برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش سریع اسکرچ جونیور


cks مانند حلقه "تکرار" در بالا و بالای اسکرچ جونیور  بلوک های قرار داده شده در حلقه. در کل شش دسته بلوک وجود دارد که اکثر آنها در Scratch وجود دارند. Scratch شامل انواع بیشتری از بلوک ها و همچنین کنترل بهتر جریان و استفاده از متغیرها و ریاضیات است. به احتمال زیاد بلوک های جدید با نسخه های بعدی ScratchJr منتشر خواهند شد.

 

پخش می شود

Scratch Jr فقط می تواند تعداد محدودی پخش داشته باشد اسکرچ جونیور ، حداکثر شش در هر صفحه. به جای اینکه یک پیام با متن مشخص شود، هر بلوک پخش حاوی یک حرف است که رنگ مرتبط با پیام خاص خود را نشان می دهد. بلوک "ارسال پخش" حاوی یک پیام بسته و "دریافت" حاوی یک پیام باز است. تجسم برنامه نویسی مبتنی بر رویداد راهی آسان برای درک اهمیت رویدادها برای کودکان کوچکتر است.

 

سیستم شبکه ای

مرحله ScratchJr بر خلاف مرحله Scratch که از پیکسل های  اسکرچ جونیور معمولی استفاده می کند که به صورت شبکه ای شکسته نشده اند و دارای وضوح 480 x 360 است، به شبکه ای به اندازه مربع 20×15 تقسیم می شود. بنابراین، با مقدار "1 به سمت راست حرکت کنید. " یک اسپرایت را به جای یک پیکسل با یک مربع شبکه به سمت راست حرکت می دهد.

 

صفحات

صفحات «صحنه‌هایی» هستند که اسپرایت، پس‌زمینه و پخش‌های خود را دارند. اسکرچ جونیور  هر پروژه می تواند حداکثر 4 صفحه باشد. صفحات باید پروژه را به عنوان یک "کتاب" به کودکان نشان دهند.

 

ویرایشگر رنگ

ScratchJr Paint Editor.png

ScratchJr حاوی یک ویرایشگر رنگ بردار تغییر یافته است، که در آن کودکان می‌توانند تصاویر/پس‌زمینه‌های از قبل موجود را تغییر دهند یا خودشان را ترسیم کنند. توابع اسکرچ جونیور  برای سهولت در جوانی ساده می شوند، به عنوان مثال، خطوط به طور خودکار در صورتی که هر دو انتهای آنها نزدیک باشد، به هم می رسند. یکی از عملکردهای منحصر به فرد این است که کاربر می تواند با دوربین عکس بگیرد و منطقه خاصی را با آن عکس پر کند.

 

صدا

یک جلوه صوتی "پاپ" برای استفاده به عنوان صدا در دسترس است. با این حال، اسکرچ جونیور  کاربر می تواند صدا را برای استفاده در پروژه ضبط کند. محدودیت ضبط حدود یک دقیقه است و هر اسپرایت می تواند تا 5 صدای ضبط شده داشته باشد.

 

PBS Kids ScratchJr

 

یک اسکرین شات تبلیغاتی از برنامه، با استفاده از دارایی‌های نمایش Wild Kratts

PBS Kids ScratchJr یک نسخه رسمی برنامه نویسی کودکان  تغییر یافته از برنامه ScratchJr است که در 4 آوریل 2017 منتشر شد. این برنامه از دارایی ها و شخصیت های مختلفی که PBS Kids نشان می دهد، از جمله Wild Kratts، Word Girl و Arthur، در تصاویر، پس زمینه و پس زمینه های قبلی خود  اسکرچ جونیور استفاده می کند. پروژه ها.

 

این را می توان با نحوه تبلیغ کارتون نتورک نمایش های خود در اسکرچ مقایسه کرد.

 

همچنین ببینید

خراش روی تبلت ها

ترجمه ScratchJr

لینک های خارجی

وب سایت ScratchJr

ScratchJr در اپ استور iOS

ScratchJr در فروشگاه Google Play

وب سایت PBS ScratchJr

PBS Kids ScratchJr در اپ استور iOS

مخزن ScratchJr GitHub

Scratch Jr برای دسکتاپ Scratch Junior

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد