برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

معرفی تفاوت اسکرچ پایتون


آیا می دانستید طبق ویکی پدیا بیش از 700 زبان  تفاوت اسکرچ پایتون برنامه نویسی وجود دارد؟ می دانم، وقتی مبتدی هستید، واقعاً گیج کننده می شود.

 

فرآیند یادگیری کدنویسی را فراموش کنید، انتخاب زبان اول خود کار بزرگی است.

 

به خصوص وقتی می‌پرسید زبان برنامه‌نویسی مناسب  تفاوت اسکرچ پایتون برای آموزش به فرزندتان چیست. آروم باش! من اینجا هستم تا به شما کمک کنم

 

صادقانه بگویم، کدنویسی آنقدر که در ظاهر به نظر می رسد آسان نیست. اما این دو زبان نیمی از بار شما را کم می کنند. بله! من در مورد اسکرچ و پایتون صحبت می کنم.

 

هر دو اسکرچ و پایتون برای مبتدیان مناسب هستند  تفاوت اسکرچ پایتون و یادگیری آنها آسان است، به همین دلیل است که هر دو امروزه محبوب هستند. و امکانات…. بی پایان!

 

اسکرچ در مقابل پایتون

pexels-markus-spiske-4439901.jpg

 

برای درک آنها کمی عمیق تر غواصی کنیم.

 

اسکرچ و پایتون چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک تفاوت اسکرچ پایتون  است که برای ایجاد بازی ها و انیمیشن های ساده و تعاملی استفاده می شود.

 

در حالی که پایتون، از سوی دیگر، یک زبان برنامه نویسی قدرتمند مبتنی بر متن است که در توسعه برنامه های وب، دسکتاپ و موبایل استفاده می شود، اما به طور گسترده در توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می شود.

 

پیچیدگی و جذابیت

pexels-dmitry-demidov-3852577.jpg

 

همانطور که قبلاً اشاره کردم، پایتون و اسکرچ  تفاوت اسکرچ پایتون ساده ترین زبان های برنامه نویسی هستند و برای مبتدیان مناسب هستند.

 

هر دوی این زبان ها جامعه بزرگی از توسعه دهندگان  تفاوت اسکرچ پایتون دارند و منابع زیادی برای یادگیری اسکرچ و پایتون وجود دارد، اما اگر فرزند شما تازه وارد دنیای برنامه نویسی شده است، اسکرچ بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود، زیرا برخلاف پایتون، فرزند شما این کار را انجام می دهد. لازم نیست همه توابع را یاد بگیرید و سپس فرآیند کدگذاری را شروع کنید.

 

Scratch به طور خاص برای کودکان طراحی شده است تا اصول برنامه نویسی و منطق را بیاموزند.

 

در وب قابل دسترسی است و کودک شما می تواند بازی های خود را فقط با کشیدن بلوک های کد در ناحیه کدگذاری ایجاد کند و شروع به طراحی انیمیشن یا بازی کند.

 

برنامه های کاربردی و پتانسیل پروژه

lightbulb-gca14cadf7_640.jpg

 

پس آیا اسکرچ کدنویسی واقعی است؟ بله، اسکرچ تفاوت اسکرچ پایتون  یک زبان برنامه نویسی است، اما برای توسعه برنامه های کاربردی بزرگ یا حل مشکلات دنیای واقعی استفاده نمی شود.

 

در حالی که پایتون برای حل مشکلات دنیای واقعی و توسعه برنامه های کاربردی عظیم و پیچیده طراحی شده است و برای کسانی مناسب است که تجربه ای در برنامه نویسی دارند و می خواهند به دنبال ساختن حرفه ای در علوم کامپیوتر باشند.

 

شرکت های غول پیکر فناوری مانند گوگل، فیس بوک، آمازون، اوبر و غیره از پایتون برای توسعه سیستم ها و برنامه های مختلف استفاده می کنند.

 

و به همین دلیل است که پایتون در مقایسه با اسکرچ، دامنه و پتانسیل زیادی دارد.

 

بنابراین، اگر فرزند شما اصول برنامه نویسی را پاک کرده تفاوت اسکرچ پایتون  باشد، دانش کاملی در مورد نحوه کار برنامه نویسی داشته باشد و بخواهد بازی خود را در کدنویسی ارتقا دهد، پایتون انتخاب مناسبی خواهد بود، زیرا چیزهای بیشتری وجود دارد که آنها می توانند در این زمینه بیاموزند و توسعه دهند. روند.

 

طول پروژه

pexels-ron-lach-7954875.jpg

 

هر دو این زبان ها اهداف متفاوتی را دنبال می کنند، اسکرچ برای ایجاد بازی ها و انیمیشن های ساده و تعاملی، و پایتون برای کار بر روی برنامه های کاربردی بلادرنگ، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده ها و غیره توسعه یافته است.

 

فرزند شما به معنای واقعی کلمه می تواند یک  آموزش برنامه نویسی نوجوانان بازی ساده و ابتدایی یا انیمیشن با استفاده از Scratch در عرض چند دقیقه یا چند ساعت بسته به پیچیدگی طراحی بدون نیاز به یادگیری کدها ایجاد کند.

 

تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که ... بلوک های کدها را بکشید و رها کنید، که دارای عملکردهای از پیش تعریف شده ای هستند که کدنویسی را برای بچه ها سریع و آسان می کند.

 

پایتون وقت گیر است زیرا فرآیندهای زیادی درگیر است، مانند یادگیری و درک چندین مورد و توابع کاربردی، طراحی برنامه، کدگذاری عملکردهای برنامه، و تست و اشکال زدایی برای اطمینان از عملکرد خوب برنامه.

 

بنابراین ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا یک برنامه با استفاده از پایتون توسعه یابد. و اگر پروژه بزرگی باشد، حتی ممکن است تا یک سال طول بکشد.

 

فرزندم ابتدا کدام را باید یاد بگیرد؟

detective-ge8616fadc_640.png

 

من معتقدم که شما از قبل ایده اصلی این سوال را دارید، اما اگر از من بپرسید، می گویم بستگی دارد.

 

آیا فرزند شما در برنامه نویسی تازه کار است؟ علایق فرزند شما چیست؟ آیا فرزند شما بیشتر یک هنرمند خلاق است یا یک متفکر منطقی؟ آیا فرزند شما در ریاضیات و حل مسئله خوب است؟

 

من می دانم که بسیار طاقت فرسا است، اما از فرزندتان بپرسید و سعی کنید توانایی او و اینکه از کجا می خواهد شروع کند را درک کنید.

 

اگر فرزند شما دانش خوبی در مورد برنامه نویسی دارد و اهداف روشنی را در ذهن خود تعیین کرده است، من پایتون را توصیه می کنم.

 

یا اگر کودک شما بین 6 تا 12 سال سن دارد، کاملاً در برنامه نویسی تازه کار است و می خواهد از جایی شروع کند، سپس به سراغ کار بروید.

 

بسیاری از افراد هستند که نمی دانند چگونه برنامه نویسی کنند Scratch Python difference  و شروع به یادگیری زبان می کنند و به دلیل پیچیده شدن آن منصرف می شوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد