برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

تقریبا هیچ چیز به حروف بزرگ و کوچک حساس نیست. این نه تنها با  آموزش برنامه نویسی برای کودکان نامگذاری اشیا موانعی ایجاد می کند، بلکه مورد 6 را حتی بدتر می کند (حداقل در الگوریتم من). ببینید، برای حداکثر انعطاف‌پذیری و کمترین مقدار کد، باید حساسیت حروف کوچک و بزرگ را در حداقل بلوک‌های رونویسی پیاده‌سازی کنید. انجام این کار آنقدر سخت است که ویکی اسکرچ فقط 3 روش برای انجام آن دارد. دو مورد از آنها به قدری کند هستند که می توانند هر فیلمنامه ای را کاملاً خراب کنند. دیگری شامل داشتن 53 متغیر است که مستقیماً در برابر مورد 1 با پیچیده تر کردن لیست متغیرها کار می کند. بنابراین یا سازماندهی نشده است یا واقعا کند است. هر دو یک نان هستند. حتی اگر این تابع دردسرساز نبود، باز هم به دلیل نیاز به شرایط و کد اضافی برای پیاده سازی، مقابله با آن سخت خواهد بود. چرا خراش نمی تواند رشته های آنها را به حروف کوچک و بزرگ حساس کند؟

 پنجره "ذخیره نشده" همانطور که اگر موارد بالا کافی نیست، هنوز یک چیز دیگر وجود دارد که مقابله با خراش را سخت می کند. این پنجره ای است که به شما اطلاع می دهد که پروژه شما "ذخیره نشده است!" این پاپ آپ در وسط صفحه نمایش داده می شود و تا زمانی که پروژه ذخیره نشود، از بین نمی رود. بدون توجه به اینکه آن را به کجا منتقل می کنید، بلوک های زیادی را مسدود می کند. بنابراین اساساً فقط یک نظر بزرگ و غیرقابل حذف است (به مورد 2 مراجعه کنید).

 

همه این موارد مقابله با خراش را بسیار  آموزش برنامه نویسی برای کودکان سخت می کند. و مطمئنم چیزهای بیشتری هست که من متوجه نشدم. لطفاً کسی می تواند به من بگوید که چرا این ویژگی ها در "آسان ترین زبان برنامه نویسی تا کنون" گنجانده شده است و آیا برنامه ریزی شده است که آنها را برطرف کنند؟Scratch Jr یک برنامه جدید نیست، اما اخیراً متوجه شدم که در تبلت های Amazon Fire بچه های من به خوبی کار می کند.

 

ما اخیراً Scratch را بررسی کرده‌ایم زیرا آنها دهمین سالگرد خود آموزش برنامه نویسی برای کودکان  را در ماه می جشن می‌گیرند. Scratch Jr یک برنامه موبایل مقدماتی برای برنامه وب Scratch است که این روزها بسیاری از بچه ها از آن در مدارس استفاده می کنند. Scratch Jr یک برنامه فوق العاده برای آشنا کردن بچه های جوان با مفاهیم کدنویسی و تفکر منطقی است.

ما طرفداران بزرگ تبلت های آمازون Fire هستیم، به ویژه در دستان بچه های جوان. من به دنبال تبلت‌های ارزان‌قیمتی برای بچه‌های کوچکترم می‌گشتم تا Minecraft Pocket Edition را به صورت چندنفره بازی کنند (قبلاً آنها یک iPad قدیمی 2 را به اشتراک می‌گذاشتند و نمی‌توانستند بازی را با هم انجام دهند!). تبلت های آمازون فایر در معامله جمعه سیاه راه حل عالی بود.

متأسفانه همه برنامه‌هایی که ما دوست داریم وارد اپ استور آمازون نمی‌شوند، اگرچه فکر می‌کنیم برنامه‌های بیشتری باید استفاده کنند - ما دوست داریم که Scratch Jr، Minecraft Pocket Edition و Wonder Workshop's Dash & Dot به صورت آموزش برنامه نویسی برای کودکان  بومی در دسترس هستند.

اگر بخواهیم منصف باشیم، تبلت ها حافظه زیادی ندارند (می توانید کارت های حافظه اضافی خریداری کنید) بنابراین من کاملا خوشحالم که فرزندانم فقط به چند برنامه مفید دسترسی دارند. این همچنین به این معنی است که زمان نمایش آنها محدود است، زیرا آنها فقط به تعداد محدودی از برنامه ها دسترسی دارند.

 

تبلت‌های آمازون فایر با اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تر و جابجایی آسان‌تر برای دست‌های کوچک، گزینه خوبی برای بچه‌های کوچک‌تر هستند. Amazon FreeTime همچنین برای مخاطبان جوان‌تر طراحی شده است - مقایسه ما با نسخه Fire Kids و تبلت Basic Fire را بخوانید.

اسکرچ جونیور چیست؟

Scratch Jr یک زبان برنامه نویسی است که به طور خاص برای کودکان خردسال  آموزش برنامه نویسی برای کودکان طراحی شده است. این زبان مبتنی بر زبان برنامه نویسی بسیار محبوب Scratch است (و توسط همان تیم MIT توسعه یافته است) که این روزها بسیاری از بچه ها در مدرسه از آن استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد