برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی اپلیکیشن چیست




API (رابط برنامه کاربردی) چیست؟

API (Application Program Interface) یک واسطه نرم افزاری است برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  که به دو برنامه غیر مرتبط اجازه می دهد تا با یکدیگر صحبت کنند. این برنامه به عنوان یک پل عمل می کند، درخواست یا پیامی را از یک برنامه دریافت می کند و سپس آن را به برنامه دیگر تحویل می دهد، پیام ها را ترجمه می کند و پروتکل ها را بر اساس آنچه که API برای انجام آن برنامه ریزی شده است انجام می دهد. APIها تقریباً در هر جنبه ای از زندگی دیجیتال ما وجود دارند - ستون فقرات پنهان دنیای مدرن ما از پلاگین ها، رابط دیجیتال و ارتباطات نرم افزاری. برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  آنها همه چیز را به هم متصل می کنند و سیستم های نرم افزاری را با هماهنگی کار می کنند.

 

APIها اغلب برای کاربر تجاری نامرئی هستند، اما طیف وسیعی از امکانات را  برنامه نویسی اپلیکیشن چیست برای برنامه های نرم افزاری باز می کنند. آنها با باز کردن بخش کوچکی از عملکرد و داده های نرم افزار به روشی کنترل شده کار می کنند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به آن برنامه، قطعه سخت افزار، داده یا برنامه بدون نیاز به دسترسی به کد کل سیستم دسترسی داشته باشند.

 

APIها از طیف وسیعی از روال ها، ابزارها و پروتکل ها استفاده می کنند تا مشخص کنند که چگونه اجزای مختلف نرم افزار باید با هم عمل کنند. دو نوع API وجود دارد: خصوصی و عمومی. عمومی‌ها با بر برنامه نویسی اپلیکیشن چیست نامه‌های مصرف‌کننده کار می‌کنند و به کسب‌وکارها فرصت‌هایی می‌دهند تا با استفاده از برنامه‌ها، دستگاه‌های تلفن همراه و مرورگرهای مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. API های خصوصی در قسمت پشتی کار می کنند، عملیات را ساده می کنند و ابزارهایی را ایجاد می کنند تا به مشتریان، کارکنان و سایر ذینفعان خدمات بهتری ارائه شود.

 

چه زمانی یک API در تجارت استفاده می شود؟

API ها را می توان در هر نقطه از سناریوی توسعه نرم افزار استفاده کرد، برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  مانند زمانی که دو سیستم مختلف نیاز به دسترسی به یکدیگر دارند یا زمانی که یک نرم افزار خارجی باید به یک سیستم موجود متصل شود. API ها ابزاری حیاتی برای همه سازمان هایی هستند که از هر ترکیبی از نرم افزارهای مدرن استفاده می کنند.

 

به عنوان مثال، یک وب‌سایت شرکت از یک API برای پیوند بین Google Map تعبیه‌شده در صفحه درباره ما و خود Google Maps استفاده می‌کند. یک شرکت نقشه های گوگل را در وب سایت خود تعبیه می  برنامه نویسی اپلیکیشن چیست کند تا به خوانندگان کمک کند نزدیک ترین مکان شعب را پیدا کنند. این توسط شرکتی که از API های عمومی گوگل استفاده می کند، انجام می شود.

 

API در سایت شرکت اساساً API در Google Maps را فراخوانی می کند تا اطلاعات و عملکرد را در اختیار آنها قرار دهد. و البته، این برای هر دو طرف تعامل خوب است. وب سایت شرکت عملکرد آنها را افزایش داده است در حالی که Google Maps می تواند از این نوع اشتراک گذاری داده ها از طریق هزینه کسب درآمد  برنامه نویسی اپلیکیشن چیست کند یا نقشه را علامت گذاری کند تا تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهد.

