تعاملات بین فردی
محیط یادگیری ایجاد شده توسط معلم برای کیفیت برنامه دوران کودکی آموزش برنامه نویسی کودکان بسیار مهم است. تجربیاتی که کودک در سال های اولیه خود دارد رشد او را شکل می دهد و معلمان نقش مهمی در ایجاد این تجربیات دارند. یک معلم آموزش دیده و بسیار ماهر تعاملات خود را متناسب با نیازهای کودک تنظیم می کند - با استفاده از زبان پاسخگو، درگیر کردن همه کودکان در فعالیت های کلاسی، تقویت استقلال، و ایجاد فضایلمحیطی سرشار از زبان.
26 معلمان کارآمد دوران کودکی به طور فعال از رفتار چالش برانگیز پیشگیری و هدایت می کنند و با احترام، گرمی و همدلی به نیازهای کودکان پاسخ می دهند. تجربیاتی که کودکان با معلمان در اولین سالهای خود دارند همچنین میتواند زمینه تعامل آنها با معلمان در کلاسهای بعدی را فراهم کند و بنابراین برای ترویج نگرشهای مثبت در مورد مدرسه و رویکردهای یادگیری بسیار مهم است.
محیط فیزیکی
کودکان به یک محیط فیزیکی – چه در داخل و چه در خارج – نیاز دارند که بتوانند با خیال راحت بازی کنند، کاوش کنند و یاد بگیرند. محیط یادگیری باید شامل مواد جذاب و مناسب رشد باشد و برای ارتقای استقلال و اکتشاف بر اساس مراحل مختلف رشد کودکان ترتیب داده شود.
به عنوان مثال، نوزادان باید با محیط آموزش برنامه نویسی کودکان خود به روشی کاملا فیزیکی تعامل داشته باشند و روابط علت و معلولی را با لمس و احساس اشیا بررسی کنند. بنابراین محیط باید شامل اسباببازیهایی باشد که از مواد مختلف ساخته شدهاند که به اندازه کافی کوچک باشند تا نوزاد آن را بردارد.
کودکان نوپا و پیش دبستانی از اشیاء در ترکیب های پیچیده تری استفاده می کنند و با یکدیگر درگیر بازی های اجتماعی و نمایشی می شوند. محیط آنها به اسباببازیهایی نیاز دارد که تخیل را برانگیزد، مانند آشپزخانههای بازی، و میتواند آنها را در حل مسائل مانند پازل درگیر کند.
28 مراکز آموزشی—مناطق کاملاً مشخصی که در یک محیط آموزشی کنار گذاشته میشوند که در آن کودکان میتوانند به آسانی به مواد دسترسی داشته باشند و درگیر شوند. فعالیتهای یادگیری مستقل و خودراهبر - میتواند راهی مؤثر برای سازماندهی و حمایت از تواناییهای در حال رشد، تشویق تعاملات، ایجاد فرصتهایی برای ایفای نقش، و ارتقای مهارتهای سوادآموزی باشد.
علاوه بر محیط آموزشی سرپوشیده، کودکان به فضای بیرونی نیز نیاز دارند تا بتوانند آموزش برنامه نویسی کودکان حرکت کنند و با دنیای طبیعی درگیر شوند. بازی در فضای باز تأثیرات مثبتی بر سلامتی دارد و نشان داده شده است که با چاقی کودکان مبارزه می کند و به توسعه سیستم ایمنی قوی تر کمک می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکانی که به طور منظم در فضای باز بازی می کنند، تخیل فعال تری دارند، سطح استرس کمتری دارند و برای خود و دیگران احترام بیشتری قائل هستند. 31
ساختار پشتیبانی برنامه
یک محیط عملیاتی با عملکرد بالا، عنصر ضروری یک برنامه با کیفیت در دوران کودکی است. این پشتیبانی عملیاتی اداری اشکال مختلفی دارد. اولاً، برنامهها به رهبران مؤثری نیاز دارند که بتوانند از معلمان آموزش برنامه نویسی کودکان پشتیبانی آموزشی و همچنین مدیریت صحیح کسبوکار برای برنامه کلی ارائه کنند.
دوم، خارج از برنامه فوری، برنامهها به یک سری حمایتهای ساختاری از جمله دسترسی به توسعه حرفهای، منابع بهبود کیفیت، جریانهای مالی پایدار و کافی، و خط لوله ای از معلمان آموزش دیده نیاز دارند. این حمایتهای خارجی تشخیص میدهند که برنامههای دوران کودکی در خلأ عمل نمیکنند و بر سیستم گستردهتر دوران کودکی متکی هستند.
برای اطمینان از کیفیت باید هر سه فاکتور وجود داشته باشد. یک کلاس درس آموزش برنامه نویسی کودکان با منابع کافی بدون معلم موثر برای مهار آن منابع کافی نیست. در همین حال، معلم مؤثر بدون سیستم پشتیبانی برای مدیریت کسب و کار، آموزش پشتیبانی و ارائه توسعه حرفه ای پایدار نیست.
چگونه ایالت ها کیفیت را در اوایل کودکی اندازه گیری می کنند