برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

جدیدترین آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان


 

اکثر جوانان و خانواده‌هایشان فراز و نشیب‌هایی را در سال‌های آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان  اولیه نوجوانی تجربه می‌کنند. کودک تحت مراقبت شما اکنون بیش از هر زمان دیگری به شما نیاز دارد، حتی اگر در نحوه رفتار آنها مشخص نباشد. دلسوزی که نشان می دهید و روشی که از نوجوان خود در این چند سال اول دبیرستان و در جامعه حمایت می کنید بسیار مهم است. این به بازگرداندن خوش بینی و غرور آنها ک آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان مک می کند و به آنها قدرت و اعتماد به نفس لازم برای تفکر متفاوت در مورد آینده خود را می دهد.

 

راهبردهای حل مسئله

حریم خصوصی و مرزها

کسب درآمد، خرج کردن و پس انداز پول

ایمن ماندن در برابر مواد مخدر و الکل

ایجاد روابط صمیمی سالم

یاد بگیرید که یک راننده خوب باشید

مدیریت رفتار پرخطر

مشاهده تربیت نوجوانان به صورت تک صفحه

راهبردهای حل مسئله

یادگیری نحوه کنار آمدن با چالش ها و ناامیدی ها برای هیچ کس آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان  آسان نیست. مراقبین نقش مهمی در کمک به کودکان تحت مراقبت در یادگیری نحوه حل مشکلات دارند.

 

در ابتدا، باید به نوجوان خود کمک کنید تا با استفاده از برخی از ابزارها و استراتژی هایی که در اینجا توضیح داده شده است، مشکلات خود را حل کند. در نهایت، می‌توانید عقب‌نشینی کنید و به آن‌ها اجازه دهید مشکلات را به تنهایی حل کنند. اینکه بتونند چیزها را برای خودشان مرتب کنند، یک تقویت کننده بزرگ اعتماد به نفس خواهد بود.

 

ترس از شکست را از بین ببرید

گاهی اوقات کودکانی که عزت نفس پایینی دارند ممکن ا آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان ست شکست را بسیار سخت بپذیرند، یا ممکن است آنقدر ترسیده باشند که در صورت شکست به دنبال راه حل باشند. به نوجوان خود کمک کنید بفهمد که اشتباه کردن یکی از بهترین راه های یادگیری است. در مورد زمان هایی که مرتکب اشتباه یا شکست خورده اید به آنها بگویید و در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید و احساسی که در مورد آن اکنون دارید مثبت صحبت کنید.

 

نگران کننده را راحت کن

به نوجوان خود اطمینان دهید که مغز او برای همیشه در حال یادگیری مهارت های جدید است و هر چه بیشتر آنها را تمرین کند در کارها بهتر می شود. یافتن پاسخ و حل مشکلات ممکن است در حال حاضر سخت به نظر برسد - اما آسان تر خواهد شد.

 

مشکل را شناسایی کنید

مشکلات اغلب در احساسات زیادی پیچیده می شوند آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان . این به کنار گذاشتن بحث ها و تمرکز روی واقعیت ها کمک می کند. بنابراین به جای این که مشکل این باشد که «چرا بیشتر به کار مدرسه خود اهمیت نمی دهید؟» به «چه چیزی باید تغییر کند تا شروع به انجام تکالیف مدرسه خود به موقع کنید؟» می شود. حل مشکلات واقعی آسان تر از مسائل احساسی است.

 

به دنبال دلایل باشید

با نوجوان خود در مورد چگونگی و چرایی ایجاد م آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان شکل صحبت کنید. بدون وقفه گوش کنید - ممکن است چیزی در مورد موقعیتی که نمی دانستید کشف کنید.

 

فهرستی از راه حل ها تهیه کنید

تمام راه حل های ممکن که شما و فرزندتان می توانید به آن فکر کنید را یادداشت کنید. اینها می توانند واقع بینانه یا دیوانه کننده باشند - در این مرحله اهمیتی ندارد و هر چه بیشتر به روی ایده ها باز باشید، نوجوان شما احساس راحتی بیشتری خواهد کرد. هنگام جمع آوری ایده ها هیچ گونه قضاوت یا نظری ارائه نکنید.

 

راه حل ها را ارزیابی کنید

راه حل ها را مرور کنید و نکات مثبت هر کدام و سپس نکات منفی  آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان را یادداشت کنید. راه حل هایی که در آن نکات منفی واقعاً بیشتر از موارد مثبت باشد، می توانند از لیست خارج شوند. سپس باید راه حل های باقی مانده را مرور کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک واقعا بهترین است. ممکن است به هر راه حل نمره ای از 10 برای هدایت بحث بدهید.

 

ایجاد یک طرح

هنگامی که در مورد راه حلی تصمیم گرفتید، باید نحوه آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  تحقق آن را بیابید. با کودک یا جوان در مورد اینکه چه کسی باید چه کاری و چه زمانی انجام دهد صحبت کنید. اگر راه حل مستلزم مکالمه با کسی است، برای مثال اگر فرزند شما نیاز دارد از معلم زمان بیشتری برای انجام یک تکلیف مدرسه بخواهد، ممکن است تمرین مکالمه کمک کند.

 

به راه حل نگاه کنید

تصمیم گیری در مورد یک اقدام به این معنی نیست که  آموزش مهارت حل مسئله در کودکان و نوجوانان مشکل حل شده است. دوباره با فرزندتان تماس بگیرید تا ببینید اوضاع چطور پیش می‌رود. اگر همه چیز به خوبی پیش رفته است، پس ارزش آن را دارد که در مورد اینکه چگونه حل مشکل با هم کمک کرده است صحبت کنیم. اگر اینطور نبود، شاید لازم باشد راه حل بهتری پیدا کنید.

 

بعد

2. حریم خصوصی و مرزها

بازگشت به بالا

پرچم بومیان

پرچم جزیره نشینان تنگه تورس

ما مردم بومی را به عنوان اولین ملت های نیو ساوت ولز می شناسیم و به بزرگان گذشته، حال و آینده احترام می گذاریم. ما ارتباط مداوم مردم بومی با این سرزمین را تصدیق می کنیم  Teaching problem solving skills in children and teenagers و مردم بومی را به عنوان متولیان اصلی این سرزمین می شناسیم.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد