برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی ویژه نوجوانان

در این وبلاگ به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته می شود.

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد


برنامه نویسی کامپیوتر اساسی ترین مهارت  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد در فناوری اطلاعات است و دلیل خوبی هم دارد. دانش برنامه نویسی هر نوآوری محاسباتی را که می بینیم تشکیل می  بدون برنامه نویسی کامپیوتری، دنیایی که ما می شناسیم از کار می افتد.

 

تقریباً تمام ابزارها و مؤسسات مدرن - از جمله تجارت جهانی، مالی، سیستم‌های اطلاعاتی و غیره - بر روی سیستم‌های رایانه‌ای ساخته شده‌اند. شما ممکن است خلاقانه ترین ایده اپلیکیشن را در برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد  جهان داشته باشید، اما این ایده تنها زمانی روشن می شود که فردی دانش برنامه نویسی کامپیوتری را برای تحقق آن داشته باشد.

 

برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

برنامه نویسی کامپیوتر چیست برنامه نویسی کامپیوتری هنر نوشتن دستورالعمل برای کامپیوتر است. این دستورالعمل ها "برنامه" نامیده می شوند.

 

همانطور که برای افراد عادی "هوشمند" به نظر می رسد برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد ، کامپیوترها به تنهایی نمی توانند کاری انجام دهند. هر کاری که یک کامپیوتر انجام می دهد نتیجه برنامه هایی است که افراد برای حل مشکلات، رفع نیازها یا دستیابی به اهداف توسعه می دهند.

 

برنامه کامپیوتری چیست؟

یک برنامه دنباله ای از دستورات است. هر دستور  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد باعث می شود کامپیوتر یک عمل خاص را انجام دهد. هر عمل در یک کامپیوتر مجموعه ای دقیق از سیگنال های الکتریکی است.

 

هنگامی که یک برنامه کامپیوتری درست باشد و دستورات کامپیوتر را وادار می کند آنچه را که برنامه نویس قصد دارد انجام دهد، کامپیوتر یک کار را با موفقیت انجام می دهد.

 

امروزه برنامه نویسان دستورالعمل های خود را با کد می نویسند  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد که متنی است که با استفاده از قوانین یک زبان کامپیوتری خاص نوشته می شود. زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارد.

 

برخی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی عبارتند از:

 

جاوا

جاوا اسکریپت

پایتون

C++/C

سی شارپ

CSS

HTML

SQL

بیشتر متخصصان در چند زبان برنامه نویسی تخصص دارند. اما درک زبان های برنامه نویسی در سطح بالا می تواند به متخصصان کمک کند تا اصول بسیاری از زبان های دیگر را بیاموزند.

 

هر زبان با گرفتن دستورالعمل های یک برنامه نویس  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان و ترجمه آنها به کد باینری، دنباله ای از دستورالعمل های "روشن" و "خاموش" (یا "0" و "1") کار می کند. تفاوت‌هایی در جزئیات وجود دارد، مانند نحو، روش‌هایی که کامپیوتر زبان را ترجمه می‌کند و موارد دیگر.

 

کاربردهای برنامه نویسی کامپیوتری

زبان هایی که به عنوان یک برنامه نویس یاد برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد  خواهید گرفت به کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. مثلا:

 

جاوا اسکریپت صفحات وب پاسخگوی کاربر را تقویت می کند.

SQL پیام ها را به و از پایگاه های داده ارسال می کند.

C سیستم عامل هایی مانند ویندوز یا لینوکس را کد می کند.

پایتون برای یادگیری ماشین و الگوریتم های هوش مصنوعی محبوب است.

بسیاری از زبان ها کاربردهای متعددی دارند. برای مثال:

 

پایتون پردازش پیشرفته داده و ساختارهای داده  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد را مدیریت می کند، اما برنامه نویسان از آن برای ایجاد برنامه های کاربردی وب نیز استفاده می کنند.

جاوا، زبانی متفاوت از جاوا اسکریپت، سیستم عامل اندروید و همچنین بسیاری از برنامه های نرم افزاری تجاری را تقویت می کند.

برنامه نویسان کامپیوتر چه می کنند؟

برنامه نویسان حرفه ای کامپیوتر بیشتر روز خود را صرف انجام یکی از چهار کار زیر می کنند:

 

ایجاد کد جدید از ابتدا

ایجاد کدهای موجود برای ایجاد عملکرد جدید.

قبل از انتشار یک محصول، کد شخص دیگری را آزمایش کنید.

اشکال زدایی کد برای دستیابی به عملکرد دلخواه.

هدف نهایی ایجاد یک برنامه کاربردی، صفحه وب یا قطعه ای از نرم افزار کامپیوتری است. اگر مشکلی پیش بیاید، برنامه نویس خطا («اشکالات») را جستجو می کند و راه حل مناسب را پیدا می کند.

 

علوم کامپیوتر در مقابل برنامه نویسی کامپیوتر

یک سوال رایج این است: تفاوت بین علوم کامپیوتر و برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

 

برنامه نویسی کامپیوتری شامل ساختن چیزهایی  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد با کد است. برنامه نویسی یک مهارت فنی عملی است که شامل طراحی، ایجاد و اصلاح کد برای حل مشکلات، ساخت برنامه ها و موارد دیگر است.

 

علوم کامپیوتر یک رشته نظری است که ریاضیات و سیستم های کامپیوتری را در بر می گیرد. دانشمندان کامپیوتر به جای ساختن برنامه‌های کاربردی، مسائل انتزاعی بیشتری مانند الگوریتم‌ها (یافتن روش‌های سریع‌تر محاسبه اعداد)، مسائل نموداری و غیره را حل می‌کنند. دانشمندان کامپیوتر همچنین برنامه ریزان و طراحانی هستند که سیستم ها و نرم افزارهای کامپیوتری را مطالعه می کنند. آن‌ها اغلب ایده‌هایی را برای چگونگی حل بهترین مشکلات با استفاده از رایانه‌هایی که برنامه‌نویسان بعداً در کار خود پیاده‌سازی می‌کنند، توسعه می‌دهند.

 

یک قیاس: اگر برنامه نویسان سازنده دیجیتال هستند، پس دانشمندان کامپیوتر معماران دیجیتال هستند. هر دو برای محصول نهایی ضروری هستند.

 

آیا برنامه نویسان کامپیوتر همان توسعه دهندگان نرم افزار هستند؟

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را می‌توان برنامه‌نویس‌های رایانه‌ای «ویژه دامنه» در نظر گرفت. آنها بیشتر از یک کد، به نرم افزارها و برنامه ها از منظر سطح بالا نگاه می کنند و عناصر فنی را طراحی می کنند که با هم کار می کنند تا به نتیجه نهایی دست یابند.

 

یک برنامه نویس کامپیوتر ممکن است یک کار را خودکار کند و یک اسکریپت ساده بنویسد و آن را یک روز صدا کند. با این حال، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار مسئول ایجاد یک برنامه کامل است. آنها باید ویژگی های خاصی را بر اساس نیازهای کاربر انتخاب و پیاده سازی کنند و مدل هایی ایجاد کنند که تعیین کند برنامه به چه کدی نیاز دارد - توسعه دهندگان نرم افزار باید سؤالات طراحی پیچیده تری را در نظر بگیرند، مانند اینکه آیا از What is programming and what is its application?  برنامه نویسی شی گرا، «برنامه نویسی کاربردی» استفاده کنند یا خیر. "، و/یا بیشتر.

 

نه همه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد