برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

همه چیز در مورد اصول برنامه نویسی پایتون

   اکنون تماشا کنید این آموزش دارای یک دوره ویدیو اصول برنامه نویسی پایتون  یی مرتبط است که توسط تیم Real Python ایجاد شده است. آن را همراه با آموزش نوشتاری تماشا کنید تا درک خود را عمیق تر کنید: طراحی و راهنمایی: برنامه نویسی شی گرا در پایتون

 

هنگامی که یک پروژه پایتون را با استفاده از برنامه نویس اصول برنامه نویسی پایتون ی شی گرا (OOP) می سازید، برنامه ریزی نحوه تعامل کلاس ها و اشیاء مختلف برای حل مشکلات خاص شما بخش مهمی از کار است. این برنامه ریزی به عنوان طراحی شی گرا (OOD) شناخته می شود و درست کردن آن می تواند یک چالش باشد. اگر در طراحی کلاس های پایتون گیر کرده اید، اصول SOLID می تواند به شما کمک کند.

 

SOLID مجموعه ای از پنج اصل طراحی شی گرا است که می تواند به شما کمک کند تا کدهای قابل نگهداری، انعطاف پذیرتر و مقیاس پذیرتر را بر اساس کلاس هایی که به خوبی طراحی ش  اصول برنامه نویسی پایتون ده و ساختار تمیز دارند بنویسید. این اصول بخش اساسی از بهترین شیوه های طراحی شی گرا هستند.

 

در این آموزش، شما:

 

معنی و هدف هر اصل SOLID را درک کنید

کد پایتون را که برخی از اصول SOLID را نقض می کند، شناسایی کنید

از اصول SOLID برای بازسازی کد پایتون و بهبود طراحی آن است  اصول برنامه نویسی پایتون فاده کنید

در طول سفر یادگیری خود، نمونه‌های عملی را کدنویسی می‌کنید تا کشف کنید که چگونه اصول SOLID می‌تواند به کدهای سازمان‌یافته، انعطاف‌پذیر، قابل نگهداری و مقیاس‌پذیر منجر شود.

 

برای استفاده حداکثری از این آموزش، باید درک خوبی از مفاهیم   اصول برنامه نویسی پایتون برنامه نویسی شی گرا پایتون مانند کلاس ها، رابط ها و وراثت داشته باشید.

 

پاداش رایگان: برای دانلود کد نمونه اینجا را کلیک کنید تا بتوانید کلاس های تمیز و قابل نگهداری را با اصول SOLID در پایتون بسازید.

 

طراحی شی گرا در پایتون: اصول جامد

وقتی نوبت به نوشتن کلاس‌ها و طراحی تعاملات آن‌ها در پ آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایتون می‌رسد، می‌توانید از یک سری اصول پیروی کنید که به شما در ساخت کد شی گرا بهتر کمک می‌کند. یکی از محبوب ترین و پذیرفته شده ترین مجموعه استانداردها برای طراحی شی گرا (OOD) به عنوان اصول   اصول برنامه نویسی پایتون جامد شناخته می شود.

 

اگر از C++ یا جاوا می آیید، ممکن است از قبل با ا  اصول برنامه نویسی پایتون ین اصول آشنا باشید. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا اصول SOLID برای کد پایتون نیز اعمال می شود. به این سوال، پاسخ کاملاً بله است. اگر در حال نوشتن کد شی گرا هستید، باید این اصول را در OOD خود اعمال کنید.

 

اما این اصول جامد چیست؟ SOLID مخفف است که پنج اصل اصلی را که در طراحی شی گرا اعمال می شود، گروه بندی می کند. این اصول به شرح زیر است:

 

اصل مسئولیت تک (SRP)

اصل باز-بسته (OCP)

اصل جایگزینی لیسکوف (LSP)

اصل جداسازی رابط (ISP)

اصل وارونگی وابستگی (DIP)

شما هر یک از این اصول را به تفصیل بررسی خواهید کرد   اصول برنامه نویسی پایتون و نمونه هایی را در دنیای واقعی از نحوه اعمال آنها در پایتون کدنویسی خواهید کرد. در این فرآیند، با بکارگیری اصول SOLID، درک قوی‌تری از نحوه نوشتن کدهای شی گرا ساده‌تر، سازمان‌یافته‌تر، مقیاس‌پذیرتر و قابل استفاده مجدد به دست خواهید آورد. برای شروع کار، با اولین اصل فهرست شروع می‌کنید.

 

 

حذف تبلیغات

اصل تک مسئولیتی (SRP)

اصل تک‌مسئولیت (SRP) از رابرت سی مارتین، که بیشتر با نام مستعار خود عمو باب شناخته می‌شود، می‌آید، که چهره‌ای معتبر در دنیای مهندسی نرم‌افزار و یکی از امضاکنندگان اصلی مانیفست چابک است. در واقع او اصطلاح SOLID را ابداع کرد.

 

اصل مسئولیت واحد می گوید:

 

یک کلاس باید فقط یک دلیل برای تغییر داشته باشد.

 

این بدان معناست که یک کلاس باید تنها یک مسئولیت داشته باشد، همانطور که از طریق متدهای آن بیان شده است. اگر یک کلاس بیش از یک کار را انجام می دهد، باید آن وظایف را به کلاس های جداگانه تقسیم کنید.

 

توجه: اصول SOLID را به طرق مختلف در آنجا خواهید یافت. در این آموزش، شما به دنبال عباراتی که عمو باب در کتاب توسعه نرم‌افزار چابک: اصول، الگوها و تمرین‌ها استفاده می‌کند، به آنها اشاره می‌کنید. بنابراین، تمام نقل قول های مستقیم از این کتاب آمده است.

 

اگر می‌خواهید عبارات جایگزین را در خلاصه‌ای سریع از این اصول و اصول مرتبط بخوانید، سپس کتاب «اصول OOD» عمو باب را بررسی کنید.

 

این اصل ارتباط نزدیکی با مفهوم تفکیک نگرانی ها دارد که نشان می دهد باید برنامه های خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید. هر بخش باید به یک نگرانی جداگانه رسیدگی کند.

 

برای نشان دادن اصل تک مسئولیت و اینکه چگونه می تواند Principles of Python programming به شما در بهبود طراحی شی گرا کمک کند، بگویید که کلاس FileManager زیر را دارید:

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد