در حالی که هیچ تعریف واحدی از کیفیت بالا و بنابراین ابزار آموزش برنامه نویسی کودکان اندازه گیری واحدی برای تعیین و مقایسه کیفیت برنامه های دوران کودکی در سراسر ایالات متحده وجود ندارد، تعدادی ابزار وجود دارد که به طور گسترده برای ارزیابی و گزارش کیفیت برنامه های دوران کودکی استفاده می شود.
مقیاسهای رتبهبندی محیطی: مقیاس رتبهبندی محیط اولیه کودکی یا ECERS برای کودکان ۳ تا ۵ ساله، مقیاس رتبهبندی محیطی نوزاد/نوپا، یا ITERS، و مقیاس رتبهبندی محیط مراقبت از کودک خانواده، یا FCCERS، ابزارهای استانداردی هستند که برای اندازهگیری فرآیند استفاده میشوند.
کیفیت در سطح کلاس این معیارها شامل موارد متعددی است که بر اساس آنها برنامهها رتبهبندی میشوند که در هفت خرده مقیاس سازماندهی شدهاند. این خرده مقیاسها شامل رتبهبندی فضا و مبلمان، روالهای مراقبت شخصی، فعالیتها و تعاملاتی است که در کلاس درس انجام میشود، و نحوه تعامل برنامه با خانوادهها.
در نهایت، این ابزارها برای آموزش برنامه نویسی کودکان ارزیابی تعاملات مختلفی که در محیط آموزشی رخ میدهد طراحی شدهاند - برای مثال، بین کارکنان و کودکان و بین خود کودکان، تعاملات کودکان با مواد و فعالیتها، و ساختارهایی که از این تعاملات پشتیبانی میکنند، مانند فضا. و برنامه زمانبندی.34
CLASS: سیستم امتیازدهی ارزیابی کلاس درس یا CLASS یک ابزار مشاهده است که تعاملات بین معلمان و کودکان را که بر یادگیری و رشد تأثیر می گذارد، ارزیابی می کند. CLASS دارای مقیاس های جداگانه برای گروه های سنی مختلف است که منعکس کننده تفاوت در نحوه یادگیری نوزادان، کودکان نوپا و پیش دبستانی است.
مشاهده نوزاد فقط یک دامنه دارد در حالی که مشاهده قبل از K سه حوزه آموزش برنامه نویسی کودکان دارد. ناظرvation کیفیت روابط، روالها، سازماندهی محیط فیزیکی، و نحوه استفاده از زبان و تسهیل تعاملات را برای تشویق کودکان به تفکر انتقادی ارزیابی میکند.
اعتباربخشی ملی: اعتبار بخشی فرآیندی داوطلبانه است که برنامهها میتوانند از آن برای کمک به بهبود سطح کیفی خود استفاده کنند و به خانوادهها نشان دهند - چه در حال حاضر ثبت نام کردهاند و چه بالقوه - که این برنامه فراتر از آن چیزی است که توسط مقررات دولتی لازم است و به سطح مشخصی رسیده است.
کیفیت.36 برای دستیابی به این اعتبار، برنامه ها باید درگیر خودآموزی گسترده باشند و از طریق یک فرآیند اعتبار سنجی خارجی بگذرند. به عنوان مثال، آنها به طور کلی شامل استانداردهای مربوط به محیط یادگیری، تعامل معلم و کودک، صلاحیت کارکنان، توسعه حرفه ای و مشارکت خانواده و غیره می شوند.
QRIS: همه ایالت ها یا دارای سیستم آموزش برنامه نویسی کودکان رتبه بندی و بهبود کیفیت هستند یا QRIS. یک خلبان؛ یا در فرآیند برنامه ریزی برای یک QRIS هستند. 39 QRIS برای ارزیابی، بهبود و برقراری ارتباط سطح کیفیت در محیط های آموزشی دوران کودکی طراحی شده اند.
یک مقیاس از 1 تا 3 یا 1 تا 5. در حالی که یک QRIS واحد در سراسر ایالات متحده استفاده نمی شود، هر ایالت دارای یک QRIS منحصر به فرد است که اولویت ها و زمینه خود را منعکس می کند. بسیاری از QRIS مشاهدات محیطی مانند ECERS یا CLASS را به عنوان بخشی از فعالیت های ارزیابی خود شامل می شوند و این امتیازات در رتبه بندی کلی QRIS نقش دارند.
سایر عناصر رتبه بندی ممکن است شامل فعالیت های مشارکت خانواده، ارزیابی کودک و مدیریت برنامه باشد. بسیاری از QRIS برخی از الزامات برنامه های دارای اعتبار ملی را نیز نادیده می گیرند، یا به طور خودکار به برنامه ها رتبه بندی QRIS خاصی را در نتیجه اعتبار ملی آنها اعطا می کنند.
چه اجزایی برای دستیابی و حفظ سطوح بالای کیفیت لازم است؟
علاوه بر مجموعه اصلی الزامات بهداشت و ایمنی، سه عامل مورد بحث در بالا آموزش برنامه نویسی کودکان عناصر کلیدی یک برنامه با کیفیت بالا را تشکیل می دهند. برای دستیابی و حفظ این عناصر با کیفیت بالا، برنامه های دوران کودکی نیاز به دسترسی به تعدادی دارند. ساختارها و پشتیبانهای کلیدی، که بسیاری از آنها میتوانند با سیاست کمک کنند.
در حالی که مسیر هر برنامه به سمت کیفیت منحصر به فرد خواهد بود، شش عنصر زیر مؤلفههای اصلی را نشان میدهند که برای یک برنامه با کیفیت ضروری هستند و حوزههایی هستند که سیاستگذاران باید به دنبال حمایت از آنها باشند.