 

هر کسب و کار مبادلاتی یا مبتنی بر خدمات از APIها برای به دست آوردن مزایای بازاریابی از چندین رابط استفاده می کند. همچنین طیف وسیعی از برنامه‌های پرکاربرد وجود دارد که می‌توانید از طریق API به آنها متصل شوید، مانند Uber، Yelp، Google Maps و Dropbox. لیست برنامه ها و برنامه های قابل دسترسی برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  از طریق API بی پایان است. مثال رایج دیگر API هایی است که به مشتریان اجازه می دهد از طریق فیس بوک یا گوگل وارد یک وب سایت شوند. علاوه بر این، هر بار که مقاله ای را به صورت آنلاین "اشتراک گذاری" می کنید، روی نمادی کلیک می کنید که به شما امکان می دهد پیوندی را از طریق آن رسانه به اشتراک بگذارید، مانند توییتر، برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  جیمیل یا فیسبوک. همه این سرویس ها توسط API ها فعال می شوند.

 

در یک مفهوم بزرگتر، APIها به برخی از کسب و کارها امکان رشد و گسترش داده اند. به‌جای اینکه یک کسب‌وکار نرم‌افزار خود را برای پرداخت، ارتباطات، یکپارچه‌سازی داده‌ها یا هر تعداد دیگری از اقدامات توسعه دهد، یک API به این معنی است که نرم‌افزار شخص ثالث خارجی در سیستم‌های داخلی آن‌ها کاملاً کار می‌کند.

 

در یک مثال کلان، کاخ سفید هزاران API را منتشر کرده است آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  که به مردم امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به دولت، از امور مالی، مراقبت های بهداشتی و برنامه نویسی اپلیکیشن چیست کشاورزی را می دهد. مردم می توانند مراکز رای گیری، اطلاعاتی در مورد ایمنی مواد غذایی، یا سایر اطلاعات مفید را بیابند و زمان ارزشمندی را آزاد کنند.

 

چرا از API استفاده کنیم؟

APIها به یک سازمان اجازه می دهند تا نرم افزار و استفاده از داده خود را به برنامه ها و داده هایی که متعلق به آنها نیستند گسترش دهد. این امکان طیف وسیعی از مزایای مانند افزایش عملکرد، صرفه جویی در هزینه، نوآوری در فناوری و عملیات ساده را فراهم می کند:

 

افزایش عملکرد برای مشتریان: کسب و کارها می توانند تجربه مشتریبرنامه نویسی اپلیکیشن چیست  پیشرفته ای را به مشتریان ارائه دهند، زیرا آنها به مجموعه داده ها و عملکردهای کاملاً جدید دسترسی دارند. به عنوان مثال، هنگامی که یک نقشه گوگل را در وب سایت خود جاسازی می کنید، کاربر را از کلیک کردن بر روی وب سایت یا برنامه دیگری نجات می دهید، در زمان آنها صرفه جویی می شود و احتمال اینکه آنها یک مشتری مکرر باشند افزایش می یابد.

صرفه جویی در پول: به جای استخدام توسعه دهندگان گران قیمت برای ایجاد نرم افزارهای سفارشی، شرکت ها می توانند با استفاده از API ها بین برنامه ها و برنامه ها یکپارچه سازی یکپارچه داشته باشند. شرکت‌ها می‌توانند به جای توسعه نرم‌افزارهای موجود، از نرم‌افزار موجود استفاده کنند و در R&D صرفه‌جویی کنند.

صرفه جویی در زمان: هیچ تاخیری در توسعه نرم افزار وجود ندارد، زیرا API به طور کلی از قبل نوشته شده است و فقط نیاز به یکپارچه سازی با هر پایان دارد.

ارتباط بهتر: با اضافه شدن نرم افزار جدید به یک تجارت، API ها همه چیز برنامه نویسی اپلیکیشن چیست  را با هم ادغام می کنند تا جریان اطلاعات یکپارچه باشد.

پیوند یکپارچه: تقریباً هر وسیله هوشمند یا برنامه کاربردی اکنون به اینترنت پیوند داده شده است. از یخچال‌ها گرفته تا چاپگرها، فناوری مدرن اکنون شبکه‌ای از اقلام است. API ها  What is application programming? به این دستگاه های هوشمند اجازه می دهند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد