برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری


محیطی که جاوا اسکریپت را اجرا می کند. ی بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری کی از بزرگترین مزایای TypeScript توانایی آن برای کمک به سرعت بخشیدن به توسعه با یافتن خطاها قبل از اجرای کد جاوا اسکریپت است.

 

5. زنگ زدگی

Rust در میان سایر زبان‌های این فهرست کمی نوپا است، اما این بدان معنا نیست که زبان ارزشمندی برای یادگیری نیست. نظرسنجی توسعه‌دهندگان Stack Overflow در سال 2023 نشان داد که Rust برای هشتمین سال متوالی محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در میان توسعه‌دهندگان بوده است و 80  بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری درصد از توسعه‌دهندگان Rust گفته‌اند که می‌خواهند به کار با آن ادامه دهند.

 

Rust که توسط Mozilla Corporation توسعه یافته است، مانند C و C++، عمدتاً برای برنامه نویسی سیستم های سطح پایین در نظر گرفته شده است. چیزی که Rust به ترکیب اضافه می کند، تاکید بر سرعت و امنیت است. Rust بر نوشتن «کد ایمن» با جلوگیری از دسترسی برنامه‌ها به بخش‌هایی از حافظه که  بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری نباید دسترسی داشته باشند، تأکید می‌کند، که می‌تواند باعث رفتار غیرمنتظره و خرابی سیستم شود.

 

مزایای Rust به این معنی است که سایر شرکت های فناوری بزرگ مانند Dropbox و Coursera از آن به صورت داخلی برای اهداف عملیاتی استفاده می کنند. در حالی که ممکن است تسلط بر آن کمی دشوارتر از سایر زبان‌های مبتدی باشد، مهارت‌های برنامه‌نویسی Rust احتمالاً نتیجه خوبی خواهند داشت، زیرا بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری  محبوبیت این زبان تنها در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

 

6. برو

یکی از زبان های اصلی مورد علاقه گوگل، Go همان زبان کوچکی است که می تواند. به عنوان یک زبان سطح پایین، Go برای مهندسینی که می خواهند وارد حوزه برنامه نویسی سیستم شوند ایده آل است. بسیاری از عملکردهای مشابه C و C++ را بدون نحو دشوار و منحنی یادگیری شیب دار در بر می گیرد. این زب بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری ان عالی برای ساخت سرورهای وب، خطوط لوله داده و حتی بسته های یادگیری ماشینی است.

 

به عنوان یک زبان کامپایل شده، Go «نزدیک به فلز» اجرا می‌شود و امکان اجرای سریع و درخشان را فراهم می‌کند. این یک زبان منبع باز است و توسعه دهندگان جاه طلب می توانند مشارکت های شخصی خود را ببینند که توسط برنامه نویسان در سراسر جهان پذیرفته شده و از آنها لذت می برند.

 

7. سویفت

اگر به محصولات اپل و توسعه اپلیکیشن موبایل علاقه دارید،بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری  سوئیفت مکان خوبی برای شروع است. برای اولین بار توسط اپل در سال 2014 معرفی شد، Swift یک زبان برنامه نویسی نسبتا جدید است که برای توسعه برنامه های iOS و macOS استفاده می شود.

 

Swift برای عملکرد بهینه شده است و از ابتدا برای مطابقت با واقعیت های توسعه iOS مدرن ساخته شده است. iOS نه تنها بر روی هر آیفون و آیپد اجرا می شود، بلکه اساس سیستم عامل های دیگر مانند watchOS (برای Apple Watches) و tvOS (برای Apple TV) نیز می باشد. علاوه بر این، اپل به عنوان پیشرو در صنعت فناوری به جایی نمی‌رسد و اپلیکیشن‌های iOS همچنان سودآورترین در بازار اپلیکیشن‌های موبایل هستند.

 

8. سی شارپ

مانند C++، سی شارپ (تلفظ C شارپ) یک زبان شی گرا  بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری و همه منظوره است که بر پایه زبان C ساخته شده است. این زبان در اصل توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از چارچوب دات نت برای ساخت برنامه های کاربردی ویندوز طراحی شده است.

 

سی شارپ از نحوی استفاده می‌کند که مشابه زبان‌های دیگر مشتق‌شده از C مانند C++ است، بنابراین اگر از زبان دیگری در خانواده C آمده‌اید، به راحتی می‌توانید آن را انتخاب کنید. سی شارپ نه تنها برای توسعه اپلیکیشن مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه زبانی است که توسعه دهندگان موبایل برای ساخت اپلیکیشن های چند پلتفرمی بر روی پلتفرم Xamarin از آن استفاده می کنند.

 

علاوه بر این، هر کسی که به توسعه VR ع آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان لاقه دارد باید C# را یاد بگیرد. سی شارپ زبان پیشنهادی برای ساخت بازی های ویدئویی سه بعدی و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع یادگیری دو بعدی با استفاده از موتور بازی محبوب Unity است که یک سوم بازی های برتر بازار را تولید می کند.

 

9. اکسیر

Elixir یک زبان برنامه نویسی کاربردی و همه منظوره است که اولین بار در سال 2011 توسط توسعه دهنده Ruby، José Valim معرفی شد. زبان کم تاخیر برای توسعه وب سایت های پربازدید و برنامه های کاربردی بسیار مقیاس پذیر استفاده می شود.

 

در حالی که استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی کاربردی خالص هنوز نسبتاً قابل توجه است، اکسیر در سال‌های اخیر به دلیل توانایی آن در مدیریت آسان حجم زیادی از پردازش، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بعلاوه، زبان برنامه نویسی دارای عملکرد همزمان است و به آن اجازه می دهد تا روی چندین کار همزمان کار کند. امروزه اکسیر توسط بسیاری از شرکت های مطرح مانند تویوتا، پینترست و پپسی استفاده می شود.

 

حرکت خود را انجام دهید.

با کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوت کمپ های فناوری فراگیر در Fullstack Academy، اولین قدم در سفر خود را بردارید.

 

بیشتر بدانید

بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری برای اهداف شغلی شما

هنگامی که سفر خود را به سمت برنامه نویسی آغاز می کنید، تنها شما می توانید به سوال بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری پاسخ دهید. انتخاب خود را بر اساس علایق شغلی و نوع توسعه نرم افزاری که می خواهید دنبال کنید، انجام دهید. در اینجا خلاصه ای سریع از احتمالات مختلفی که در مورد آنها بحث کرده ایم آورده شده است:

 

توسعه وب فرانت اند: جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت

 

توسعه وب بک‌اند: جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت، پایتون، برو، اکسیر، سی شارپ

 

توسعه موبایل: سوئیفت، جاوا، سی شارپ

 

توسعه بازی: سی شارپ

 

برنامه های دسکتاپ: جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت

 

برنامه نویسی سیستم ها: C، Rust، Go

 

کدام زبان برنامه نویسی را بر اساس جدول اهداف شغلی خود یاد بگیرید

کدام زبان برنامه نویسی را بر اساس اهداف شغلی خود یاد بگیرید

زمان کد است

اگرچه زمینه برنامه نویسی کامپیوتر به سرعت در حال تغییر ا The best programming language to start learning ست، اما زبان های ذکر شده در بالا دارای یک زبان عالی هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد