برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

چگونه به عنوان یک نوجوان می توانیم بازی اسکرچ را یاد بگیریم؟


کد نویسی اسکرچ چیست؟ معنی، کار و کاربردها

کد نویسی Scratch به کودکان کمک بازی اسکرچ  می کند تا از طریق Scratch، یک ابزار رایگان برای برنامه نویسی بصری در سطح بلوک، کدنویسی را یاد بگیرند.

 

کد نویسی اسکرچ به عنوان فرآیند نوشتن و اجرای برنامه ها با استفاده از Scratch، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد تعریف بازی اسکرچ  می شود که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند. این مقاله به تعریف مفهوم کدگذاری اسکرچ و کاربردهای آن در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی می پردازد.

 

فهرست مطالب

کد نویسی اسکرچ چیست؟

کد نویسی اسکرچ چگونه کار می کند؟

مزایای کدنویسی اسکرچ

کد نویسی اسکرچ چیست؟

کد نویسی اسکرچ فرآیند نوشتن بازی اسکرچ  و اجرای برنامه ها با استفاده از اسکرچ است، یک زبان برنامه نویسی رایگان و ویرایشگر کد که به زبان آموزان جوان کمک می کند تا منطق کدنویسی را با استفاده از بلوک ها و وسایل کمک بصری درک کنند.

 

Scratch یک پلتفرم برنامه نویسی برای کودکان است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT در سال 2007 ایجاد شد. این پلتفرم از آن زمان تاکنون تحت دو بازنگری قرار گرفته است و از زبان برنامه نویسی Squeak از طریق ActionScript به جدیدترین نسخه جاوا اسکریپت منتقل شده است. Scratch برای ارائه یک پلت فرم کدنویسی بدون هزینه و از نظر بصری جذاب برای کودکان ایجاد شد بازی اسکرچ  که همزمان با آموزش اصول برنامه نویسی، محصولی تولید می کند.

 

در اینجا ویژگی های اصلی Scratch آورده شده است:

 

به کودکان می آموزد که چگونه کد را به صورت بصری فصیح بنویسند.

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک را ارائه می دهد و به زبان آموزان این امکان را می دهد تا دستورالعمل های از پیش نوشته شده را برای تولید اقدامات ترتیب دهند.

به کاربران کمک می کند تا با هم کار کنند ، به صورت خیالی فکر کنند و به صورت روش تجزیه و تحلیل کنند.

به آنها اجازه می دهد تا انیمیشن ها و گرافیکی بازی اسکرچ  را ایجاد کنند که پس از اتمام یک پروژه می توانند به اشتراک گذاشته شوند.

به کاربران این امکان را می دهد تا پروژه های تکمیل شده را به HTML5 ، برنامه های Android ، بسته نرم افزاری (MACOS) یا EXE با استفاده از ابزارهای خارجی تبدیل کنند.

دانش آموزان را قادر می سازد انیمیشن ، بازی های رایانه ای و سایر پروژه ها را با استفاده از صداها و تصاویر مخلوط کنند.

دارای یک جامعه آنلاین است که به کودکان امکان می دهد چند رسانه ای تعاملی مانند قصه ها، پازل ها و انیمیشن ها را با افراد در سراسر جهان توسعه دهند و تبادل کنند.

به معلمان امکان تعیین تکالیف و تبادل تکالیف بازی اسکرچ  با دانش آموزان را ارائه می دهد و آن را به یک پلت فرم آموزشی عالی تبدیل می کند، به خصوص وقتی صحبت از یادگیری از راه دور می شود.

راه عالی برای معرفی بچه ها با علوم کامپیوتر و برنامه نویسی.

قابل دسترسی به 70 زبان در سراسر جهان.

از دسامبر سال 2022 ، بیش از 67 میلیون پروژه بیش از 64 میلیون کاربر به خراش کمک کرده اند. در 38 میلیون کاربر ماهانه ، خراش امروز بسیار محبوب است. با این حال ، به توانایی های اساسی خواندن نیاز دارد بازی اسکرچ  و آن را برای کودکان کمتر از هشت سال بیهوده می کند. توسعه دهندگان Scratch سریع متوجه این موضوع شدند و ScratchJr را در سال 2014 راه اندازی کردند.

 

ScratchJR یک رویکرد ساده تر برای برنامه نویسی در سنین نسبتاً جوان و بدون توانایی خواندن یا محاسبه ارائه می دهد. ScratchJr که توسط بیش از ده میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود،  آموزش برنامه نویسی کودکان برای کودکان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است و به صورت رایگان در iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

 

مبانی کد نویسی

به سادگی توضیح داده شده ، برنامه نویسی به معنای آموزش یک مورد برای رفتار است. به همین ترتیب ، هر زمان که ما به عنوان بازی اسکرچ  معلمان (رمزگذار) ، رایانه ها (اشیاء) را آموزش می دهیم ، آنها باید اطاعت کنند. با این حال ، از آنجا که دستگاه هیچ گفتار طبیعی را درک نمی کند ، باید دستورالعمل ها به صورت کدها تهیه شود. کد نویسی همین است.

 

به طور کلی دو نوع کدگذاری وجود دارد:

 

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک (نمونه ها شامل خراش ، کد .org ، thunkable و غیره)

کدنویسی متنی (مثلاً شامل C، جاوا، پایتون و غیره)

بیایید کدگذاری مبتنی بر بلوک را درک کنیم.

 

کد نویسی مبتنی بر بلوک نسخه اصلی برنامه نویسی کامپیوتری است. این یک روش عالی برای آموزش مبانی برنامه نویسی بدون خطوط کد پیچیده و پیچیده مبتنی بر متن است.

 

در این نوع کدنویسی، زبان آموزان از واحدهای گرافیکی برای ساخت انیمیشن و پازل استفاده می کنند. با استفاده از یک رابط بصری، به آنها اجازه می دهد دنباله ای از بلوک ها را بکشند و رها کنند. هر بلوک شامل یک خط کد است. بنابراین، کاربر اساساً نرم افزاری را بدون کمک متن ایجاد می کند. این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت اصول اساسی و منطق برنامه نویسی را درک کنند.

 

از آنجایی که هر بلوک عملکرد یا دستور جداگانه ای را انجام می دهد، فقط باید آنها را در یک توالی خاص مرتب کنید تا برنامه تازه ایجاد شده کار کند. استفاده از بلوک ها همچنین تشخیص و تصحیح خطاهای برنامه نویسی بازی اسکرچ  را تسهیل می کند. ماهیت بصری و مشارکتی کدگذاری مبتنی بر بلوک، این فرآیند را ساده‌تر و مؤثرتر می‌کند.

 

بیشتر ببینید: پنج پلتفرم برتر ابری رایگان برای یادگیری آنلاین Kubernetes

 

کد نویسی اسکرچ چگونه کار می کند؟

داشبورد کاربر Scratch ناحیه ای از صفحه است که در آن برنامه Scratch نشان داده می شود. صفحه نمایش به بخش ها یا صفحات زیادی تقسیم می شود. هر صفحه یک هدف مشخص را انجام می دهد، مانند  Scratch game انتخاب بلوک هایی برای نوشتن، نوشتن کد، و دیدن نتایج کار شما.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد