برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

دانلود اسکرچ برای ویندوز8



موثر در برنامه نویسی Scratch، داشتن تمرین خوب در  دانلود اسکرچ برای ویندوز 8 مدیریت اسکریپت مهم است. کد واقعی پشت این اسکریپت‌ها به‌محض اینکه یکی از بلوک‌های موجود، خواه کنترل، سنسور، اپراتور یا متغیر باشد، به‌طور خودکار تولید می‌شود. به عنوان یک کاربر، می توانید بر روی اختصاص مقادیر به اسکریپت های مختلف و اختصاص عناصر گرافیکی و صوتی به آنها تمرکز کنید.

 

همه اسکریپت های موجود دارای توضیحات دقیق هستند که به شما امکان دانلود اسکرچ برای ویندوز 8  می دهد به طور کامل نحوه کار آنها را درک کنید. برای درج یک اسکریپت در پروژه خود، به سادگی بر روی بلوک مربوطه کلیک کنید (نام داده شده به اسکریپت های Scratch)، و آن را به پنجره ویرایش، در مرکز صفحه خود بکشید. مقادیر یا گزینه هایی که باید تعریف شوند را می توان مستقیماً در بلوک مشاهده کرد. این جایی است که می توانید آنها را وارد یا انتخاب کنید. اگر می‌خواهید مستقیماً یک اسکریپت را با یک اسکریپت موجود مرتبط کنید، به سادگی آن را پیوست کنید، مانند یک قطعه پازل.

 

Scratch را بیاموزید: اسکریپت ها را ترکیب کنید و آنها را آزمایش کنید

در پنجره پیش نمایش می توانید نسخه فعلی پروژه Scratch خود را دردانلود اسکرچ برای ویندوز 8  هر زمان مشاهده کنید و تا حدی فرآیندها را به عنوان آزمایش اجرا کنید.

  مشاوره

وقتی برنامه‌نویسی Scratch را یاد می‌گیرید، مشکل حفظ کردن قوانین، نحو یا هر قالبی نیست، بلکه درک نحوه عملکرد اسکریپت‌های مختلف است تا بتوانید از آنها به درستی استفاده کنید و آنها را به خوبی با یکدیگر مرتبط کنید.

 

برنامه نویسی با Scratch: مثالی از یک پروژه ساده

اکنون که عناصر اصلی سایت برنامه نویسی را در قسمت اول آموزش  دانلود اسکرچ برای ویندوز 8 اسکرچ ارائه کردیم، با استفاده از یک مثال عینی به شما نشان خواهیم داد که با اسکرچ چه کارهایی می توان انجام داد.

 

بیایید با پیدا کردن یک تصویر پس زمینه برای پروژه خود شروع کنیم. برای انجام این کار، روی نماد تصویر پس‌زمینه، در سمت راست پایین صفحه، و روی «انتخاب پس‌زمینه» کلیک می‌کنیم. ما انتخاب کردیم که از الگوی آسمان آبی استفاده کنیم که همان طور که هست گرفتیم.

 

تصویر پس زمینه "آسمان آبی".

برای مثال، تصویر پس‌زمینه «آسمان آبی» را انتخاب می‌کنیم.

در مرحله بعد، یک sprite به پروژه نمونه خود اضافه می کنیم. از آنجایی که  دانلود اسکرچ برای ویندوز 8 برگه "تصاویر پس زمینه" با برگه "Costumes" همپوشانی دارد، روی دکمه "Select Sprite" (پایین سمت راست) کلیک می کنیم. در کتابخانه Scratch، الف های مختلف و لباس های مختلفی دارید که می توانید با آنها حرکات را شبیه سازی کنید. جن "گربه"، برای مثال، با انواع "cat-a" و "cat-b" موجود است، که وقتی یکی پس از دیگری اجرا می شوند، این تصور را به شما می دهند که گربه در حال حرکت است.

 

  مشاوره

هرچه تنوع لباس برای جن بیشتر باشد، برنامه همینجا  ریزی حرکت با Scratch آسان تر خواهد بود!

 

آموزش خراش: شکل "گربه".

با بازی با لباس ها و ژست های یک جن است که موفق خواهید شد دانلود اسکرچ برای ویندوز 8 آن را در برنامه نویسی Scratch متحرک کنید.

در آخرین مرحله از این مثال کوچک، به نقطه مرکزی برنامه نویسی با Scratch خواهیم رسید: چگونه Sprite را کنترل کنیم؟ به عنوان مثال، اگر می خواهید گربه تا زمانی که فلش سمت راست فشار داده شده است از چپ به راست حرکت کند، اسکریپت زیر را اضافه کنید:

 

رویداد: کلید [ ] را فشار دهید

کنترل: [ ] ثانیه صبر کنید

ظاهر: تغییر به لباس بعدی

حرکت: حرکت به جلو [ ] گام

برای اسکریپت رویداد، "کلید مورد نظر" را نشان دهید. در مثال ما، دانلود اسکرچ برای ویندوز 8  این "پیکان سمت راست" است. با استفاده از اسکریپت "کنترل" زیر، می توانید تاخیر بین دو تغییر لباس را تنظیم کنید. مقدار "0.2" را تایپ کنید. در این حالت 0.2 ثانیه تا تغییر ظاهر اسپرایت می گذرد که حرکت آن را واقعی تر می کند. اسکریپت "Appearance" بین "cat-a" و "cat-b" تا زمانی که کلید فلش فشار داده شود، جابه‌جا می‌شود. با تشکر از فیلمنامه چهارم "حرکت"، می توانید علاوه بر تغییر لباس، جن را به سمت راست حرکت دهید. در اینجا، ما مراحل منظم 10 تایی را انتخاب کرده ایم.

 

برنامه نویسی با Scratch: نمونه ای از یک اسکریپت در یک پروژه

مقادیر اعمال شده در این آموزش Scratch به عنوان مثال آورده شده است. می‌توانید تغییر لباس‌های آهسته‌تر یا سریع‌تر را انتخاب کنید، گام‌های الف‌ها را کم یا زیاد کنید.

  مشاوره

می توانید نتیجه این کد کوچک را مستقیماً در صفحه پروژه Scratch ببینید و آن را آزمایش کنید!

 

پروژه Scratch خود را به اشتراک بگذارید

اگر به انجمن اسکرچر ملحق شده اید و حساب کاربری خود را ایجاد کرده اید،  دانلود اسکرچ برای ویندوز 8 می توانید پروژه های خود را در وب سایت اسکرچ منتشر کنید. برای انجام این کار، روی دکمه "اشتراک گذاری" در نوار منو در بالای صفحه خود کلیک کنید.

 

پس از کلیک بر روی این دکمه، به پنجره ای دسترسی پیدا  Download Scratch for Windows 8 می کنید که در آن می توانید عنوان پروژه را تغییر دهید، یک صفحه مشخص کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد