برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

آموزش ساخت انیمیشن با اسکرچ


بیایید با رفتن به بخش لباس در بالای پالت بلوک همانطور  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  که در زیر نشان داده شده است نگاهی به تمام لباس های خرس قطبی بیندازیم.

انیمیشن در ابتدا

 

همانطور که می بینیم جن خرس قطبی دارای سه لباس است: خرس قطبی-a، خرس قطبی-b و خرس قطبی-c. در هر یک از لباس‌ها، خرس قدم‌های متفاوتی برمی‌دارد که با نگاه کردن به آن‌ها به شما کمک می‌کند جلوه‌ای متحرک از خرس در حال راه‌روی بسازید.

 

ویژگی های اولیه خرس را مدیریت کنید - حالا اندازه خرس را روی 40 تنظیم می کنیم و خرس خود را به موقعیت شروع روی صحنه می بریم که نزدیک اولین درخت است که در آن موقعیت های x و y 137- و 38- هستند، همانطور که در زیر نشان داده شده است. در شکل

انیمیشن در ابتدا

 

خرس را زنده کنید تا احساس کند در حال راه رفتن است - چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  برای این کار، ما باید بلوک ها را کدنویسی و مرتب کنیم. بیایید ابتدا از نظر فنی فکر کنیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. هر زمان که ما روی خرس پرچم سبز کلیک می کنیم باید در موقعیت های شروع x و y قرار بگیرد. تا زمانی که به گوشه ای دیگر برسد، باید لباس خود را تغییر دهد.

ابتدا به بخش بلوک رویدادها می‌رویم و زمانی که پرچم سبز روی ناحیه اسکریپت کلیک شد، بلوک را حذف می‌کنیم.

انیمیشن در ابتدا

حالا به حرکت می‌رویم و بلوک Go را به x و y می‌گیریم و با کلیک روی پرچم سبز آن را در زیر وصل می‌کنیم. موقعیت اولیه خرس -137 و -38 است. بنابراین مشخص خواهد شد که  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم در این بلوک همانطور که در زیر نشان داده شده است.animation در ابتدا

حال، کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که خرس قطبی باید لباس خود را تغییر دهد تا زمانی که به درخت دیگری برسد. بیایید خرس قطبی خود را روی صحنه حرکت دهیم تا به درخت دیگری برسیم. موقعیت x و y در آن نقطه 160 و -38 است که در زیر مشاهده می شود. انیمیشن در ابتدا

اجازه دهید تا یک بلوک از یک کنترل که داخل آن قرار می‌دهیم و آن را مسدود می‌کنیم و دو بلوک از اپراتورها برای مقایسه موقعیت‌ها برابر شود، تکرار کنیم.

انیمیشن در ابتدا

 

انیمیشن در ابتدا

 

برای به دست آوردن موقعیت x و موقعیت y خرس قطبی ما  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم در حال حاضر، می توانیم از بلوک موقعیت x و بلوک موقعیت y در دسته حرکت بلوک pallet.animation در ابتدا استفاده کنیم.

اکنون، برای ادامه تغییر لباس تا رسیدن به موقعیت‌ها، می‌توانیم به بخش ظاهر رفته و از آنجا از لباس بعدی استفاده کنیم. انیمیشن در ابتدا

اگر اکنون به خروجی نگاه کنیم، با کلیک بر روی پرچم  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم سبز بالای صحنه، می‌توان مشاهده کرد که خرس در همان موقعیت بسیار سریع لباس‌های خود را عوض می‌کند. برای کاهش سرعت تغییر لباس، می‌توانیم یک بلوک انتظار در داخل تکرار تا زمانی که. این بلوک انتظار مطابق شکل در قسمت کنترل موجود است.

انیمیشن در ابتدا

 

به جای اینکه یک ثانیه منتظر بمانیم، 0.3 ثانیه صبر می کنیم. با این حال، می توانید زمان انتظار را با توجه به راحتی و سرعتی که می خواهید خرس لباس خود را تغییر دهد، تغییر دهید.

 

در نهایت، اکنون پس از دویدن می‌توانیم ببینیم که خرس می‌تواند لباس‌هایش را به خوبی عوض کند، اما به نظر می‌رسد که در همان حالت راه می‌رود. برای اینکه او را به آخرین موقعیت 160 و -38 برسانیم، اکنون از یک بلوک سرخوردن استفاده می کنیم. اجازه دهید هنگامی که پرچم سبز روی بلوک از رویدادها کلیک  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم کرد، یکی دیگر را انتخاب کنیم و سپس بلوک لغزشی از حرکات را همانطور که نشان داده شده است اضافه کنیم -

انیمیشن در ابتدا

 

به جای سر خوردن در 1 ثانیه، می خواهیم خرس به آرامی راه برود، به همین دلیل آن را به 20 ثانیه تغییر می دهیم. همانطور که قبلاً موقعیت خرس را در گوشه درخت دیگر بررسی کردیم، موقعیت x و y تا جایی که خرس قطبی در حال راه رفتن است، باید به ترتیب 160 و 38- باشد.

 

اکنون، آخرین بار، روی پرچم سبز بالای صحنه کلیک می کنیم و بررسی می کنیم که آیا پیاده روی متحرک خرس قطبی به درستی انجام می شود یا خیر. و تادا! ما با آن تمام شده ایم. به طور مشابه، شما می توانید به دنبال ایجاد بسیاری از انیمیشن های خلاقانه شگفت انگیز از ابتدا باشید.

 

 

نتیجه

 

پس از خواندن این وبلاگ، با عناصر مختلف پلتفرم اسکرچ چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  آشنا شدیم و با مراحلی که باید در حین ایجاد یک انیمیشن در اسکرچ دنبال کنیم، آشنا شدیم.

 

با دوره برنامه نویسی Scratch ما برای کودکان 8 تا 14 ساله، مهارت ساختن بهترین انیمیشن را در Scratch یاد بگیرید.

 

برنامه نویسی Scratch به عنوان مقدمه ای برای برنامه نویسی برای بچه ها عمل می کند. این به بچه ها کمک می کند تا به اصول اولیه ای که از انواع زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند، دست پیدا کنند.

 

برنامه درسی اسکرچ ما دانش آموزان را با تسلط کامل  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم بر محیط اسکرچ آماده می کند و آنها را برای پیشرفت در برنامه نویسی سطح بالا آماده می کند.

 

کدینگال به بچه‌ها انگیزه می‌دهد تا با شرکت در فعالیت‌های دوره Scratch به صورت فردی و گروهی، تخیل خود را زنده کنند.

 

یک کلاس رایگان را امتحان کنید و در مسیری عالی برای بچه‌ها برای کاوش و یادگیری کدنویسی با Scratch شروع کنید. اجازه دهید بچه ها علایق خود را کشف کنند و رشد کنند. How to make animation with scratch  در نتیجه، برای آینده و همه چیزهایی که دارد آماده می شوید!

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد