برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

Jr برای افراد غیر کتابخوان طراحی شده است و برای کودکان ۳ سال  آموزش برنامه نویسی برای کودکان به بالا مناسب است. به طور رسمی برای کودکان 5 تا 7 ساله توصیه می شود، اما فضای زیادی برای کاوش والدین و فرزندان برای بچه های کوچکتر وجود دارد تا بچه های بزرگتر که به تنهایی برخی از بازی ها و انیمیشن های پیچیده را بسازند.

Scratch Jr مقدمه ای بر کدنویسی مبتنی بر بلوک است. شما به صورت خطی از چپ به راست کد می نویسید. در Scratch، بلوک های کد از بالا به پایین به هم متصل می شوند. برخی از ویژگی‌ها، مانند فشردن «پرچم سبز» برای اجرای برنامه‌تان، روی هم قرار می‌گیرند.

شما می توانید شخصیت ها را برای حرکت، پریدن، چرخش و رقصیدن، تغییر پس زمینه، ضبط صداها و حتی گرفتن عکس برای ساخت بازی ها، داستان ها و انیمیشن های خود کدنویسی کنید.

به جای بازی کردن یا تماشای یک انیمیشن، چرا بچه هایتان را تشویق نکنید که خودشان را بسازند؟

شروع به کار Scratch Jr

Scratch Jr به صورت آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دانلود رایگان در دستگاه‌های iOS، Andriod و Amazon و همچنین به‌عنوان یک برنامه در Chromebook در دسترس است. ویدیوی زیر معرفی خوبی از برنامه و نوع کارهایی که می توانید روی آن انجام دهید ارائه می دهد.

همچنین می‌توانید از وب‌سایت Scratch Jr دیدن کنید، جایی که می‌توانید درباره رابط، ویرایشگر رنگ و توضیحات بلوک اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین تعدادی فعالیت به صورت آنلاین به صورت PDF قابل دانلود برای شروع شما وجود دارد.

"کتاب رسمی اسکرچ جونیور" یک منبع عالی برای خانواده هایی است که به دنبال پروژه های هدایت شده برای برنامه هستند. کتاب راهنما شامل تعدادی پروژه متوالی برای ایجاد داستان، بازی و انیمیشن است. به صورت دانلود دیجیتال یا نسخه چاپی موجود است. این ارتباط با سواد و ریاضیات را برجسته می کند و نکاتی را برای بزرگسالان در هر پروژه ارائه می دهد

حکم ما

Scratch Jr یک برنامه ضروری برای آشنا کردن کودکان با مفاهیم  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کدنویسی است. بچه ها عاشق ساختن بازی ها و داستان های خودشان هستند و خیلی خوب است که می توانند صداهای خودشان را برای استفاده در برنامه ضبط کنند. بچه های من عاشق این ویژگی هستند!

قبل از اینکه بتوانید به سراغ اسکرچ بروید، لازم نیست Scratch Jr را بشناسید، آنها مشابه هستند اما از بسیاری جهات متفاوت هستند. (درباره Scratch بیشتر بخوانید) BUT Scratch Jr برای افراد غیر خوان عالی است.

 

این یک برنامه دوست داشتنی برای کاوش با فرزندتان و یادگیری مهارت های جدید با هم است. محیط برنامه نویسی مناسب برای کودکان، شهودی و یادگیری بسیار آسان است.

بچه‌ها را هم می‌توان رها کرد تا خودشان برنامه را کاوش کنند - ما به‌خصوص دوست داریم که هیچ آگهی یا محتوای «اضافی» وجود نداشته باشد که بچه‌ها به‌طور تصادفی روی آن ضربه بزنند.

وقتی خانواده‌ها با خواهر و برادرهای  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کوچک‌تر در دوجوی ماهانه ما شرکت می‌کنند، تقریباً همیشه توصیه می‌کنیم برنامه Scratch Jr را دانلود کنند و تقریباً همیشه خوشحال هستند که این کار را انجام داده‌اند! در این مقاله، شما را به صورت گام به گام با نحوه ساخت Pacman در اسکرچ راهنمایی می کنیم. با ایجاد این بازی، هم جن و هم پیچ و خم را طراحی خواهید کرد. برنامه‌نویسی می‌تواند بسیار پیچیده باشد، اما رضایت از طراحی بازی Pacman خود ارزشش را دارد!

A Scratch Pacman یک بازی آرکید پیچ ​​و خم است که در آن بازیکن Pacman را کنترل می کند، که باید تمام نقاط روی پیچ و خم محصور را بخورد و در عین حال از ارواح دوری کند.

بازی Pacman یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین بازی‌ها به حساب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  می‌آید و معمولاً به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران‌ها معرفی می‌شود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد