برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

اهمیت شروع برنامه نویسی برای کودکان



ign، طراحی بازی و توسعه اپلیکیشن. شروع برنامه نویسی برای کودکان  ما همچنین دوره های عالی برای نوجوانان و دانش آموزان پیشرفته ای داریم که به دنبال پشتیبانی در کلاس های دبیرستان و علوم کامپیوتر AP هستند.

 

سن: 6 تا 18

 

اگر منابع بیشتری می‌خواهید، این شروع برنامه نویسی برای کودکان  منابع رایگان STEM، منابع کدنویسی آنلاین رایگان و منابعی را برای آموزش کدنویسی به فرزندتان بررسی کنید.

 

نحوه آموزش کدنویسی به مبتدیان

میلیون ها راه برای موفقیت وجود دارد، اما تلاش مداوم بهترین راه برای پیشرفت در هر یک از آنهاست. اگر می‌خواهید عشق مادام‌العمر به علوم کامپیوتر داشته باشید شروع برنامه نویسی برای کودکان ، باید کودک خود را در کدنویسی راحت کنید. در مورد مبتدیان، مهم است که آنها را غرق نکنید و با هر کودکی در جایی که هستند ملاقات کنید. در پایان روز، یادگیری کدنویسی برای همه چالش برانگیز خواهد بود، اما طرز فکر رشد و سرگرمی کلید ایجاد عادات پشتکار و کنجکاوی است.

 

1. در کلاس برنامه نویسی رایگان شرکت کنید

یک کلاس برنامه نویسی رایگان یک شروع برنامه نویسی برای کودکان  راه عالی برای آزمایش آب در یک محیط بدون خطر است. به عنوان یک معلم حرفه ای که ریاضی، انگلیسی و کدنویسی تدریس کرده است، هیچ چیز به عنوان یک معلم آسان تر از استفاده از Scratch برای علاقه مند کردن بچه ها به برنامه نویسی نیست، به خصوص زمانی که متوجه می شوند چقدر برنامه نویسی باعث ایجاد بازی های مورد علاقه و ویدیوهای آنلاین آنها می شود. اولین مرحله اغلب سخت‌ترین است، اما ما با طیف وسیعی از آزمایش‌های رایگان این فرآیند را آسان‌تر کرده‌ایم.

 

 

2. به یک زبان گیر نکنید

هر برنامه نویسی در حرفه خود  شروع برنامه نویسی برای کودکان زبان های زیادی را یاد می گیرد، و در حالی که بسیاری از بچه ها از Scratch شروع می کنند، مهم است که بدانید همه زبان های کامپیوتر مفاهیم و اصطلاحات مشترکی دارند. نکته کلیدی این است که بچه ها مفاهیم را بیش از هر زبان خاصی درک کنند. Scratch و سایر زبان‌های بصری برای آموزش این ایده‌ها در نظر گرفته شده‌اند و سپس با پیشروی کدنویس‌ها به سمت زبان‌های متنی، پشت سر گذاشته می‌شوند.

 

3. داربست و کار گروهی

داربست یک ابزار آموزشی حیاتی برای هر موضوعی است، اما به ویژه در CS اهمیت دارد. بچه‌ها باید با درک اینکه کدنویسی چیست، کجا استفاده می‌شود و چگونه دستورات ساده را انجام دهند، شروع کنند. اگر بچه ها با تمایل به ایجاد Minecraft بعدی شروع کنند، ممکن است از پیچیدگی محض برنامه های بزرگتر غرق یا ناامید شوند. در نهایت، یک توسعه‌دهنده در تیم‌هایی با دیگران کار می‌کند و یادگیری  شروع برنامه نویسی برای کودکان همکاری، به اشتراک گذاشتن دانش و حل مشکلات با هم یکی از مهم‌ترین مهارت‌های غیرفنی است که بچه‌ها هنگام یادگیری کدنویسی به دست می‌آورند. در حین کار گروهی، آموزش دانش‌آموز را می‌توان با کمک به دیگران و بحث در مورد آنچه که یاد می‌گیرند غنی‌تر کرد، که اعتماد به نفس ایجاد می‌کند و مفاهیم کلیدی را تقویت می‌کند.

 

4. ذهنیت رشد داشته باشید

سلمان خان، بنیانگذار آکادمی خان، زمانی مقاله ای با عنوان «افسانه یادگیری: چرا هرگز به پسرم نمی گویم او باهوش است» نوشت، که در آن والدین را تشویق می کند که از یک ذهنیت ثابت هوشی به ذهنیت رشد تغییر کنند. یک نگرش ثابت فرض می کند که برخی از بچه ها در برخی  شروع برنامه نویسی برای کودکان موضوعات استعداد و هوش طبیعی دارند و در برخی دیگر نه. دنیا به دو دسته افراد باهوش و انسان های احمق تقسیم شده است. خان این ایده  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان را کاملاً رد می کند. کلید یادگیری هر چیزی این است که بدانید مهم نیست چقدر باهوش هستید، کلید کسب تسلط، پشتکار، حل مسئله و ارتباط است. با این ابزار، هر کسی می تواند هر چیزی را یاد بگیرد! آنها می توانند در موضوعاتی که قبلاً هرگز به آنها فکر نمی کردند پیشرفت کنند. به عنوان والدین، یکی از چالش‌ها این است که کودکان را با مفاهیم ناآشنا آشنا کنیم، مفروضات موجود آنها را به چالش بکشیم، و آنها را به خاطر تلاش سخت برای حل مشکلات تحسین کنیم، به جای اینکه بگوییم «تو خیلی باهوشی!» وقتی A می گیرند.

 

5. بازی را تشویق کنید

بسیاری از والدین نگران این شروع برنامه نویسی برای کودکان  هستند که فرزندانشان زمان زیادی را صرف بازی کردن کنند که بسیاری آن را اتلاف وقت می دانند. این نمی تواند دور از واقعیت باشد. بازی به بچه ها می آموزد که مشکلات را حل کنند، با هم تیمی ها ارتباط برقرار کنند و کاوش کنند. این مهارت‌ها می‌توانند تفکر عمیق‌تر را تسهیل کنند، در حالی که داستان‌سرایی خلاقانه و بازی‌های اجتماعی مکان‌های عالی برای رشد اجتماعی و فکری هستند. نشان داده شده است که بازی باعث بهبود نتایج آموزشی دانش آموزان دبیرستانی می شود. در حالی که بازی به قیمت مدرسه می تواند بد باشد، تعیین حد و مرز بخشی از مسئولیت والدین است. اگر یک قدم جلوتر بروید، اگر بچه‌ها را به بازی تشویق کنید و در عین حال آنها را تشویق کنید تا کدهای سازنده بازی را بیاموزند، می‌توانید دری را به روی یکی از پرتقاضاترین حرفه‌های جهان امروز و مطمئناً در آینده باز کنید. در اینجا تعدادی از بهترین بازی های کدنویسی شروع برنامه نویسی برای کودکان  برای کودکان و همچنین بازی های آسان برای کدنویسی آورده شده است.

 

اکنون شما آماده آموزش برنامه نویسی به کودکان هستید

اگر فرزندتان می‌خواهد کدنویسی یاد بگیرد، یا فقط می‌خواهید او را تشویق کنید تا فضاهای دیجیتالی و محصولاتی را که می‌شناسد و دوست دارد درک کند، یادگیری کدنویسی یک فعالیت چالش‌برانگیز، سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش است که دیگر مختص افراد حرفه‌ای و بزرگسالان نیست. . کودکان بیشتری نسبت به قبل در حال یادگیری کدنویسی هستند و هر کودکی سزاوار فرصتی برای امتحان کردن آن است. اگر می خواهی شروع برنامه نویسی برای کودکان د از فرزندتان حمایت کنید، همین امروز با یک درس کدنویسی برای بچه ها شروع کنید!

 

 

 

نوشته شده توسط برایان گوردون، یک مربی Start programming for kids  ایجاد و یادگیری. پس از ده سال کار به عنوان معلم انگلیسی، برایان شروع به مطالعه ریاضیات و علوم کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد