برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

تاثیرات شروع برنامه نویسی برای کودکان


ممکن است در مورد کدنویسی زیاد شنیده باشید و اینکه چقدر شروع برنامه نویسی برای کودکان  برای کودکان مهم است که هر چه زودتر شروع به یادگیری کدنویسی کنند. رایانه ها بخشی از زندگی ما شده اند و ما فقط در مورد لپ تاپ یا رایانه رومیزی که ممکن است در خانه یا روی میز کار خود داشته باشید صحبت نمی کنیم. تلفن شما، مایکروویو و ماشین شما همگی توسط کامپیوترها کنترل می‌شوند و این کامپیوترها به دستورالعمل‌هایی نیاز دارند تا به آن‌ها بگوید چه کاری انجام دهند. کدنویسی یا برنامه نویسی کامپیوتری شامل نوشتن آن دستورالعمل ها می شود.

 

یک پسر در یک کلوپ کدنویسی CoderDojo کد تایپ می کند.

اگر کودکان عشق به کدنویسی را کشف کنند، راهی برای ساختن چیزهایی شروع برنامه نویسی برای کودکان  خواهند داشت که می خواهند بسازند. برای نوشتن برنامه ها و ساختن پروژه هایی که آنها را مفید، سرگرم کننده یا جالب می دانند. بنابراین چگونه به فرزند خود فرصت می دهید تا در مورد کدنویسی بیاموزد؟ ما برخی از منابع رایگان و فعالیت‌های پیشنهادی را در زیر فهرست کرده‌ایم.

 

اسکرچ جونیور

اگر فرزند خردسال زیر 7 سال دارید، بهترین مکان برای  شروع برنامه نویسی برای کودکان شروع با ScratchJr است. این برنامه ای است که در گوشی ها و تبلت های اندروید و iOS موجود است و به کودکان اجازه می دهد اصول برنامه نویسی را بیاموزند، بدون اینکه نگران اشتباه کردن باشند.

 

رابط برنامه نویسی ScratchJr.

Code Club World

بنیاد Raspberry Pi مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را برای یادگیرندگان جوان در مسیر توسعه مهارت‌های محاسباتی خود ایجاد کرده است. Code Club World بستری را برای کودکان فراهم می کند تا با کد بازی کنند تا آواتار خود را طراحی کنند، آن را به رقص درآورند و موسیقی پخش کنند. به علاوه آنها می توانند  شروع برنامه نویسی برای کودکان خلاقیت های خود را با دیگر زبان آموزان به اشتراک بگذارند.

 

«شما هم می توانید سری بزنید و با هم اسکرچ را کشف کنید. این پلتفرم برای افراد مبتدی طراحی شده است و بازی کردن با آن بسیار سرگرم کننده است."

 

کارول تورنهیل، کارشناسی ارشد علوم مهندسی، معلم ریاضیات

 

خراش

برای کودکان 7 تا 11 ساله، Scratch راه خوبی برای شروع سفر شروع برنامه نویسی برای کودکان  آنها در کدنویسی یا پیشرفت از ScratchJr است. مانند ScratchJr، Scratch یک زبان مبتنی بر بلوک است که به کودکان اجازه می دهد تا کد جمع آوری کنند تا بازی، انیمیشن، داستان تولید کنند یا حتی از برخی از افزونه ها برای تعامل با دستگاه های الکترونیکی و کاوش در محاسبات فیزیکی استفاده کنند.

 

دختری با پروژه Scratch خود

دختری با پروژه اسکرچ که کدنویسی کرده است.

بنیاد Raspberry Pi صدها پروژه Scratch دارد که فرزند شما  شروع برنامه نویسی برای کودکان می تواند آنها را امتحان کند، اما بهترین مکان برای شروع، مقدمه ما در مسیر Scratch است که مهارت های اولیه مورد نیاز فرزند شما را فراهم می کند و سپس آنها را تشویق به ساخت پروژه هایی می کند که مربوط به آنها است، که به ایجاد کتاب الکترونیکی تعاملی خود منجر می شود.

 

یک انیمیشن تعاملی کد شده در Scratch را امتحان کنید

فرزند شما ممکن است هرگز از Scratch خسته نشود، و این کاملاً خوب است - این یک زبان برنامه نویسی کاملاً کارآمد است که وقتی یاد می گیرید هر کاری را که می تواند انجام دهد، به طرز شگفت آوری قدرتمند است. یکی دیگر از مزایای Scratch این است که دسترسی آسان به گرافیک، صداها و تعاملی را فراهم می شروع برنامه نویسی برای کودکان  کند که می تواند در سایر زبان های برنامه نویسی دشوارتر باشد.

 

پایتون

اگر به دنبال زبان‌های برنامه‌نویسی سنتی‌تری هستید که فرزندتان به آن‌ها پیشرفت کند، به‌ویژه زمانی که به سن ۱۲ سالگی یا بیشتر از آن می‌رسد، پس ما می‌خواهیم زبان‌آموزان جوان خود را به زبان برنامه‌نویسی پایتون و زبان‌هایی که در سرتاسر جهان هستند هدایت کنیم. وب بر اساس HTML، CSS و JavaScript ساخته شده است.

 

انیمیشن کدگذاری شده در پایتون دیسک هدف تیراندازی با کمان.

انیمیشنی که با استفاده از پایتون کدگذاری شده است.

منابع پایتون ما اصول استفاده از زبان را پوشش می دهد و سپس  شروع برنامه نویسی برای کودکان از آنجا پیشرفت می کند. پایتون یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در زمینه‌های هوش مصنوعی و علم داده است و ما منابعی برای حمایت از فرزند شما در یادگیری این جنبه‌های جذاب فناوری داریم. پروژه های ما حتی می توانند کودک شما را با دنیای الکترونیک و محاسبات فیزیکی با فعالیت هایی که از Raspberry Pi Pico ارزان قیمت و تعداد انگشت شماری قطعات الکترونیکی استفاده می کنند، آشنا کند و به کودکان شما امکان می دهد تا مجموعه های متنوع هنری و ابزارهای مفید ایجاد کنند.

 

«آزمایش پایتون به این معنا نیست که نمی‌توانید به اسکرچ برگردید یا برای اهداف مختلف بین اسکرچ و پایتون جابجا شوید. من خودم هنوز از Scratch برای برخی پروژه‌ها استفاده می‌کنم

 

تریسی گاردنر، دکترای علوم کامپیوتر، معمار سابق نرم افزار IBM و در حال حاضر نویسنده پروژه در بنیاد Raspberry Pi

یک فرد جوان در رایانه رزبری پای کد می نویسد.

پایتون یک زبان برنامه نویسی متنی عالی برای یادگیری جوانان است.

پروژه های کدنویسی

در وب‌سایت آموزش کدنویسی ما پروژه‌های مختلفی داریم که به شروع برنامه نویسی برای کودکان  فرزند شما کمک می‌کند تا کدنویسی و ساخت دیجیتال را یاد بگیرد. اینها از منابع مبتدی مانند مسیر Introduction to Scratch تا فعالیت های پیشرفته تر مانند مسیر Introduction to Unity را شامل می شود، جایی که کودکان می توانند یاد بگیرند که چگونه جهان ها و بازی های سه بعدی بسازند.

 

«مسیرهای پروژه جدید ما می تواند توسط سازندگان Start programming for kids  جوان به تنهایی و بدون دخالت بزرگسالان انجام شود. مسیرها طوری ساختار یافته اند که مهارت ها و اعتماد به نفس را در مراحل اولیه ایجاد کنند و سپس کارهای بازتر و ایده های الهام بخش را ارائه دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد