند که این رقم در سال 2014 توسط گالوپ گزارش شده بود.

در دنیای دیجیتالی ما که به طور فزاینده ای افزایش می یابد، والدین می خواهند فرزندانشان با سواد کامپیوتری آشنا شوند - و چرا این کار را نمی کنند؟ یادگیری کدنویسی فقط دانش آموزان را برای فرصت های شغلی بعدی در زندگی آماده نمی کند. همچنین مجموعه ای از مهارت ها و مزایای نرم را ارائه می دهد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. اما از چه زمانی باید شروع به یادگیری کنند؟

همانطور که برنامه نویسی کودکان مشخص است، بیشتر توسعه دهندگان حرفه ای ایرانیان سایبر در اوایل زندگی شروع به یادگیری تجارت خود کردند. طبق نظرسنجی توسعه‌دهندگان Stack Overflow در سال 2020، بیش از 54 درصد از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای اولین خط کد خود را تا سن 16 سالگی نوشتند. اگرچه ممکن است برنامه‌ریزی اولین درس برنامه‌نویسی کودک در برنامه درسی دبیرستانشان بصری به نظر برسد، بچه‌ها می‌توانند کدنویسی را در سن بسیار کمتر، گاهی تا چهار سالگی.

نموداری که سنی را نشان می دهد که افراد برای اولین بار برنامه نویسی را شروع کردند

در حالی که چنین معرفی اولیه ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد، کدنویسان مدارس ابتدایی بسیار رایج تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. تقریباً نه درصد از توسعه‌دهندگانی که در نظرسنجی بالا Stack Overflow شرکت کردند، قبل از تولد دهم سالگی کدنویسی را آغاز کردند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که دلایل منطقی برای اینکه چرا بچه‌ها باید کدنویسی کنند، گسترش خواهد یافت، زیرا سواد دیجیتالی خود را به عنوان یک اصل مهم آموزش مدرن تثبیت می‌کند.

حقیقت این است که دلایل زیادی وجود دارد که برنامه نویسی کودکان چرا بچه ها باید زودتر کدنویسی را یاد بگیرند. در این مقاله، شما را با بهترین مزایای تحقیقاتی در مورد اینکه چرا بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند، آشنا خواهیم کرد.

بیایید شیرجه بزنیم!1. کدنویسی مهارت های حل مسئله را تقویت می کند

بدون شک کدنویسی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های حل مسئله کودکان است.

اما قبل از پرداختن به آن، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و اصطلاح را روشن کنیم. در ساده ترین تعریف، حل مسئله به توانایی فرد برای مقابله با موقعیت های پیچیده یا بدیع به روشی کارآمد اشاره دارد. فردی که مهارت حل مسئله را به خوبی تطبیق داده است، مجموعه مهارت های متفاوتی مانند خلاقیت، هوش هیجانی، مهارت های تحقیق، همکاری و تصمیم گیری را در یک پاسخ منسجم و موثر می بافد.

در یک زمینه برنامه نویسی، کدنویس ها دائماً به چالش کشیده می شوند و برنامه نویسی کودکان از آنها خواسته می شود تا مشکل را حل کنند. این عمل به‌جز مستلزم آن است که مسائل را به زیرمشکلات قابل مدیریت‌تری تقسیم کنند، سپس از طریق فرآیند تکراری شناسایی، 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد