برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش برنامه نویسی کودکان

نام - Scratch - نحوه عملکرد آن را توضیح می دهد.  آموزش برنامه نویسی کودکان این از خراشیدن است، که تکنیکی است که توسط دیسک جوکی ها برای ترکیب کلیپ های موسیقی و تولید جلوه های صوتی مختلف با دستکاری و "خراش" صفحات وینیل استفاده می شود.

Scratch نام خود را از این روش گرفته است، زیرا در واقع می توانید رسانه های مختلف (از جمله گرافیک، صداها و برنامه های دیگر) را خلاقانه ترکیب کنید.

 

در چیزی که می‌توانیم به‌عنوان یک محیط برنامه‌نویسی تعریف کنیم، نه یک زبان، نیازی به تایپ کد با حروف الفبایی نیست، همانطور که در برنامه‌نویسی سنتی، به عنوان مثال با html وجود دارد.

در واقع، برای ایجاد یک برنامه، کافی است چند بلوک از کد را که از پیش تعیین شده و با رنگ های مختلف مشخص شده اند، به داخل قسمت کدگذاری بکشید و طبق یک ترتیب منطقی آنها را در کنار هم قرار دهید تا شخصیت ها حرکت کنند، آنها را به تعامل وادار کنید، داستان را متحرک کنید. ، ایجاد کنیدو یک بازی یا هر انیمیشن دیگری.

همه می توانند از آن استفاده کنند، حتی کسانی  آموزش برنامه نویسی کودکان که هرگز برنامه نویسی نکرده اند. در واقع برای کار به روشی ساده و شهودی ساخته شده است. کودکان بر خلاف بزرگسالان تقریباً بلافاصله آشنایی پیدا می کنند.

منبع باز بدون هیچ هزینه ای که خلاقیت را از طریق همکاری به اشتراک می گذارد

Scratch کاملا رایگان است، از هر مرورگر، منبع باز قابل دسترسی است و بنابراین امکان اشتراک گذاری و میکس، یعنی استفاده مجدد از کد منبع ایجاد شده توسط شخص دیگری را فراهم می کند.

در واقع، نماد "اشتراک گذاری" به وضوح قابل مشاهده است تا آنچه ایجاد شده را نشان دهد. با ریمیکس می توانید خلاقانه کپی کنید، در جامعه آنلاین که کاربران می توانند مشاهده کنند و نظر بدهند. شما ایده را از کسی نمی‌دزدید، برعکس ارزش فعالیت دیگری را می‌دانید و می‌توانید خود آموزش برنامه نویسی کودکان  را غنی کنید.

 

اختراع محتوای خود و قرار دادن آن به صورت آنلاین، دیدگاه ضد زورگویی سایبری

افراد جوان تر از Scratch در زمینه های مختلف استفاده می کنند: در خانه، در مدرسه، در کتابخانه، در مراکز اجتماعی، در مکان های دورافتاده، حتی در مناطق روستایی. یک کامپیوتر کافی است، اتصال اگر وجود داشته باشد، اما Scratch نیز آفلاین است. با ایجاد، آنها یاد می گیرند که خلاقانه فکر کنند، سیستماتیک فکر کنند و به طور مشترک کار کنند. همه مهارت های ضروری در جامعه امروزی. مهارت ها و مهارت های نرم زیادی وجود دارد که می توان با اسکرچ به دست آورد.

سایر برنامه هایی که به خلاقیت دیجیتال فضا می دهند، مانند Scratch، یک ویژگی مشترک بسیار مهم دارند: دختران و پسران از محتوای آنلاین رنج نمی برند، بلکه آنها را ایجاد و به اشتراک می گذارند. با پیروی از معلمان / مربیان، آنها آموزش برنامه نویسی کودکان  قوانین بازی را یاد می گیرند، قوی تر می شوند و می توانند خطرات موجود در شبکه را تشخیص دهند.

در پلتفرم Scratch انیمیشن های زیادی با موضوع قلدری سایبری ساخته شده است. این دقیقاً جوان‌ترین فرد است که می‌تواند از طریق شخصیت‌های اسکرچ، صحنه‌نگاری، رنگ‌ها و حرکات، موقعیت‌هایی را به صحنه ببرد که در آن یک قلدر ظاهر می‌شود و از طریق تخیل رام می‌شود.

اما بیش از همه مکانیسم یادگیری از طریق بازی، اشتراک گذاری، اشتیاق یافتن و عضویت در یک جامعه فعال و گفتگو است که تأثیر خوبی در برابر آزار و اذیت سایبری دارد.

در آزمایشگاه Mit Media آنها چهار P از تکامل Scratch را شناسایی کردند.

پروژه ها، همسالان، اشتیاق، بازی

طراحی: این فرصت را برای کودکان فراهم کنید تا روی پروژه های معنادار کار کنند آموزش برنامه نویسی کودکان  (نه فقط فعالیت های سبک پازل)، به منظور تجربه فرآیند تحول از ایده اولیه تا ایجاد چیزی که می تواند با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد