برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش برنامه نویسی کودکان

کتاب‌های زیادی در مورد Lua موجود نیست، اما آموزش برنامه نویسی کودکان این کتاب به کودکان نشان می‌دهد چگونه اشیا و بازی‌های جدیدی را در دنیای Roblox ایجاد کنند: از انتقال اشیاء از راه دور (یا رایانه‌های شخصی/NPC!)، اضافه کردن و اعمال قدرت بالا، ایجاد تابلوی امتیازات، و به بازیکنان اجازه می دهد تا بازی های خود را ذخیره کنند. این کتاب شما را با اصول اولیه ابزار استودیو راهنمایی می کند،

آموزش هایی را برای اقدامات و خلاقیت های خاص ارائه می دهد، سپس توضیح می دهد که چگونه از همه آن دانش برای ایجاد دنیای بازی منحصر به فرد خود استفاده کنید! این کتاب با دستورالعمل‌های دقیق، اسکرین‌شات‌های نمونه، و توضیحات ساده در مورد کدهایی که باید استفاده کرد و چگونه از آن استفاده کرد، یک راهنمای ضروری برای هر طرفدار Roblox خواهد بود.

مشاهده کتابصفحات کتاب Placeholder Book5. جاوا (مورد استفاده در ماینکرافت)جاوا یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است اما یادگیری آن دشوارتر است. این زبان همچنین زبانی است که در Minecraft استفاده می شود و اولین آموزش برنامه نویسی کودکان تجربه بسیاری از کودکان از کدنویسی، ایجاد تغییرات ("mod") در بازی است.

بهترین برای: دانش آموزان یا نوجوانان علوم کامپیوتر متوسطه؛ طرفداران ماین کرافت

Minecraft Modding For Kids For Dummies به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های اولیه کدنویسی را برای اصلاح بازی‌های Minecraft خود ایجاد کنند. این کتاب به صورت تمام رنگی است و صاف قرار گرفته است تا بتوانید در حین بازی نگاه کنید.

مشاهده کتاب

6. C++

قطعا C++ پیشرفته ترین زبان این لیست است. این بسیار ریاضی است بنابراین ایرانیان سایبر می تواند برای برخی از دانش آموزان ناامید کننده باشد، اما برای کودکان پیشرفته یا دارای ذهنیت ریاضی عالی است. اکثر برنامه نویسان برتر امروزی کدنویسی را با C++ شروع کردند و بیشتر بازی های ویدیویی برتر امروزی تا حدی با C++ نوشته شده اند. همچنین، C++ احتمالاً قدیمی‌ترین زبانی است که امروزه هنوز رایج است و ریشه آموزش برنامه نویسی کودکان آن به سال 1979 باز می‌گردد.

بهترین برای: بچه‌هایی که می‌خواهند درک عمیق‌تری داشته باشند، به‌ویژه نوجوانانی که علاقه‌مند به حرفه‌ای با استفاده از رایانه هستند.

به دلیل پیچیدگی C++، کتاب‌های زیادی برای کودکان وجود ندارد که روی آن تمرکز کنند، اگرچه ممکن است بتوانید یکی از آنها را در بخش بزرگسالان مانند این راهنمای C++ برای Dummies پیدا کنید.

7. بلوکی

Blockly زبان نسبتا جدیدی است که توسط گوگل توسعه یافته است. این زبان شبیه اسکرچ است اما از نظر فنی زبان مخصوص به خود نیست زیرا از زبان های از پیش نوشته شده استفاده می کند. با استفاده از Blockly هر کسی می‌تواند یک برنامه اندرویدی کارآمد ایجاد کند. کاربران بلوک ها آموزش برنامه نویسی کودکان را به ترتیب مرتب می کنند و برنامه از نظر بصری جذاب است زیرا رابط کاربری شبیه جعبه بلوک های رنگی کودک است.

بهترین برای: یادگیرندگان بصری که مشتاق شروع توسعه برنامه هستند.سایر کتابها و اطلاعات مفید زبان های دیگری که ممکن است با آنها برخورد کنید عبارتند از:

- سی شارپ، زبان پیشرفته ای شبیه جاوا و استفاده در بسیاری از پلتفرم ها، از جمله ویندوز، این همان چیزی است که بسیاری از بازی های موبایل با آن ساخته می شوند.

- اپل سوئیفت (شما می توانید در اینجا بیشتر بخوانید)- روبی، یک زبان متنی واضح که برای ایجاد توییتر استفاده می شود.

همچنین کتاب‌های زیادی درباره کدنویسی وجود دارد که بر روی برنامه نویسی کودکان زبان‌های خاصی تمرکز نمی‌کنند، اما به خوانندگان کمک می‌کنند تا بیشتر در مورد نحوه کار رایانه‌ها درک کنند و وظایف و نکاتی را ارائه کنند. لیست ما را در زیر بررسی کنید و کدنویسی دریافت کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد