برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

ماینکرافت هاردکور

قدرت پردازنده و رم نقش بسیار زیادی در عملکرد سرور  ماینکرافت هاردکور بازی دارند. هنگام تنظیم دقیق پیکربندی سخت افزار سرور Minecraft، باید مطمئن شوید که قدرت محاسباتی کافی را ارائه می دهید. نمی توان به طور کلی تعریف کرد که واقعاً به چه مقدار CPU و RAM نیاز دارید، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، تعداد بازیکنان روی سرور شما و نحوه تعامل آنها با دنیای Minecraft بسیار مهم است. در حالی که آیتم پخش کننده فقط حدود 50 تا 100 مگابایت رم را اشغال می کند، سرور اغلب مجبور است حافظه بسیار بیشتری را به هر بازیکن اختصاص دهد اگر:

شما از چانک های مختلف بازدید می کنید (به عنوان بخش های دنیای Minecraft نامیده می شود) حرکت بین تکه ها با سرعت بسیار زیاد (مثلاً با قایق یا قطار)

جهان بزرگتر می شود

اگر مورد دوم اتفاق بیفتد، عملکرد مورد نیاز CPU به طور خودکار افزایش می‌یابد، که این امر به عواملی مانند تعداد عناصر redstone برای Minecraft الکترونیک و Mobs نیز بستگی دارد.

برای به دست آوردن یک ایده کلی  ماینکرافت هاردکور از نیازهای قدرت محاسباتی سرور Minecraft خود، ارزش دارد به توصیه های Majong نگاهی بیندازید، که بر اساس تنظیمات پیش فرض در فایل server.conf است (به عنوان مثال، توانایی نمایش تا یک حداکثر 10 شی) و دنیای جدیدی را فرض کنید: مولد جهان Minecraft PE از مجموعه ای از حروف و اعداد به نام "seeds" برای ایجاد دنیای بازی استفاده می کند.

این دانه‌های تصادفی دنیاهای تصادفی ایجاد می‌کنند، اما با وارد کردن یک ایرانیان سایبر دانه خاص می‌توانید همان دنیایی را که همه کاربران دیگری که از آن استفاده کرده‌اند کشف کنید. می‌توانید تقریباً در هر سایت یا انجمن طرفدارانی در Minecraft PE دانه‌ها را پیدا کنید، و بنابراین جهان‌های بی‌پایانی برای کاوش خواهید داشت.

مراحل

تصویر با عنوان استفاده از دانه ها در Minecraft PE مرحله 1

سعی کنید بفهمید دانه چیست. در Minecraft، "seed" مجموعه ای از حروف و اعداد است  ماینکرافت هاردکور که دنیایی را مشخص می کند که توسط برنامه ساخت بازی ایجاد شده است. این به همه کاربرانی که از آن کد استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا جهان مشابهی را کشف کنند، زیرا مولد همان نتیجه را با شروع از همان دانه ایجاد می‌کند.

تصویر با عنوان استفاده از دانه ها در Minecraft PE مرحله 2

توجه داشته باشید که تغییرات نسخه بر عملکرد دانه ها تأثیر می گذارد. هر زمان که ویژگی نسل جهانی در Minecraft PE به روز شود، دانه ها متفاوت از قبل عمل می کنند. این امر به ویژه در نسخه های ماینکرافت هاردکور  جدیدتر Minecraft PE، که در آن جهان های "بی نهایت" معرفی شده اند، بسیار مهم است. اکثر سایت هایی که seed ها را میزبانی می کنند نیز گزارش می دهند که برای کدام نسخه کار می کنند.

جهان های "بی نهایت" سطوحی هستند که می توانند تا بی نهایت امتداد داشته باشند و از روشی متفاوت از جهان های "قدیمی" برای خلقت استفاده کنند. این بدان معناست که دانه‌های جهان‌های قدیم زمانی که برای تولید یک جهان نامتناهی استفاده می‌شوند، نتایج متفاوتی به بار می‌آورند و بالعکس.

جهان های بی نهایت با نسخه 0.9.0 Minecraft PE اضافه شدند و در نسخه های قدیمی تر در دسترس نیستند.

تصویر با عنوان استفاده از دانه ها در Minecraft PE مرحله 3

دانه های مورد استفاده را پیدا کنید. هزاران دانه در دسترس است. اکثر سایت های طرفداران در Minecraft دارای یک بخش اختصاصی هستند که حاوی لیستی از دانه ها و توصیف جهان هایی است که تولید می کنند. توجه داشته باشید که اگر بذر یک کلمه است، ماینکرافت هاردکور  به این معنا نیست که آن کلمه لزوماً مربوط به عالم خلقت است. به عنوان مثال، بذری به نام جنگل، دنیایی پر از جنگل نمی‌سازد، و دانه‌ای به نام زمستان، منظره‌ای برفی ایجاد نمی‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد