برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش برنامه نویسی به کودکان

اپراتورها، متغیرها و بلوک‌های من. این بلوک های کد را  آموزش برنامه نویسی به کودکان می توان در قسمت کد مانند قرار دادن قطعات پازل در کنار هم قرار داد. هر دو منطقه کد و مرحله به طور همزمان قابل مشاهده هستند که به زبان آموزان اجازه می دهد کد را اجرا کنند، آزمایش کنند، اشکال زدایی کنند و آثار خود را مشاهده کنند.

 

بر اساس ویکی اسکرچ، سیستم مختصات اسکرچ از 2 مختصات، «موقعیت X» و «موقعیت Y» برای تعیین مکان یک اسپرایت روی صحنه استفاده می‌کند. مقدار "X position" مکان افقی اسپرایت و مقدار "Y position" مکان یا ارتفاع عمودی را تعیین می کند. هر پروژه Scratch، خواه یک بازی، داستان یا انیمیشن باشد، همیشه دارای شبکه x,y در پشت صحنه خواهد بود تا محل قرارگیری جن ها را مشخص کند.

در این قسمت، فراگیران به بررسی موارد زیر خواهند پرداخت:

 

کدگذاری جن خود  آموزش برنامه نویسی به کودکان برای تغییر لباس

واژگان

تعاریف واژگان زیر از ویکی اسکرچ است.

پالت بلوک (خراش)

وقتی دکمه کد باز می شود، پالت بلوک ناحیه سمت چپ صفحه است. در سمت  آموزش برنامه نویسی به کودکان چپ، منطقه ای وجود دارد که شامل 9 بخش بلوک در Scratch است. در سمت راست آن، ناحیه‌ای وجود دارد که شامل بلوک‌هایی است که می‌توان آن‌ها را برای ایجاد کد به ناحیه کد کشیده شد.

ناحیه کد (خراش)

ناحیه کد فضای خالی بزرگ در سمت راست پالت بلوک است. این منطقه برای ذخیره بلوک هایی است که پروژه را اجرا می کنند. بلوک ها را می توان از پالت بلوک به ناحیه کد کشیده و مرتب کرد تا اسکریپت ها را تشکیل دهند.

کت و شلوار (خراش)

لباس یکی از فریم های مختلف (تصاویر) یک جن است.

ویرایشگر رنگ آموزش برنامه نویسی به کودکان  (Scratch)

Paint Editor ویرایشگر تصویر داخلی Scratch است. ویرایشگر رنگ به Scratchers اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن، بک‌دراپ‌ها و اسپریت‌های مخصوص به خود را ایجاد کند یا با هر گونه جن و پس‌زمینه موجود تنظیم شود.

اسپرایت (خراش)

یا ایجاد شده توسط کاربر، آپلود یا یافت شده در کتابخانه sprites، اشیایی هستند که اقداماتی را در یک پروژه انجام می دهند.

پانل اسپرایت (خراش)

این یک ناحیه سفید است که در زیر Stage قرار گرفته است که در آن می توان به راحتی به تمام اسپرایت های موجود در یک پروژه برای اصلاح یا بازرسی دسترسی داشت.

کارآموزی (اسکرچ)

صحنه منطقه ای است که جن ها در آن هستند و اعمال خود را انجام آموزش برنامه نویسی به کودکان  می دهند. در بالای ناحیه سمت راست Code Area قرار دارد.

مواد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد